کد خبر: ۱۲۳۷۴۵
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۹

استعفای دولت سوریه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دولت سوریه برای جدی نشان وعده‌های مقامات عالی این کشور در اجرای اصلاحات ریشه‌ای و اساسی در ساختار سیاسی و اقتصادی سوریه، امروز سه شنبه استعفا کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق، یک مقام بلندپایه سوری روز سه‌شنبه اعلام کرد دولت سوریه امروز استعفا کرد.

این خبر در حالی منتشر شد که پیش از این دولت این کشور اعلام کرده بود در راستای تحقق وعده‌های مقامات عالی این کشور در اجرای اصلاحات ریشه‌ای و اساسی در ساختار سیاسی و اقتصادی استعفا خواهد داد.

بر اساس این گزارش، بثینه شعبان مشاور قدرتمند و بانفوذ رئیس‌جمهور سوریه، در سخنانی تاکید کرده بود که تصمیمات مهمی برای آینده‌ی کشور گرفته شده که مهمترین آن برداشتن حالت فوق‌العاده است که از زمان کودتای حزب بعث در سال ۱۹۶۳ به رهبری حافظ اسد برقرار بوده است.

استعفای دولت را برخی از ناظران نخستین مرحله از یک طرح اصلاحی در سوریه ارزیابی می‌کنند که قرار است به کنترل اعتراضات مردمی و ادامه تسلط حزب بعث بر سوریه کمک کند.

از سوی دیگر خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) گزارش داد که حامیان بشار اسد در شهر جولان که تحت اشغال اسرائیل است، در روستاهای مختلف این منطقه دست به تظاهرات زده و شعارهایی در حمایت از سوریه و وحدت ملی سردادند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه، تظاهرات‌کنندگان به رهبری بشاراسد رئیس‌جمهور سوریه، اعلام وفاداری کرده و حوادث اخیر را در راستای برهم زدن اوضاع داخلی این کشور دانستند.

این در حالی‌ است که فاروق الشرع معاون رئیس‌جمهور سوریه، بعد از دیدار با فرستاده ویژه چین به خاورمیانه اعلام کرد: بشاراسد به زودی سخنرانی خواهد نمود و به ملت سوریه نسبت به وقایع اخیر اطمینان خواهد داد.

خبرگزاری سوریه در خبری دیگر گزارش داد: بشاراسد تماس تلفنی را از سوی ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، دریافت کرده است که به موجب آن پادشاه عربستان در این تماس تلفنی بر حمایت کشورش از سوریه در برابر توطئه‌چینی‌ها که با هدف ناامنی‌ و خدشه وارد کردن به روابط میان رهبران و ملت سوریه است، تاکید نمود.

اسد همچنین تماس‌های تلفنی را از سوی صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت، حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین، حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر، جلال طالبانی رئیس‌جمهور عراق، دریافت کرد.

رهبران این کشورها حمایت خود را از سوریه در برابر توطئه‌چینی‌های خارجی اعلام کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین