کد خبر: ۱۳۶۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۸

تخلف 12 هزار میلیاردی دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی، دولت مبلغ 12 هزار میلیارد تومان از 3 منبع بانک مركزی،‌ درآمدهای نفتی و منابع اعتباری وزارت نیرو علاوه بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای تأمین یارانه نقدی برداشت كرده است.

موسی‌الرضا ثروتی ضمن تأكید بر اینكه در ارتباط با هدفمندی یارانه‌ها باید مطابق قوانین و سازوكارهای اجرایی مصوب عمل كرد، اظهار داشت: تا كنون از مجموعه قانون هدفمندی یارانه‌ها كه هشت بند یا مرحله را شامل می‌شود یک یا دو بند به صورت نسبی اجرایی شده است.

وی ادامه داد: بحث نظام‌مند كردن مصرف در كشور، ثبت‌نام و پالایش افراد مشمول دریافت یارانه‌های نقدی و پرداخت یارانه به بخش تولید از جمله مراحلی است كه به طور نسبی مورد توجه مسئولان امر بوده‌اند.
وی با اشاره به اینكه در باقی موارد از جمله بهداشت و درمان، بهبود نظام بهره‌وری، اصلاح چرخه نظام بانكی كشور، تأمین اجتماعی و مباحثی از این دست، دولت عملكرد مثبتی نداشته، افزود: علی‌رغم گذشت یک سال از اجرایی شدن قانون هدفمندكردن یارانه‌ها متأسفانه تا به امروز هنوز هیچ گزارش رسمی و مكتوبی در این رابطه توسط دولت به مجلس ارائه نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین