کد خبر: ۵۹۹۳۴
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۲۲:۵۲

مبارزه با بدحجابی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پس از قریب 15 روز تبلیغات و اطلاع‌رسانی، معاون مبارزه با مفاسد اجتماعی نیروی انتظامی تهران غروب شنبه سرانجام از آغاز اجرای طرح برخورد پلیس با زنان بدحجاب در 23 نقطه شهر تهران خبر داد. سرهنگ سید محمد حسینی در مركز مبارزه با مفاسد اجتماعی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران با اشاره به آثار اولیه اعلام اجرای طرح مبارزه با بدحجابی توسط نیروی انتظامی گفت این طرح باعث ایجاد اثرات مثبت در جامعه شده است به طوری كه در اولین روز اجرای این طرح شاهد وضع بهتری نسبت به گذشته بودیم.

وی در خصوص چگونگی برخورد با زنانی كه توسط نیروی انتظامی دستگیر می‌شوند، یادآور شد: كسانی كه توسط مأموران دستگیر می‌شوند به پایگاههای پلیس امنیت منتقل و از آنجا توسط افسر نگهبان زن اطلاعات لازم از آنان اخذ شده و به همراه عكس آنان در سیستم ذخیره می‌شود.

وی ادامه داد: قبل از انجام كارهای انتظامی مأموران با منزل فرد دستگیر شده تماس می‌گیرند و خانواده وی را به مقر پلیس دعوت می‌كنند كه پس از مراجعه خانواده و تعویض لباس فرد دستگیر شده با اخذ تعهد از وی ، تحویل خانواده‌اش می‌شود.

معاون مبارزه با مفاسد اجتماعی نیروی انتظامی تهران بزرگ همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی براینكه در مورد افرادی كه برای بار دوم توسط مأموران دستگیر می‌شوند چه اقدامی می‌شود، گفت: با توجه به اینكه كسانی كه به این مركز منتقل می‌شوند عكس و مشخصات آنها وارد سیستم می‌شود. در صورتی كه این افراد برای بار دوم توسط مأموران دستگیر شوند پرونده آنها به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

سرهنگ حسینی ادامه داد: تیم‌های بازرسی محسوس و غیر محسوس برای كنترل برخوردهای پلیس و نحوه اجرای مأموریت راه‌اندازی شده و مشغول فعالیت هستند. 

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینكه مأموران حق برخورد فیزیكی را دارند یا نه گفت: برخورد نیروی انتظامی در حد تذكر و ارشاد است ولی چنانچه فرد تمكین نكند به پایگاه منتقل می‌شود. وی تاکید کرد که این طرح از امروز شنبه به مدت نامحدود اجرا می‌شود. 

سرهنگ حسینی با بیان اینكه طرح‌ برخورد با مردان دارای پوشش نامناسب نیز به زودی آغاز می‌شود، گفت: ظرف چند روز آینده مصادیق برخورد با مردان بدحجاب اعلام می‌شود. 

عکس: ساتیار امامی - خبرگزاری فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین