کد خبر: ۱۲۹۶۱۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۵

دختربچه 7 ساله قربانی اشتباه مربی شنا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مربي شنا وقتي دختر هفت ساله را به داخل استخر پرتاب مي‌كرد تا او از ترس درآيد نمي‌دانست چه سرنوشت شومي در انتظار دخترك است.

هشتم دي 89 مأموران كلانتري 161 ابوذر از مرگ مشكوك دختر 7 ساله‌اي به نام «ثنا» در يكي از مجموعه‌هاي ورزشي جنوب غرب تهران باخبر شدند.

با گزارش موضوع به بازپرس شعبه هفتم دادسراي ناحيه 18 – يافت‌آباد – دستور انتقال پيكر بي‌جان دخترك به پزشكي قانوني براي تعيين علت اصلي مرگ صادر شد. از سوي ديگر مأموران كلانتري نيز به تحقيق از شاهدان حادثه و شناگران پرداختند.

مادربزرگ «ثنا» درباره ماجراي تكان‌دهنده مرگ نوه‌اش به پليس گفت: «عصر امروز همراه دختر و نوه‌ام به استخر آمديم. جلسه سوم آموزش شناي «ثنا» بود و مربي ابتدا طرز شيرجه را آموزش داد و چند نفر از شناگران هم در آب شيرجه زدند. اما نوه‌ام كه حسابي ترسيده بود جرأت پريدن در آب رانداشت.

همان موقع ناگهان خانم مربي دست بچه را گرفت و او را در قسمت عميق استخر به داخل آب پرتاب كرد. حدود 30 ثانيه بعد و در حالي كه وحشتزده شاهد اين صحنه بوديم «ثنا» به پشت روي آب قرار گرفت. او لحظه‌اي سرش را بلند كرد و دوباره بي‌حال به داخل آب رفت.

مربي كه بدون لباس شنا سرگرم آموزش بزرگسالان بود، با شنيدن هياهو و فريادهاي شناگران متوجه شد نوه‌ام بي‌حركت روي آب مانده است. اما باز هم حاضر به پريدن درون آب نشد و به سراغ ميله بلندي رفت كه با آن سطح آب را تميز مي‌كنند.

بعد هم در برابر حيرت تماشاگران و بي‌قراري‌هاي من و مادر «ثنا»، ميله را دور گردن بچه انداخت و او را به كنار استخر كشيد. صورت نوه‌ام كبود بود كه چند ناجي به سراغش آمدندو به او تنفس مصنوعي دادند اما متأسفانه مؤثر نبود.

همان موقع تصميم گرفتيم «ثنا» را با خودروي شخصي به بيمارستان برسانيم كه مانع شدند و 35 دقيقه بعد وقتي امدادگران اورژانس سر رسيدند، دختر كوچولويمان ديگر جاني در بدن نداشت.

به دنبال تشكيل پرونده قضايي، بازپرس براي كشف حقيقت و شناسايي مقصر دستور داد کارشناس مربوطه از مجموعه ورزشي بازديد كند. پس از بازبيني تأسيسات، محوطه و بخش عميق استخر – محل سانحه – و گفت‌وگو با ناجيان و اولياي دم، كارشناس اعلام كرد: قسمت مخصوص كودكان كه در همان مجموعه ورزشي است، داراي استخر كم عمق بوده اما مربي زن، كودكان را نيز در محل شناي بزرگسالان آموزش مي‌داده است.

بنابراين مدير 40 ساله استخر به دليل انتخاب نكردن ناجي غريق ورزيده براي مراقبت از شناگران، برقرار نكردن نظم و امنيت، رعايت نكردن آئين‌نامه فدراسيون نجات غريق و گزارش نكردن نواقص و معايب مكان ورزشي در ماجراي مرگ دختر كوچولو 30 درصد مقصر شناخته شد.

سر ناجي استخر نيز به دليل سهل‌انگاري و توجه نكردن به وظايف ناجيان و غافل شدن از جان مردم 20 درصد، مربي 46 ساله هم به دليل كوتاهي در حفاظت و ايمني شناگر تحت آموزش و فعاليت وي در محيط پرخطر 20 درصد و 3 غريق نجات ديگر نيز به اتهام كوتاهي در انجام وظيفه هر يك 10 درصد مقصر شناخته شدند. بدين ترتيب براي هر يك از متهمان به اتهام قتل شبه عمد قرار مجرميت صادر و پرونده به شعبه 1151 دادگاه عمومي جزايي تهران فرستاده شد.قاضي دادگاه نيز پس از دريافت آخرين دفاعيات متهمان هر يك از آنان را به ميزان حضورشان به پرداخت ديه زن مسلمان – براساس نرخ ماه حرام – و جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم كرد.

پس از صدور اين حكم، پدر «ثنا» با اعتراض شديد نسبت به حكم دادگاه خواستار مجازات شديدتر براي عاملان مرگ فرزندش شد. وي با ارسال لايحه‌اي براي هيأت قضايي شعبه 39 دادگاه تجديدنظر استان تهران نوشت: هر چند پزشكي قانوني علت اصلي مرگ تنها فرزندم را «غرق شدگي» اعلام كرده، اما در كالبدشكافي با صراحت به شكستگي مهره‌هاي گردن دخترم اشاره شده است. دادگاه در رابطه با مرگ دخترم مثل يك حادثه عادي برخورد كرده، در حالي كه فرزند 7 ساله‌ام بر اثر بي‌كفايتي و بي‌توجهي يك مجموعه ورزشي به قتل رسيده و مجازات مقصران حتي كمتر از تخلفات ناخواسته و ناگهاني ناشي از رانندگي است.

قاضي «مهدي رضايي» - رئيس – و «حسين ايراني» - مستشار - دادگاه تجديدنظر استان تهران پس از بررسي نهايي با صدور حكم قطعي اعلام كردند از آنجا كه نحوه پرتاب قرباني در آب، مراقبت‌هاي زمان شنا و بيرون كشيدن شناگر به گونه‌اي بوده كه حتي منجر به شكستن مهره‌هاي گردن او شده است، مجازات تعيين شده براي مربي متناسب با جرم او نيست و با حذف جزاي نقدي 300 هزار توماني، او را به 3 ماه و يك روز حبس تعزيري محكوم كردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
0
2
چه بد. 30 سال پیش یه همچین بالایی رو مربی استخرم "کتی" توی استخر ابوذر اصفهان سر من آورد. با این تفاوت که من عین سگ از ترسم شنا کردم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
0
1
بس بد .چندین سال پیش هم من همراه دخترم که برای آموزش شنا به استخر میرفت رفتم وشاهد چنین صحنه هایی بودم .با اینکه دخترم بزرگ شده ولی من مرتب این صحنه ها توی ذهنم تکرار میشه واضطراب میگیرم.
ایکس733
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
0
1
برای منم همچین اتفاقی افتاد و پدرم من را سریع از آب کشید بیرون
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
0
1
واقعا متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
1
اون مربی که عامل اصلی حادثه بوده فقط ۲۰ درصد مقصر شد!!!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
1
مربی مقصره که بچه را غرق کرده نجاتشم نداده تازه مهره های گردنشو شکسته و به نظر منحکمش اعدامه نه سه ماه حبس
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین