کد خبر: ۲۸۷۳۶۴
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱

توزیع سبد کالا طبق وعده ادامه می یابد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر که توزیع سبدهای کالایی طبق وعده‌های داده شده به طور منظم انجام می‌شود، گفت: برای افزایش بهره‌وری و انجام فعالیت‌های مولد اقتصادی 4 صندوق بازنشستگی فولاد، تأمین اجتماعی، عشایر و بازنشستگی کشوری به لحاظ سهامداری به جای ادغام فیزیکی تجمیع خواهند شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر که توزیع سبدهای کالایی طبق وعده‌های داده شده به طور منظم انجام می‌شود، گفت: برای افزایش بهره‌وری و انجام فعالیت‌های مولد اقتصادی 4 صندوق بازنشستگی فولاد، تأمین اجتماعی، عشایر و بازنشستگی کشوری به لحاظ سهامداری به جای ادغام فیزیکی تجمیع خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان دومین همایش جهت‌گیری‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار شد به جمع خبرنگاران آمد و به سؤالات پاسخ داد.

وی در ابتدا با اشاره به اینکه توزیع سبدهای کالایی طبق وعده داده شده به طور منظم انجام می‌شود، اظهار داشت: شخصا به 2 مرکز توزیع سبد کالا مراجعه کردم و از این جهت مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه صندوق‌های بازنشستگی تأمین اجتماعی، عشایر و روستاییان و فولاد برای افزایش بهره‌وری به لحاظ سهامداری ادغام خواهند شد، گفت: به جای ادغام فیزیکی این صندوق‌ها برای توسعه فعالیت‌ها و انجام اقدامات مولد اقتصادی این صندوق‌ها نه به لحاظ فیزیکی بلکه به لحاظ سهامداری ادغام شده و یک هلدینگ مشترک میان آنها ایجاد خواهد شد.

ربیعی با تأکید بر اینکه نسبت منابع و مصارف صندوق‌ها با مخاطره مواجه شده است، گفت: هم اکنون استخدام‌های دولتی کاهش یافته و خروجی‌ها افزایش داشته است و در کنار آن صندوق‌ها با چالش‌هایی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه طبق وعده رئیس‌جمهور موضوع صندوق‌ها در اولویت اول برنامه ششم توسعه‌ کشور خواهد بود، گفت: این صندوق‌ها همانند دیگر مسائل مهم کشور در اولویت اقدامات اقتصادی خواهند بود و قطعا حمایت خواهند شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکلات اخیر صندوق بازنشستگی فولاد تأکید کرد: با توجه به مسئولیتی که داشتم مشکلات صندوق فولاد را مد نظر قرار داده و در این خصوص تلاش کردیم نگرانی‌ بازنشستگان کاهش یابد بنابراین عقب‌ماندگی این صندوق از 5 ماه به یک ماه رسیده و تنها حقوق باقی مانده اسفند ماه است که طبق برنامه‌ریزی‌ها پرداخت خواهد شد.

ربیعی گفت: بنا نداریم صندوق‌های چهارگانه (بازنشستگی کشوری، تأمین اجتماعی، بازنشستگی فولاد و روستاییان و عشایر) با بخش خصوصی وارد رقابت شود بلکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده فعالیت‌های سودآوری در راستای حمایت از قشر زحمتکش کارگر و بازنشسته خواهد بود.

وی افزود: این صندوق‌ها به عنوان موتور محرکه رشد اقتصادی خواهد بود و یکی از استراتژی‌های مهم افزایش دخالت شرکای اجتماعی در صندوق‌ها است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین