کد خبر: ۱۵۲۳۵۱
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۹

شب های سفید ؛جاذبه نادر سن پترزبورگ +عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهر سن پترزبورگ که از موقعیت جغرافیایی ویژه ای برخوردار است . شمالی ترین شهر پرجمعیت جهان به شمار می رود و هر سال در اوایل تابستان به علت بسیار طولانی شدن زمان تابش آفتاب در تاریکی شب فرو نمی رود و همه مدت شبانه روز یا هوا روشن است و یا گرگ و میش صبحگاهی دارد که به همین علت شب های اوایل فصل تابستان در این شهر شب های سفید نام گرفته است .

شب های سفید در سن پترزبورگ یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر بزرگ و تاریخی روسیه نیز به شمار می رود. سن پترزپورگ که پرجمعیت ترین شهر اروپا پس از لندن پاریس و مسکو است هر ساله حدود هشت میلیون نفر گردشگر و جهانگرد را به خود جذب می کند که بیشتر این گردشگران در فصل تابستان و برای دیدن همین پدیده نادر یعنی شب های سفید به این شهر سفر می کنند.

تراکم بیش از حد میهمانان غیر محلی در این شهر و کمبود و گرانی هتل ها و استراحتگاه های مناسب یکی از مهم ترین مشکلاتی است که گردشگران و علاقه مندان این شهر در فصل تابستان با آن دست به گریبان می شوند.

طولانی شدن بیش از حد روشنایی روز و وجود نداشتن تاریکی شب بر ساکنان بومی این شهر تاثیر منفی ای گذاشته است و سبب بروز پدیده کم خوابی می شود.

با وجود این مشکلات ساکنان بومی شهر سن پترزبورگ از فصل شب های سفید به عنوان بهترین زمان برای پیاده روی طولانی مدت و آشنایی با زیبایی های شهرشان استفاده می کنند.
{$old_album_152351}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین