کد خبر: ۹۲۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۱

سردار جزایری: عدم پخش اعترافات به جامعه ضربه می‌زند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح روند دادگاه حوادث پس از انتخابات را خوب توصیف کرد و خواستار تنویر افکار عمومی درباره‌ این ماجرا شد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، سردار سیدمسعود جزایری که در حاشیه مراسم معرفی جانشین جدید معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح سخن می‌گفت، افزود: «انعکاس جلسات دادگاه اغتشاش‌گران و تعدادی از سران آشوب‌ها و کودتای رنگی، از طریق سیمای جمهوری اسلامی ایران و سایر رسانه‌ها فرصت مغتنمی است تا افکار عمومی بیشتر با ماهیت فتنه بزرگی که توسط بیگانه با کمک عوامل داخلی علیه انقلاب و نظام طراحی شده آشنا شوند».

وی افزود: «بدون تردید ادامه و توسعه این روند کمک قابل توجهی به آن دسته معدود از شهروندانی که ممکن است همچنان تحت تاثیر القائات دشمن قرار داشته باشند، خواهد کرد؛ چرا که شنیدن و دیدن اعترافات و اطلاع عمومی از نحوه و چگونگی برپایی دادگاه‌ها با انتقال و اطلاع‌رسانی غیرمستقیم آن دارای تفاوت‌های زیادی است».

سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری هم‌چنین گفت: «بر این اساس به منظور تنویر افکار عمومی از یک سوی و خنثی سازی تبلیغات گسترده‌ دشمنان نظام و به ویژه دستگاه‌های عملیات روانی بیگانگان از سوی دیگر، پخش هر چه بیشتر اعترافات متهمان کودتای رنگی به همراه تجزیه و تحلیل‌های لازم، امری بدیهی است».

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح درباره پخش دادگاه‌ها از صدا و سیما اظهارکرد:‌ «متاسفانه اصرار عده‌ای مبنی بر پخش‌نشدن دادگاه‌ها از صدا و سیما و شبهه‌افکنی‌هایی که در این باره صورت می‌پذیرد، هرچند ممکن است با خاستگاههای فکری و سیاسی متفاوت باشد، لیکن اصلی‌ترین ضرر آن متوجه آحاد مختلف جامعه است که حقیقتا می‌خواهند بدانند چه اتفاقی رخ داده است و مایلند با ابعاد چندگانه کودتای رنگی در ایران آشنایی بیشتری پیدا کنند».

وی افزود: «مقایسه نابه‌جای دیگری که صورت می‌گیرد، مقایسه دادگاه اغتشاش‌گران کودتاچی با دادگاه چند عنصر متخلف در نیروی انتظامی و یا احیانا دستگاه قضایی است؛ یعنی همان افرادی که مشکلاتی را در بازداشتگاه کهریزک به وجود آوردند، در حالی که باید توجه داشت جنس این دو مساله از تفاوت ماهوی نسبت به یکدیگر برخوردار است. در یک طرف عده‌ای اغتشاش‌گر و کودتاچی و مرتبط با سرویس‌های بیگانه دشمن قرار دارند که بزرگ‌ترین خسارت را در دوران انقلاب اسلامی به نظام وارد کرده‌اند، و در طرف دیگر چند نفر کارکنان که دانسته و یا ندانسته در ارتباط با افراد دستگیرشده اغتشاشات، مرتکب خلاف‌هایی شده‌اند که با قاطعیت دارد به اتهام آن‌ها رسیدگی می‌شود؛ بنابراین نباید اذهان جامعه را نسبت به پرونده دادگاه عوامل کودتا خدشه‌دار کرد».

جزایری هم‌چنین اظهارکرد: «هرچقدر نظام و دستگاه‌های ذی‌ربط، اقدامات افشاگرانه بیشتری نسبت به ابعاد "فتنه بزرگ" انجام دهند، حربه‌های زهرآگین دشمنان و به خصوص سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی و دستگاه‌های عملیات روانی و رسانه‌های آن‌ها کندتر خواهد شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین