کد خبر: ۱۰۱۶۸۶
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۵

علی لاریجانی: مقام معظم رهبری نظری درباره اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد نداده‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس با اخطار قانون اساسی به استناد اصل 110 قانون اساسی، ورود مجلس به بحث اساسنامه دانشگاه آزاد را ورود به یک امر ولایی و غیرمجاز دانست. 

این نماینده حقوقدان به استناد سخنان مخالف عباس‌علی نورا نماینده زابل در مخالفت با بندی از طرح تعیین تکلیف و وقف مراکز آموزش عالی غیردولتی که بیش از همه به دانشگاه آزاد مربوط بود، گفت: بر اساس امر مقام معظم رهبری، مجلس نباید در مواردی که شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود یافته، وارد شود. 

به گفته وی، از آنجا که شورای عالی انقلاب فرهنگی اساسنامه جدیدی برای دانشگاه آزاد تعریف کرده است، مجلس نمی‌تواند وارد این امر که در حوزه اختیارات رهبری است، وارد شود. 

علی لاریجانی رئیس مجلس با بیان اینکه اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد ربطی به رهبری ندارد، افزود: مقام معظم رهبری مشخصا در این زمینه نظری نداشته‌اند اما ضابطه‌ای بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس است که رهبری آن را تعیین کرده‌اند. بر اساس این ضابطه، جایی که شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد شده‌اند، ما نباید وارد شویم. 

وی بر این اساس اخطار مذکور را وارد دانست و آن را به رای مجلس گذاشت. اما نمایندگان با ارائه 85 رای موافق در مقابل 95 رای مخالف، به این اخطار رای ندادند. بنابراین بررسی طرح تعیین تکلیف و وقف مراکز آموزش عالی غیردولتی در جلسه علنی امروز ادامه یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین