کد خبر: ۱۷۵۷۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
در شهرستان انار كرمان

تنبيه بدنی دانش‌آموز دوم دبيرستانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پدر علي پسر 16ساله دبيرستاني و دانش‌آموز سال دوم رشته تجربي در گفت‌وگو با «اعتماد» با صدايي گرفته به شرح آنچه بر پسرش گذشت، مي‌پردازد: «حدود ساعت 2 بعدازظهر پسرم در حالي كه گريه مي‌كرد به خانه رسيد. بعد از چند ساعت حالت تهوع پيدا كرد، او را به بيمارستان رسانديم، پزشك گفت بايد تحت مراقبت باشد.»

ماجرا چيست؟

ماجرا اما از اين قرار بوده، حدود ساعت 9:30 صبح زنگ تفريح دانش‌آموزان دبيرستاني تازه تمام شده، دانش‌آموزان كلاس دوم تجربي در كلاس جمع‌اند، هنوز معلم سر كلاس نيست. علي دم در كلاس ايستاده، معلم كلاس روبه‌رو ناگهان بيرون مي‌آيد و به اين دليل كه علي به در كلاس خودشان ضربه مي‌زده شروع به كتك زدن علي مي‌كند. علي چند بار مي‌پرسد «چي شده آقا، براي چي مي‌زني؟» معلم عصباني اما هيچ توضيحي نمي‌دهد تنها در پاسخ التماس‌‌هاي دانش‌آموز دوم دبيرستاني تكرار مي‌كند: «دهنتو ببند.»

علي مي‌گويد: «بيشتر به سرم ضربه مي‌زد و وقتي من دستم را روي سر و صورتم مي‌گرفتم به شكمم مي‌زد تا دست را از روي سرم بردارم و دوباره به سرم ضربه بزند.» پزشكي قانوني آثار ضرب و شتم روي پا، شكم و سر علي را تاييد كرده و پرونده او براي شكايت از معلم خاطي به آموزش و پرورش شهرستان فرستاده شده است. علي فعلا از بيمارستان مرخص شده اما پزشك گفته بايد تحت مراقبت باشد.

هم‌مدرسه‌اي‌هاي علي به عنوان شاهدان ماجرا در گفت‌وگو با «اعتماد» به آنچه بر علي گذشت، مي‌پردازند: «معلم هنوز سر كلاس نبود. علي با انگشت به در كلاس خودشان ضربه مي‌زد، معلم كلاس روبه‌رويي بيرون آمد. در گوشه سالن علي را نگه داشت و با مشت به سرش ضربه مي‌زد، بعد هم فاصله حدودا 20 متري تا دفتر مدير را با لگد زدن به علي طي كرد.»

دانش‌آموز 16 ساله با صدايي پر از بغض به «اعتماد» مي‌گويد: «وقتي در راهروي مدرسه دبير ادبيات كه اصلا معلم ما نيست و نمي‌شناسمش مرا مي‌زد، معلم‌هاي ديگر از كلاس بيرون آمده بودند و نگاه مي‌كردند اما هيچ‌كس مانع او نمي‌شد.» اين‌طور كه علي مي‌گويد معلم عصباني بعد از كتك زدن در سالن او را كتك‌زنان به سمت راهرو و دفتر مدير مي‌برد و در حالي كه علي كنار ديوار بوده به سر و شكم او ضربه مي‌زده تا بالاخره مدير مدرسه جلوي معلم را مي‌گيرد.

در نخستين تماس خانواده علي با مدير مدرسه بعد از اتفاق و مراجعه به پزشك، مدير توصيه مي‌كند: «چون معلم خاطي قبلا هم در اين زمينه پرونده داشته از شكايت‌شان صرف نظر كنند و رضايت بدهند»؛ بقيه معلم‌ها هم همين خواسته را براي همكار خطاكارشان از پدر علي داشتند. اما در پاسخ به سوال پدر علي كه «اگر فرزند خودتان هم بود، رضايت مي‌داديد؟» مدير تاييد مي‌كند «علي بدجور كتك خورد و شما حق داريد.»از طرف بيمارستان، پليس و 110 از ماجرا باخبر مي‌شوند و صبح روز گذشته پرونده به پزشكي قانوني و آموزش و پرورش براي ادامه پيگيري فرستاده مي‌شود. علي در حال حاضر به گفته خودش از ناحيه سر، چشم، دندان و صورت احساس درد مي‌كند و چند بار حالش به هم خورده است.

بخشنامه چه مي‌گويد؟

همه اين اتفاقات در حالي است كه بر اساس بخشنامه‌هاي آموزش و پرورش تنبيه بدني دانش‌آموزان ممنوع است. اين بخشنامه مي‌گويد: «معلمان تحت هيچ شرايطي حق تنبيه بدني دانش‌آموزان را ندارند و در اين زمينه با معلمان خاطي طبق قانون برخورد مي‌شود.» فاطمه قربان، معاون ابتدايي آموزش و پرورش در اين زمينه چندي پيش تاكيد كرد: «هرگونه تنبيه بدني دانش‌آموزان در مدرسه ممنوع است و هچ‌يك از معلمان و معاونان تحت هيچ شرايطي به علت انجام ندادن تكاليف درسي يا موارد انضباطي، حق تنبيه بدني دانش‌آموزان را ندارند.» به گفته او «تنبيه بدني دانش‌آموزان حتي با ضعيف‌ترين شكل آن، از سوي مدرسه تخلف محسوب مي‌شود، و معلمان و مسوولان مدرسه حق تنبيه خطاكارترين دانش‌آموزان را نيز ندارند، چرا كه براي موارد انضباطي، قانون مصوب شده است و بر اساس آن با دانش‌آموزان خاطي برخورد مي‌شود.»با اين وجود به نظر مي‌رسد اين بخشنامه‌ها چندان بازدارنده نيست؛ چرا كه تنبيه بدني دانش‌آموزان در شهرستان‌هاي دور و نزديك از سوي معلمان، مديران و معاونان مدرسه همچنان اتفاق مي‌افتد و علاوه بر رساندن آسيب‌هاي جدي جسمي به دانش‌آموزان مانند پارگي پرده گوش، فلجي و... با شكستن شخصيت و غرور دانش‌آموزان نوجوان در مقابل ساير همكلاسي‌ها، ريشه‌هاي خشونت و نفرت را در وجود آنها مي‌كارد.

واكنش مسوولان به خبر

تكرار اين اتفاق در يك ماهه گذشته در شهرستان انار كرمان باعث شد تا با مسوولان آموزش و پرورش شهرستان انار تماس بگيريم. اما نه رييس آموزش و پرورش اين شهرستان و نه معاون او حاضر به پاسخگويي در اين زمينه نشدند. جعفري مسوول حراست آموزش و پرورش اين استان اما در پاسخ به سوال «اعتماد» درباره علت تكرار تنبيه بدني دانش‌آموزان در اين استان مي‌گويد: «مدير قبلي مدرسه را كه كودك هشت ساله را كتك زده بود اخراج كرديم، درباره اتفاق جديد هم در حال پيگيري هستيم.» به گفته او «اين رفتارها از سوي معلمان و مسوولان مدارس كه تحمل‌شان كم است، اتفاق مي‌افتد و اين افراد خودشان بيمار هستند.» مسوول حراست آموزش و پرورش شهرستان انار همچنان مي‌گويد: «پرونده مدير قبلي را به اداره تخلفات فرستاديم و منتظر صدور راي براي ايشان هستيم. با بقيه هم طبق قاعده و قانون رفتار مي‌كنيم و به آنها اولتيماتوم مي‌دهيم.»

حسين آذين، نماينده شهرستان رفسنجان و انار در جريان تنبيه كودك هشت ساله توسط مدير هست اما هنوز از تنبيه بدني علي 16 ساله خبر ندارد. او به «اعتماد» مي‌گويد: «چنين رفتارهايي مورد تاييد ما نيست و بايد پيگيري شود اما درباره اتفاق قبلي در اين شهرستان و عكس‌هاي منتشر شده از دانش‌آموز هشت ساله بعد از كتك خوردن كمي اغراق و زياده‌روي و دست كاري شده بود.» با اين وجود او ادامه مي‌دهد: «تنبيه بدني جايي در آموزش و پرورش ندارد و مسوولان بايد در اين زمينه پاسخگو باشند.»

جواد هروي، عضو كميسيون آموزش مجلس نيز در گفت‌وگو با «اعتماد» مي‌گويد: «اگر چه اين اتفاقات خوشايند نيست اما در مقابل آمار يك ميليون دانش‌آموز اين موارد جزيي است و ما نمي‌توانيم به كل سيستم آموزش و پرورش تعميم دهيم.» به اعتقاد او ما قوانين و بخشنامه‌هاي لازم در اين زمينه داريم و نيازي به بخشنامه و قانون جديد نيست. تنبيه در مدارس موضوعي است كه هر سال در حال تكرار شدن است، چندي پيش نيز خبرها حاكي از خودكشي دانش‌آموز 17 ساله كبودرآهنگي از ترس والدين و به علت تهديد مدير مدرسه به اخراج بود. اما واقعيت اين است كه اخبار منعكس شده در رسانه‌ها درباره تنبيه بدني دانش‌آموزان تنها بخشي از اتفاقاتي است كه در مدارس دور و نزديك كشور مي‌افتد. چرا كه بسياري از خانواده‌ها فرصت يا جسارت و آگاهي لازم در اين زمينه را ندارند يا در نخستين اعتراض‌شان به مسوولان مدرسه با تهديد اخراج فرزندشان روبه‌رو مي‌شوند و از ادامه كار صرف ‌نظر مي‌كنند. با اين وجود هرازچندگاهي انتشار فيلم‌ها و اخباري در فضاي مجازي درباره تنبيه بدني دانش‌آموزان پرده از واقعيت برخورد با دانش‌آموزان در مدارس در شهرستان‌هاي دور و نزديك برمي‌‌دارد. در اين ميان مشكلات شخصي معلمان و مديران، كمبود امكانات مدارس و... هم اين روزها توجيهي براي تنبيه بدني دانش‌آموزان در مدارس شده است. {$old_album_175799}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
1
3
با سلام . جناب آقاي حاجي بابايي وزير محترم آموزش و پرورش آيا اين بار شما مسئول مستقيم اين تنبيه هستيد يا مثل 26 دانش آموز ديگر مسئوليتي متوجه شما نمي شود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
5
1
اگه به تحجر محكوم نشم بايد بگم نظر شخصي من اينه كه استفاده از تنبيه بدني د ر مواردي(البته نه خيلي شديد . نه افراط) لازم هستش.زماني كه ما دانش آموز بوديم گاهي كتك ميخورديم.وقتي هم سن هاي خودم رو با دانش آموزاي امروزي مقايسه ميكنم ميبينم ما با اون بعضي كتك خوردن ها خيلي رفاتارمون نسبت به بچه هاي امروزي بهتر هستش و همون زمان ها با معلمامون هم رفتارمون بهتر از الان بود. الان شرايط به جايي رسيده كه دانش آموزا در مواردي رفتار بسيار زشتي با معلماشون دارن كه واقعا تاسف برانگيزه. خلاصه اينكه نظام افراط و تفريط ما وضع رو به جايي رسونده كه الان خيلي از معلما در كلاس احساس راحتي نميكنن چرا كه حمايت افراطي امروزي از دانش آموزا كار رو به جايي رسونده كه هر دانش آموزي حس ميكنه يك حصار نفوذ ناپذير دورشه و هر كاري كه دوست داره ميتونه در مدرسه انجام بده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
4
1
اين كه در حق دانش آموزي جفا شده شكي نيست و قصد اينجا اين نيست كه از اين عمل بد دفاع شود اما آيا به شرايط آن معلم هم اشاره شده؟ ايا خبرگزار محترم افتاب به مشكلات معلم ها در همين امسال پرداخته است ؟ اين تنبيه ها ورژن كوچكي از رفتار عمومي و فرهنگ كلي جامعه است. معلم ها سالهاست دارند تنبيه هاي روحي و جسمي بدتر از اين را تحمل مي كنند.ولي صدايي از هيچ رسانه اي شنيده نمي شود . طيف آموزش و پرورشي ها به جرات سالم ترين و پاك ترين طيف ها هستند و با اين چند نمونه نمي توان و نبايد كليت آموزش و پرورش را تخريب كرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
2
2
یعنی همه معلم ها سالم هستند و عقده ای نیستند یعنی معلمها تو ایران از بهترین اقشار هستند و کم اشتباه ترین هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
2
0
همه قبول دارند معلمین پاک ترینند. البته چون بودجه و امکانات در اختیارشان نیست اگر بخواهند پاک نباشند هم باز راهی به جایی ندارند!
دوست عزیز الان بحث رفتار زشت و ناسالمه لطفا گلایه های صنفی رو بگذارید جای خودش مطرح کنید
لطفا دلایلتون رو برای بر حق بودن ضرب و شتم دانش اموزان بفرماییییییییید!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
2
1
با سلام طبق روال همیشگی همه از اشتباهات معلم میگویند که البته شکی در این نیست که وی اشتباه کرده است. ولی این را نیز باید گفت که در اکثر موارد که به هیچ عنوان رسانه ای هم نمی شود معلمان مورد ظلم دانش آموزان و یا اولیای آنها واقع می شوند و دستشان به هیچ جا بند نیست. اگر دانش آموزی معلم خود را حتی بزند نهایتا به معلم می گویند او بچگی کرده و باید بخشید. توهین و تهدید توسط دانش آموز که دیگر هیچ است. ساز و کاری در اموزش و پرورش برای برخورد با دانش آموزان متخلف وجود ندارد. نه اخراجی هست و نه مردود شدنی. هر کاری که بکنی و درس نخوانی هم قبول می شوی. بیچاره معلم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
4
3
امان از دست بچه های لوس وننر وبی تربیت امروزه رفتارهای زشت این دانش آموزان در راه مدرسه وسرویس وخط واحد را ببینید خوب یک معلم چقدر می تواندتحمل کند
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
1
3
حقوق ناچیزمعلم رانمیبینیدوفقطبفکرکوبیدن معلمید!کارمعلم درکلاس صددرصدمفیده امابرویدشغلهای دیگه روهم ببینید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
1
3
تنبیه بدنی جایز نیست اما بخدا قسم من معلم گاهی در روز با حدود120 دانش آموز درس دارم خصوصا حالا که تا ساعت دو بچه ها در مدرسه هستند.گاهی دیگه نمیدونم باید چطور با اونها رفتار کرد فقط به عذاب کشیدن خودم رضایت میدم.
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
2
1
چرااشتباهات معلمان سیاه نمایی وبزرگنمایی میشود؟مگرافرادبامشاغل دیگرمرتکب این اشتباهات نمیشوند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
0
1
ضمن محکومیت عمل نابخردانه معلم خاطی
یک توضیحی بعنوان معاون دبیرستان بدهم
ازآنجایی که معلم کلاس روبرویی درکلاس حضورداشته ،معلومه که حداقل 10دقیقه از زنگ گذشته است که ایم معلم درحال تذریس است ودبیرکلاس دانش آموزمضروب "تأخیر"داشته است ومعمولاًشلوغترین وبی نظمترین اوقات (همه ملمین حاضر درکلاس ازسروصدای کلاس بی دبیر معذبند،مخصوصاًدبیری که درسکوت کلاسش درس دادن راشروع کرده باشد)وطبیی است باتوجه به انرژی که دانش آموزان دارند،دراین زمان"تدخیری"بدطوری شلوغ میکنند،ازجمله "روی میزکوبیدن" / "همدیگر راباصدای بلند صداکردن" /درب کلاس رامرتب بازوبسته کردن باچاشنی پرتاپ" /آوازخواندن" /مهمتر از همه "سرک کشیدن به کلاسهای همجوار" که این آخری احتمالاً دراین واقعه ناگوار روی داده است ودبیر بیحوصله وکم طاقت "کاری کرده است که نبایدمیکرد.
لذا میخواستم عرض کنم "زودقضاوت نکنید وهمه کاسه وکوزه هارا سر آن معلم وظیفه شناس وباوجدان (درانجام وظیفه تدریس)نشکنید.
سروکله زدن بادانش آموزان که هم بتوانید تدرس مفید داشته باشید وهم کلاسداری(مبصری)کنید وهم با بچه های فراری ویا بی انگیزه کنارامدن به این سادگی هم نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
1
1
با سلام من خودم بخاطر تنبيهات بدني و شكستن غرورم توسط معلمان دوره ابتدايي-راهنمايي وحتي دبيرستان ترك تحصيل كردم و وارد بازار كار شدم و الان كه سني ازم گذشته سروع به ادامه تحصيل كرده ام و هميشه از معلماني كه باعث توقف پيشرفتم شدن نفرت دارم معلمان دوره ابتدايي ما با چوب كه مدتي هم آنرا در آب سرد مي گذاشتند ما راتنبيه مي كردند به طوري كه اكثروفتها دستان ما خوني مي شد و تا مدتها نمي توانستيم قلم بدست بگيريم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
1
0
سلام كه نام خداست
قابل توجه آن معاون دبيرستان محترم
همه ما دوران تحصيل را تجربه كرده ايم و با اين چالش ها برخورد داشته ايم در حالي كه تنبيه بدني توسط والدين از طرف روانشناسان منع شده است اين عمل خلاف اخلاق توسط يك دبير و معلمم فرهنگي اثرات نامطلوب بر روان دانش آموز داشته و بايد به حال دبير محترم تاسف زياد خورد برادر جان اگر به نظر شما ايشان وظيفه شناس بودند و به نظر بنده اگر كمي عاقل بودند ميبايست به دفتر مراجعه و اين تاخير و بي نظمي را بخ مدير نا لايق معرفي و اصل موضوع را حل نمايد چراكه تاخير در ورود دبير و اين نابساماني نالايق بودن مدير و اصل دليل اين اتافق است اما جناب معاون محترم اگر فرزند شما با همين استناد مفصل مضروب شود باز هم اين نتق را ميفرموديد نه عزيز فرهنگي اگر من جاي اين آقاي دبير نالايق بودم ابتدا همان بلا را سرش آورده و بعد قانونا عمل ميكردم و خودم را به قاون ميسپردم آخر كودكان و نوجوانان كه سراسر هيجان و انرژي هستند نبايد مورد اين خشونت ها قرار بگيرند و بايد در مدارس نظمي برقرار شود كه فضا براي اين نا هماهنگي بوجود نيايد و اگر پدران عمل دبيران ضارب را مثل خودشان جواب دهند ديگر كسي جرات نميكند ضمن اينكه هرگز انسان نا مغعقول و بي فرهنگي نيستم اما با اين عرض و نظر خواستم زشتي كار و احساس بدي كه به والدين اين كودكان وارد ميشود را بيان نمايم .
معهذا معاون محترم كمي منطقي تر از همكارت دفاع ككن عمل ايشان نزد هر انسان فرهيخته اي يك عمل حيواني و نادرست است چه بسا بخواهيم با ديد فرهنگي نگاه كنيم هر چند اگر كودك تخلف كند بايد با يك رويكرد فرهنگي و تابع قوانين انظباتي با وي برخورد شود چراكه تاثير آن كامل خواهد بود و تنبيه بدني يك عمل حيواني و هرگز بازخورد مثبت ندارد.
با احترام براي همه معلمان و اساتيد خوب ، كاربلد و بزرگوار كه بنده دست همه ايشان را ميبوسم و خاك پايشان را طوطياي چشمانم ميكنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
1
0
حال اگر دانش آموز یا اولیای وی به مدیر مدرسه یا معلم بی حرمتی کند ، تکلیف چیست ؟ آیا مورد حمایت قرار می گیرند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
0
1
آموزش پرورش فقط به آزمونهای خود که برای استخدام معلمان برگزار میکند اکتفا می کنند که اصلا کافی نیست بخصوص که پارتی بازی میشه نتیچه جیزی چز این نمیشه باید اول از همه به شایستگی افراد توچه شود نه جند سوال که هیج ربطی به تخصص معلمان ندارد اکثر معلمان دروسی را تدریس میکنن که تخصص آن را ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
4
1
با سلام. جالب اینجاست که فقط از حق دانش اموز دفاع میشود و معلم بیچاره هیچ پناه و ماوایی ندارد حال سوال این است که اگر دانش اموز به معلم اهانت کرده و با جملات و حرکات ناشایست و جملات رکیک با معلم بر خورد میکند چگونه با رفتار می شود.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
4
0
سلام.مشکل اینجاست که تنها معلم و معلم همیشه مقصر است و دانش اموز سرور همه وبرترین رکن نظام تعلیم و تربیت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
3
0
سلام.مشکل اینجاست که تنها معلم و معلم همیشه مقصر است و دانش اموز سرور همه وبرترین رکن نظام تعلیم و تربیت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
1
3
برخی معلمای محترم کلاس درس درس رو با رینگ بوکس اشتباه میگیرن . برن المپیک بدون شک افتخار کسب می کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
0
2
یک علت تنبیه دانش اموزان اینه خود معلمان به سن و سال ما بودند تنبیه می شدند و الان باید کتکهایی که خوردند را از سر ما در بیاورند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
1
0
ما معلم ها جزو بدبخت ترین قشر کارمند جامعه با پایین ترین حقوق هستیم اما کشورهای دیگه.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
3
0
واقعا برای سازمان اموزش پرورش متاسفم که هیچ حمایتی از کارمندان خودش نداره.هیچ کس دوست نداره کسی رو تنبیه کنه مگه اینکه مجبور به این کار بشه .اگه یه نفر شلوغ باشه میشه کنترل کرد ولی به نظر شما اگه 30 نفر شلوغ کنند باید چه کار کرد؟در این خصوص همه قوانین به سود دانش آموز و به ضرر معلم هست.هیچ کس با کلمه ساکت باشین نمی تونه یه کلاس 30 نفری رو ساکت کنه مگه اینکه مدینه فاضله باشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
1
1
این معلم باید اخراج شود ایشان مشکل دارند مردم بچه هایشان را به مدرسه هم جرائت نمی کنند بفرستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
0
2
من یک معاون هستم و ده سال با همه نوع دانش آموز سرو کله زدم .تنبیه کردم ،تشویق هم کردم ، اما فقط تجربه می تواند به انسان کمک کند و از تمام وقایع درس بگبرد . من یکبار جلو مدرسه بین دو دانش آموز دعوا شده بود رفتم جداشون کنم یکی از اونها به من فحش ناموسی داد و ... متاسفانه در نیروی انتظامی گفتند شکایتتان را پس بگیرید چون سن او زیر 15 سال است و دادگاه کودکان هم کاری برای شما نخواهد کرد و بالاخره منصرف شدم و فردا پدرش ازمن طلبکار بود و...
بالاخره در این موارد حق با دانش آموزست !!!!
الان دیگه یک دوسه سالیست که بهیچ عنوان تنبیه بدنی نمی کنم و باید معلم یا معاون پدر و مادر را در جریان قرار دهد از آنها کمک بخواهد و نهایتا من اورا آنقدر جلو دفتر نگه می دارم تا پی به اشتباهش که برد یک تعهد می گیرم و بعد هم یک مسئولیتی به او میدهم و از هرراهی شده سعی در اصلاح او میکنم و اگر نشد ولش می کنم چون وقتی خودش نمی خواهد خوب شود ،پدو مادر نمی خواهد من چه کنم ؟
اما بیشتر مواقع چواب داده .
آخرین نصیحت به همکاران هر زمان با شرایط سخت قرار گرفتید سریعا مکان را ترک و به دفتر بروید و با یک لیوان آب سرد خودرا آرام کنید و ادامه ماجرا را به مدیر یا معاون بسپارید . دیگر دوره تنبه بدنی گذشته . بچه ها از جنبه تربیتی از دست خارج شده اند چون معیارها عوض شده پس ما هم باید عوض شویم . موفق باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
1
0
ا سلام چرا پیام من را در سایت خود نمی گذارید نکند سانسور می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/معلم کُتّابی دیدم در دیار مغرب ترشروی تلخ گفتار بدخوی مردم آزار گدا طبع ناپرهیزگار که عیش مسلمانان به دیدن او تبه گشتی و خواندن قرآنش دل مردم سیه کردی. جمعی پسران پاکیزه و دختران دوشیزه به دست جفای او گرفتار نه زهره خنده و نه یارای گفتار گه عارض سیمین یکی را طپنچه زدی و گه ساق بلورین دیگری شکنجه کردی. القصه شنیدم که طرفی از خباثت نفس او معلوم کردند و بزدند و براندند و مکتب او را به مصلحی دادند پارسای سلیم نیک مرد حلیم که سخن جز به حکم ضرورت نگفتی و موجب آزار کس بر زبانش نرفتی.

کودکان را هیبت استاد نخستین از سر برفت و معلم دومین را اخلاق ملکی دیدند و یک یک دیو شدند به اعتماد حلم او ترک علم دادند اغلب اوقات به بازیچه فراهم نشستندی و لوح درست ناکرده در سر هم شکستندی

استاد معلم چو بود بى آزار
خرسک بازند کودکان در بازار
بعد از دو هفته بر آن مسجد گذر کردم، معلم اولین را دیدم که دل خوش کرده بودند و به جای خویش آورده. انصاف برنجیدم و لاحول گفتم که ابلیس را معلم ملائکه دیگر چرا کردند. پیرمردی ظریف جهاندیده گفت:

پادشاهی پسر به مکتب داد
لوح سیمینش بر کنار نهاد
بر سر لوح او نبشته به زر
جور استاد به ز مهر پدر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
4
0
برای بعضی از دانش آموزان باید تنبیه باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
1
دانش آموز از معلم می آموزد و وقتی این وضع معلم است وای بحال دانش آمور
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
0
0
معلم هیچ حقی نداره که پسر دوم دبیرستان را بزنه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین