کد خبر: ۹۰۶۳۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱

آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین

 یک مقام ارشد امنیتی تایپه اعلام کرد که این جزیره برای رزمایش نظامی چین پس از مراسم تحلیف ویلیام لای چینگ- ته رئیس دولت تایوان در حالت آماده باش قرار دارد.
آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
آفتاب‌‌نیوز :

تسای مینگ-ین مدیر کل دفتر امنیت ملی تایوان امروز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که حفظ ثبات در تنگه تایوان به نفع هر کسی در جامعه بین‌الملل از جمله چین است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مراسم تحلیف لای چینگ- ته رئیس جدید دولت تایپه که حاکمیت چین بر تایوان را رد می‌کند، روز ۲۰ مه (۳۱ اردیبهشت) برگزار می‌شود. کار تسای اینگ- ون نیز که عقیده مشابهی با لای چینگ- ته در مورد پکن دارد، در این سمت به پایان می‌رسد.

تسای مینگ- ین مقام امنیتی تایوان مدعی شد که در حال حاضر چین از رویکرد چماق و هویج در قبال تایپه استفاده می‌کند و به تاثیرگذاری بر روی سیاست خارجی دولت جدید امیدوار است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه نیاز به توجه ویژه دارد این است که بعد از ۲۰ مه، از ژوئن تا نوامبر، زمانی است که رزمایش‌های نظامی منظم چین برگزار می‌شود.

این مقام ارشد تایوان ادعا کرد: این که آیا کمونیست‌های چین از این فصل گرم به عنوان بهانه‌ای برای انجام تمرین‌های نظامی برای اعمال فشار بیشتر به تایوان استفاده می‌کنند یا نه، نکته کلیدی است که دفتر امنیت ملی روی آن تمرکز می‌کند.

پس از سفر نانسی پلوسی رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در سال ۲۰۲۲، چین یک رزمایش بزرگ را در نزدیکی این جزیره ترتیب داد. بار دیگر نیز به دنبال دیدار تسای اینگ-ون رئیس تایوان با کوین مک‌کارتی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در کالیفرنیا، پکن رزمایش بزرگی را برگزار کرد.

چین طی ۴ سال گذشته به علت سیاست‌های تحریک آمیز ایالات متحده برای نزدیک شدن به تایوان، فعالیت‌های نظامی هشدار آمیز را در تنگه تایوان انجام داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین