کد خبر: ۸۷۲۵۸
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۹

کلینتون خواستار آزادی فوری رکسانا صابری شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، خواهان «آزادی فوری» خبرنگاری آمریکایی شد که به جرم جاسوسی در ایران محکوم شده است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، رکسانا صابری روز شنبه در دادگاهی در تهران که پشت درهای بسته برگزار شد، به 8 سال زندان محکوم گشت. 

حکم ركسانا صابری صادر شد [+]
واکنش کلینتون به حکم رکسانا صابری [+]

کلینتون روز دوشنبه اتهامات وارد شده علیه این خبرنگار 31 ساله را «بی اساس» خواند و گفت که محاکمه «غیر شفاف، غیر قابل استناد و خودسرانه» بوده است.

کلینتون در واشنگتن اظهار داشت: «ما امیدواریم که اقدامات هرچه سریعتر توسط مقامات قضایی ایرانی انجام شوند تا خانم صابری به سرعت آزاد شود و به خانه بازگردد». 

وزیر خارجه آمریکا روز شنبه، و پس از اعلام خبر محکومیت صابری هم اظهار داشته بود که بابت این موضوع عمیقاً متاسف شده است.

وی گفته بود که آمریکا با همکاری دیپلمات‌های سوئیسی حاضر در تهران در تلاش است از جزئیات حکم دادگاه مطلع شده و در مورد سلامتی رکسانا صابری اطمینان کسب کند.

کلینتون اظهار داشت بابت این موضوع عمیقاً متاسف و نگران است.

صابری که ملیت آمریکایی و ایرانی دارد، 6 سال در ایران زندگی کرده است و از زمانی که در ماه ژانویه بازداشت شد، در زندان اوین در تهران نگهداری می‌شود.

صابری برای شبکه رادیویی NPR و همینطور شبکه‌های بی‌بی‌سی و فاکس‌‌نیوز گزارش تهیه می‌کرد.

باراک اوباما نیز در این باره گفته است: «ما در حال تلاش برای اطمینان از آن هستیم که با او خوب رفتار می‌شود و همچنین قصد داریم اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت پرونده او کسب کنیم». 

اوباما: صابری در جاسوسی نقشی نداشته است [+]





بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین