کد خبر: ۲۵۸۲۷۶
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
ارزیابی عملکرد یک ساله دولت اعتدال

منیژه حکمت: از عملکرد فرهنگی دولت راضی هستم

یک سال است که از آمدن دولت حسن روحانی می گذرد ،دولتی که بنا به باور ناظران سیاسی بسیاری از هنرمندان و اهالی فرهنگ در خرداد 92 با وعده های او همسو بودند. وعده هایی که همچنان به مذاق طیف تندور خوش نمی آید و زمینه حمله آنان به وزارت فرهنگ و ارشاد را فراهم می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: یک سال است که از آمدن دولت تدبیر و امید می گذرد . برخی ها معتقدند دولت هنوز با وعده های فرهنگی فاصله دارد وبرخی دیگر وعده های را متناسب با شرایط رخ موجود می‌سنجند.

منیژه حکمت کارگردان سینما معتقد است: دولت با توجه به شرایط کشور در زمینه فرهنگ مثبت عمل کرده است. کارگردان زندان زنان در گفت‌وگو با «آفتاب» به شرایط فرهنگی کشور اشاره کرده وگفت: «به نظر من نمی توان شرایط حوزه فرهنگ را جدا از شرایط اقتصادی و اجتماعی  بررسی کرد. عملکرد فرهنگی دولت با شرایط اقتصادی نسبت کاملا مستقیم دارد. تا زمانی که شرایط اقتصادی از بحران خارج نشود نمی توان سبد فرهنگی خانواده ها را سامان داده و آن را پر کرد. بنابراین باید عملکرد فرهنگی دولت فعلی را با شرایط سنجید .  با این اوصاف من از عملکرد آقای جنتی در وزارت ارشاد راضی هستم.» کارگردان زندان زنان به  رقابت های جناحی در درون حاکمیت اشاره کرده و تاکید کرد:«اینکه برای رسیدن به قدرت سیاسی عده ای به وزارت ارشاد حمله کنند قبلا نیز سابقه داشته است . من براین باورم که دولت برای مقابله با این گروه ها باید هوشمندانه و فراگیر عمل کند و از طیف های گوناگون فکری استفاده کند تا زمینه تحقق وعده های فرهنگی بیشتر محیا شود. در این شرایط وزنه به نفع دولت سنگین می شود و همه  خانواده فرهنگ پشتیان وزارت فرهنگ وارشاد خواهند بود.»

 حکمت افزود: «دولت یازدهم باید به این موضوع توجه کند که ایران فقط تهران نیست ما در شهرستان های کشور نیازمند امکانات گسترده فرهنگی هستیم. امکانات فرهنگی سبب می شود تا آثار خوب دیده و قضاوت شوند. بنابراین توزیع امکانات فرهنگی باید مد نظر دولت جدید قرار بگیرد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین