کد خبر: ۹۳۶۲۰
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۳
توسط مدیر کل امور اجرایی ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام شد

اعلام آمار رسمی تعداد معتادين حرفه‌ای ايران

یك میلیون و 160 هزار معتاد حرفه‌ای و 800 هزار نفر معتاد غیرحرفه‌ای وجود دارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرويس اجتماعي: در حالی كه همه‌روزه آمارهای ضد و نقیضی از تعداد معتادین حرفه ای و تفننی منتشر می شود،مدیركل امور اجرایی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام آماری رسمی گفت: در كشور یك میلیون و 160 هزار معتاد حرفه‌ای و 800 هزار نفر معتاد غیرحرفه‌ای وجود دارد كه در واقع دو میلیون نفر از جمعیت مولد كشور درگیر مواد مخدر هستند. 

محمود مسعود زاهدیان  با بیان اینكه هیچ ارزش ریالی برای ضایعات حاصل از اعتیاد نمی‌توان محاسبه كرد یادآور شد:اغلب معتادان افراد باهوش هستند كه به دلیل حس كنجكاوی به سمت اعتیاد گرایش پیدا كرده‌اند و با خارج شدن از چرخه كار و تولید، وبال كشور و خانواده‌های‌شان شده‌اند. 

او تعداد معتادان حرفه‌ای در كشور را یك میلیون 160 هزار نفر برآورد كرد و افزود:‌ با احتساب 800 نفر معتاد غیرحرفه‌ای كه به صورت تفننی مواد مصرف می‌كنند، در كل دومیلیون نفر از جمعیت مولد كشور معتاد هستند كه علاوه بر این تعداد، تعداد زیادی خانواده را هم تحت تاثیر اعتیاد خود قرار داده‌اند. 

زاهدیان تصریح كرد: به معتادانی كه تاكنون برای درمان مراجعه نكرده‌اند به عنوان مجرم برخورد می‌كنیم، آنها بدانند كه گره‌ای كه با دست باز می‌شود، نگذارند كه با دندان باز كنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
0
0
این تعداد معتاد فقط مربوط به استان خراسات رضوی میباشد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین