کد خبر: ۱۱۷۸۳۸
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۷

زاکانی: فتنه‌ سال گذشته هر لحظه ممکن است فوران کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فارس نوشت: نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ‌‌گفت: فتنه آینده بسیار پیچیده‌تر از فتنه پس از انتخابات 88 است و باید آن را جدی گرفت.

علیرضا زاکانی در میزگردی که به مناسبت گرامیداشت 9 دی در سالن سینا و صدرا در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: فتنه سال گذشته را تمام مردم لمس کردند و اگر بخواهیم آسیب‌شناسی کنیم فتنه به 20 سال قبل باز می‌گردد و کاری به امروز یا دیروز ندارد.

وی اظهار داشت: اگر به فتنه سال گذشته نگاه نکنیم و آن را جدی نگیریم به فتنه بزرگ‌تری در آینده مبتلا می‌شویم و همان‌طور که انقلاب اسلامی ‌پیچیده‌تر شده است به همان نسبت فتنه دشمنان خارجی و داخلی نیز عمیق‌تر و پیشرفته‌تر می‌شود.

زاکانی ادامه داد: اگر به فتنه سال 78 توجه بیشتری می‌شد فتنه سال گذشته رقم نمی‌خورد و فتنه‌ای که 4 تا 5 هزار نفر از مردم را تحت‌الشعاع خود قرار داده بود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در فتنه 88 مدت هشت ماه عناصر کفر و نفاق در کنار عناصر پیشیمان جبهه واحدی را تشکیل داده بودند و تمام ظرفیت‌ها را سوزاندند و از بین بردند.

زاکانی خاطرنشان کرد: در فتنه سال گذشته عده‌ای موفق شدند و برخی دیگر واماندند و برخی دیگر فتنه را محل آزمون قرار دادند و به هر صورت باید از فتنه درس گرفت.

وی، با بیان اینکه فتنه سال گذشته وی‍‍ژگی‌هایی داشت، گفت: نخستین ویژگی فتنه این است که محصول جنگ نرم بود چراکه در 20 سال اخیر قصد برهم زدن باورهای دینی مردم را داشتند و فتنه آینده تمام ویژگی‌های فتنه سال گذشته را دارد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه اگر از مشکلات آینده درس نگیریم مقابله با فتنه نیز سخت‌تر می‌شود، اظهار داشت: فتنه سال گذشته جلوه اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی بود و در فتنه آینده نسخه جدیدی از اسلام آمریکایی را عرضه می‌کنند که نتیجه آن بی‌توجهی به مرجعیت و از بین بردن ریشه اسلام ناب محمدی است و باید توجه بیشتری کرد.

زاکانی افزود: ویژگی دیگر فتنه سال گذشته بسیج کردن جمهوریت نظام در مقابل اسلامیت بود و اگر در آینده دقت نشود آنان با زیرکی خاص کار را برای ما مشکل‌تر می‌کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: فتنه سال گذشته هنوز زنده و به نوعی آتش زیر خاکستر مانده که براساس بصیرت عمومی ‌در حال حاضر فروکش کرده و هر لحظه ممکن است دوباره فوران کند.

وی ادامه داد: گسست بین مردم و نظام و اردوکشی خیابانی، تشکیل جبهه واحد و اعتبارات و امکانات بیشتر از فتنه سال گذشته از دیگر ویژگی‌های فتنه آینده است که باید با دقت آن را رصد کرد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی‌ بیان داشت: رخنه کردن در شرکت‌های بزرگ اقتصادی مانند شرکت سایپا و ایران خودرو و بانک پارسیان می‌تواند منبع مالی بسیار خوبی برای فتنه آینده تأمین کند.

زاکانی خاطرنشان کرد: شرایط موجود کشور طوری است که اگر هوشیاری لازم را نداشته باشیم ‌بر ما غلبه می‌کنند و برای مقابله با این شرایط، با همت، هوشیاری و تعمیق معرفت دینی و پیروی از ولایت فقیه می‌توان فتنه را در نطفه خفه کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین