کد خبر: ۲۸۶۷۳۳
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
دستیار ویژه رئیس‌جمهور:

ایران در خط مقدم مقابله با داعش قرار دارد

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی گفت: داعش بزرگ‌ترین گرفتاری جهان محسوب می‌شود و ایران در خط مقدم این نبرد قرار گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی یونسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه داعش حتی غرب را هم وادار کرده در کنار کشورهای منطقه به مبارزه بپردازد، اظهار کرد: بزرگ‌ترین ویژگی تفکر داعش قبول نداشتن عقل و روی آوردن به نقل است که باعث شده‌‎اند دعوای بسیار قدیمی عقل و نقل زنده شود.

وی تصریح کرد: این موضوع که آیا انسان‌ها در مسائل دینی حق این را دارند که از فهم خود استفاده بکنند یا نه در صدر اسلام نیز شکل گرفت ولی پیامبر اسلام(ص) توانست آن را کنترل کند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی با بیان این مطلب که بعد از وفات پیامبر اسلام(ص) جریان مخالف استفاده از عقل در خصوص مباحث دینی شکل گرفت و در زمان حکومت علی (ع) به اوج رسید، ادامه داد: این جریان باعث به وجود آمدن جنگ‌های خونین داخلی شد تا جایی که امیرالمومنین علی (ع) مجبور شد تمام عمر حکومتی خود را صرف مبارزه با این تفکر غلط کند.

یونسی در ادامه تصریح کرد: پیامبر(ص) در زمان‌های گوناگون ذهن مسلمانان را به دو پایه‌ی اساسی اسلام جلب کرده بود و همواره تاکید داشته که اسلام با این دو پایه یعنی قرآن و اهل بیت(ع) است که می‌‎تواند به راه خود ادامه دهد و به این دو پایه گره خورده است و اگر یکی از این دو اصل در اسلام نادیده گرفته شود اسلام به نابودی خواهد رسید.

وی گفت: قرآن و اهل بیت(ع) دو رکن اساسی اسلام است که از بین این دو رکن سه اصل عدالت، آزادی و عقلانیت استخراج می‌شود و باعث پیوند جهان اسلام است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیامبر اسلام در مناسبت‌های مختلف به مسلمانان تاکید کرده که اسلام به دو رکن اساسی قرآن و اهل بیت(ع) گره خورده است و این موضوع مورد اجماع و تایید همه مذهب‌های اسلامی است ، افزود: امروز هیچ مسلمانی در دنیای اسلام پیدا نمی‌شود که منکر دو رکن اهل بیت(ع) و قرآن باشد و اهل بیت(ع) را به عنوان رکن اصلی و اساسی اسلام قبول دارند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی تصریح کرد: افراط و تفریط بلای بزرگی شده برای جهان اسلام و نه تنها مشکل اساسی جهان اسلام است بلکه مشکل جدی کشور ما نیز رعایت نکردن افراط و تفریط است که باعث شکل‌گیری داعش داخلی شده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه خوارج نخستین گروه افراطی ضد عقلی بود که از سپاه حضرت علی(ع) منشعب شدند، اضافه کرد: گروه‌های خوارج جماعت متدین دین مدار اهل تحجر حافظ قرآن و سرشار از ویژگی‌های تقوایی و ایمانی بودند ولی متاسفانه فاقد اصل عقل بودند و بزرگ‌ترین جنایت و ظلم را به جهان اسلام مرتکب شدند.

وی تاکید کرد: جنگ‌های طولانی مسلمانان فقط به خاطر این بود که عده‌ای طرف‌دار عقل بودند و عده‌ای طرفدار نقل و دو صف عقل‌گرایان و حدیث‌گرایان شکل گرفت ولی باید بدانیم که عقل‌گرایان حدیث را نفی نکردند، بلکه اعتقاد داشتند حدیث باید با عقل نیز همخوانی داشته باشد.

یونسی ادامه داد: در شیعه و ایران اسلامی نیز از اهل حدیث و نقل کم نداریم و هر زمان که حدیث گرایان بر مملکت حکومت کردند و مجتهدان واقعی را کنار زدند پیشرفت جامعه متوقف شد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلاب تنها علیه شاه و استبداد نبود بلکه انقلابی علیه تحجر و اصحاب حدیث و اصحاب نقل بود همین گروه‌ها بودند که جلوی انقلاب را می‌گرفتند و عذاب‌هایی وصف ناپذیر را بر امام خمینی(ره) وارد کردند.

یونسی با اشاره به اینکه مبارزات قبل از انقلاب به دفعات از مبارزه‌ای که در حال حاضر درگیر آن هستیم راحت‌تر بود ادامه داد: مشکل امروز ما این است که این گروه‌ها همچنان در ایران علیه انقلاب و اسلام در حال مبارزه هستند با لباس اسلام یا بر روی منبر یا درون سنگر و جای انقلابیون نشسته و امام را تخریب می‌کنند و این است که برای ما مقابله با این افراد دشوار است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین