کد خبر: ۲۸۹۵۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰

پزشکیان: احمدی نژاد نماد تمام عیار عدم اجرای قانون و نپذیرفتن قانون بود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه احمدی نژاد به سیستم اش دستور داده بود پزشکیان زدایی کنند، گفت: نتیجه این اقدام دولت پاکان آن بود که در عرض سه سال به اندازه 30 سال پول به حسابم واریز کردند.
آفتاب‌‌نیوز :  مسعود پزشکیان از معدود نمایندگانی است که سابقه حضور در سمت وزارت را در کارنامه کار سیاسی خود دارد؛ سمتی که البته به اعتقاد او آش دهن سوزی نبوده و نیست.

از چگونگی ورودش به دولت هشتم گفت و تاکید کرد که در تمام دوران فعالیت سیاسی اش نه چپ بوده نه راست.

پزشکیان در ادمه از پزشکیان زدایی دولت احمدی نژاد می گوید و اینکه چگونه دولت پاکان در عرض سه سال به اندازه 30 سال پول به حسابش واریز کرده است.

وی اما بدترین خاطره زندگی اش را سانحه تصادفی می داند که در ایام عید اتفاق افتاده و منجر به فوت همسر و پسر 8 ساله اش شد.

چگونگی حضورش به عنوان وزیر بهداشت دولت هشتم، تشریح عملکرد وزارت بهداشت در دولت های نهم، دهم و یازدهم، ترکیب آینده مجلس، روز استیضاح فرجی دانا و نطق جنجال برانگیز علی مطهری دیگر محورهای گفت وگوی ما با این نماینده مردم در مجلس نهم است که در ادامه می خوانید.

پزشکیان درباره نحوه حضورش در دولت هشتم و چگونگی معرفی به رئیس دولت وقت به عنوان وزیر بهداشت، گفت: آنچه که در حقیقت روند کار بود این بود که ما انقلاب کردیم با هدف اینکه مشکلات مردم را رفع و عدالت را راه بینداریم، به مردم خدمت کنیم، از نابرابری‌ها، دزدی‌ها، دروغ‌ها و فسادها جلوگیری کنیم و مشکلات و محرومیت‌ها را از بین ببریم؛ دانشجو هم که بودیم با همان نیت جلسه می گذاشتیم و با بچه ها صحبت می کردیم و در این زمینه تاجایی که می‌توانستیم تلاشمیکردیم. بعد که جنگ بود و بعد از آنکهجنگ تمام شد، درس خواندیم و مدرک و تخصص و فوق تخصص گرفتیم، رفتیم تبریز و مدتی رئیس بیمارستان شدیم،بعد از آن ما را رئیس دانشگاه کردند؛ در زمانی که ریاست دانشگاه را عهده دار بودم اوضاع استان ما خیلی بد بود و باید از آن وضعیت که ادعا می‌کردیم آن را بیرون می‌کشیدیم.

پزشکیان ادامه داد: در نتیجه اقداماتی را انجام دادیم که روال عادی نبود و اگر می‌خواستیم با روال عادی حرکت کنیم امکان برون‌رفت از مشکلات و چالش‌هایی که ما در استان با آن مواجه بودیم امکان‌پذیر نبود و این کارها بر مبنای همان مطالعات و نیت‌ها ونگرش‌هایی بود که از قبل برای اعمال عدالت، پوشش خدمات، رسیدن به حاشیه‌ها، مناطق محروم، روستاها و جاهایی که باید به آن می‌رسیدیم داشتیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: همین عوامل باعث شد در تبریز، اقداماتی را به عنوان رئیس دانشگاه انجام دهیم که بحث پزشک خانواده، ساخت وساز خانه‌های بهداشت در روستاها و مراکز بهداشتی، گاردلاین‌ها، پوشش حاشیه‌ها و مسایل مختلف از آن جمله بود که این اقدامات ما مورد توجه سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت، کارشناسی که از سازمان بهداشت جهانی می‌آمدند و اقدامات انجام شده را می‌دیدند، بعد که به تهران می آمدند، در تهران به مدیران و کارشناسان می‌گفتند که در استان ما خبرهایی است و بهتر است که شما از آنجا بازدید داشته باشید و الگو برداری کنید؛ طبیعتا این روند باعث شد بعد از مدتی من را به عنوان معاون سلامت به وزارت بهداشت آوردند که بحث همین شبکه پزشک خانواده، ‌ارجاع، پوشش همگانی، ارایه خدمت به محرومان را در سطح کشور ارایه دهیم.

وی با بیان اینکه در زمان وزارت آقای فرهادی در وزارت بهداشت به عنوان معاون سلامت به وزارت بهداشت آمدم، یادآور شد: در گذشته اقداماتی که در تبریز برای پوشش خدمات، پیشگیری و بهداشت انجام داده بودیم و نگاهی که نسبت به مردم و جمعیت داشتیم زمینه را برای بسیاری از اقدامات بعدی آماده کرده بود؛ این روند ادامه یافت تا ما آمدیم معاون سلامت شدیم و 6 ماه معاون سلامت بودیم که دولت هفتم به اتمام رسید. در نهایت یک روز در وزارتخانه نشسته بودم که به من اعلام کردند گویا شما برای وزارت بهداشت انتخاب شدید.

 نه چپ شدم نه راست/قبل از انقلاب عده‌ای می‌گفتند پول گرفتم و دارم از دین و مذهب و اسلام می‌گویم

این نماینده مردم در مجلس نهم درباره اینکه آیا گرایشات اصلاح طلبی شما به قبل از حضور در کابینه هشتم مربوط می شود یا بعد از آن، تاکید کرد: من همان آدمی هستم که قبل از انقلاب بودم نه چپ شدم نه راست؛ یعنی با همان ایده و تفکری که داشتم ماندم؛ یک زمان قبل از انقلاب عده‌ای می‌گفتند یعنی شایعه می‌کردند که من از روحانیت پول گرفتم و دارم از دین و مذهب و اسلام می‌گویم در دولت راست‌گرا می‌گفتند این چپ است؛ در دولت چپ‌گرا می‌گفتند این راست است.

پزشکیان ادامه داد: ما نفهمیدیم بالاخره چپ هستیم، راست هستیم یا وسطیم؛ ما همان آدمی هستیم که از همان اول با همان نیتی که گفتم انقلاب کردیم که به مردم خدمت کنیم و عدالت،‌ انصاف، درستی را در جامعه پیاده کنیم و همچنان روی حرف خودمان هستیم یعنی معتقدم باید این کار را بکنیم؛ حالا اگرجریانراست بگوید این کار رو بکنیم می‌پذیرم؛‌ چپ هم بگوید این کار را کنیم می‌پذیرم.

 در دولت هشتم می‌گفتند اپوزیسیونی، در دولت هاشمی رفسنجانی انگ چپ بودن می زدند

پزشکیان درباره اینکه به عنوان چهره ای اصلاح طلب شهره است، ادامه داد: خب معروف هستم به خاطر اینکه شاید ما را در دولت هشتم دیدند و شناختند؛ چیز دیگه‌ای که هست همان‌طور که گفتم در دولت اصلاحات به من می‌گفتند اپوزیسیونی و بعد در دولت آقای هاشمی رفسنجانی می‌گفتند که من چپ هستم.

وی درباره علت چنین موضع‌گیری‌هایی در مورد خودش، گفت: در مسایل سیاسی و دعواها وقتی که آدم موضع خود را اعلام می کند طرف مقابل وقتی کم می آورد و می‌خواهد طرف مقابل را تخریب کند بسته به جایگاه و قدرت حرف می‌زند،وقتی که ما با این آدم ها در زمان هاشمی رفسنجانی که من در آن زمان رئیس دانشگاه بودم حرف می زدیم و در می‌افتادیم، می‌گفتند این ضد رفسنجانی است برای آنکه قدرت دست آقای هاشمی رفسنجانی بود و ما نیز حرف داشتیم و حرفمان را می زدیم و معتقد بودیم بعضی از مواضعی که این ها اجرا می‌کنند درست نیست.

 نمی‌شود به کسی گفت باید آزاداندیش بود بعد حق حرف زدن را از فرد بگیرند

پزشکیان ادامه داد: ما بر این باور بودیم که توسعه با له کردن انسان ها قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: من با این ایده به عنوان رئیس دانشگاه مخالف بودم؛ در آن زمان به من گفته بودند 300 تا 350 کادر را برای تعدیل نیروی انسانی و به اسم رشد و توسعه باید بیرون بریزید، من این کار را انجام ندادم و به وزارتخانه گفتم بهتر است من را بردارید چون من این کار را انجام نمی‌دهم و خب چالش داشتیم؛ بعد این را این طور تلقی کردند که من با هاشمی رفسنجانی دشمن هستم، درحالی که من نه ضد کسی هستم و با کسی دوست صمیمی، من از آنچه که به نفع و حق مردم است اگر حق باشد دفاع می‌کنم اما اگر حق نباشد در برابر هرکسی که بخواهد آن را مطرح کند موضع خواهم گرفت و معتقدم باید به همان حرفی که زدیم مبنی بر اینکه باید صادق بود و به مردم خدمت کرد، نباید دروغ گفت و باید آزاد و آزاد اندیش بود پایبند باشیم، نمی‌شود به کسی گفت باید آزاداندیش بود بعد حق حرف زدن را از فرد بگیرند؛ نمی‌شود گفت عدالت است بعد هر چیزی را برای خود بخواهیم، این‌ها چیزی‌های بدیهی است.خداوند در قرآن کریم می فرمایند أحسب الناس أن یترکوا أن یقولوا آمنا وهم لا یفتنون  ولقد فتنا الذین من قبلهم فلیعلمن الله الذین صدقوا ولیعلمن الکاذبین. آیا مردم پنداشتند که تا گفتند ایمان آوردیم رها مى‏شوند و مورد آزمایش قرار نمى‏گیرند، و به یقین کسانى را که پیش از اینان بودند آزمودیم تا خدا آنان را که راست گفته‏اند معلوم دارد و دروغگویان را [نیز] معلوم دارد.

پزشکیان یادآور شد: این آیه اشاره دارد که ما این آدم‌ها را خلق کردیم و در مشکلات و فتنه ها انداختیم؛ اینکه می گویند فتنه فتنه؛ همه ما در فتنه بودیم و معلوم نیست حق با کیست، حق با کسی است که راست می گفته یا دروغ می‌گفته؟ پس این آزادی که می گفتیم این بود؟ صداقت و درستی که می گفتیم این است؟ بالاخره داریم می گوییم صداقت و آزادی وجود دارد؛ دروغ نمی‌گوییم و خیانت و ظلم نمی‌کنیم؛ این ادعا همان امتحانی است که خدا دارد از ما می گیرد و کار سختی است،در نتیحه نگاه من از نظر یک فرد در جامعه همان نگاه گذشته است؛ من همان آدمی هستم که از همان اول به این شکل فکر کردم و حرف زدم و برای انتصاب در وزارتخانه نیز خودم هم نفهمیدم چه کسی من را معرفی کرده چطور شده؟ خلاصه به ما گفتند ما بررسی کردیم و شما را انتخاب کردیم.

پزشکیان گفت: همان لحظه که به من گفتند تو وزیری؛ آقای فرهادی در آن زمان دو طبقه بالاتر از من بود و ما معاون سلامت بودیم و ناخودآگاه فکر کردم من به طبقه بالامنتقل شوم، حالا چه اتفاقی می‌افتد احساس کردم هیچ اتفاقی نمی‌افتد، آش دهن سوزی نیست که آدم کجا قرار گیرد؛ این آدم‌ها هستند که خیال می‌کنند اگر در یک صندلی بنشینند شخصیت پیدا می‌کنند و اگر در صندلی دیگری بنشیند شخصیت‌شان دچار خدشه می‌شود. شخصیت به جایگاه نیست به درون انسان و غنای روحی است و این صندلی‌ها و پست‌ها برای آدم‌هایی است که این‌ها را ندارند و مجبور هستند کمبودهای خود را با این چیزها پر کنند.

وی با رد اظهاراتی مبنی بر اینکه به عنوان گزینه پیشنهادی دولت یازدهم مطرح بوده، درباره اینکه گفته شده وزیر یهداشت دولت یازدهم را وی به رئیس جمهور پیشنهاد کرده است، گفت: نه چنین چیزی نبوده است.

 منابع را ما در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم اما آنها تصور می کنند مجموعه قوی هستند که کارهارا انجام می‌دهند

این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره برخی از انتقاداتش به عملکرد وزارت بهداشت در دولت یازدهم گفت: اگر نگاهی بهقانون برنامه سوم بیندازید و آن را با قانون برنامه چهارم مقایسه کنید متوجه می‌شوید در قانون برنامه سوم و همان چیزی که زمان هاشمی رفسنجانی مطرح بود موضوع واگذاری، خصوصی سازی و خودگرانی بیمارستان ها بود اما چگونه شد که موضوع برگشت و الان پوشش همگانی شده است؟ آیا این‌ها این کار را کردند؟ اگر به تصمیم و نظر این‌ها بود بیمارستان خصوصی می زدند و ماهیانه هزار میلیارد پول درمی آورند، اما ما جلوی چنین اقداماتی را گرفتیم حالا اینها شدند مردمی؟

وی ادامه داد: کسانی که ما رانقد می کنند می‌دانند نگاهی که ما در زمان وزارت داشتیم نگاه خیلی روشن و بر اساس همان دیدگاهی بود که به وزارتخانه آمدیم؛ الان همهچیزهایی که در وزارت بهداشت با عنوان پزشک خانواده، سطح‌بندی و ارجاع و همه چیزهایی که گفته می‌شود آیا غیر از آن چیزی است که ما به وزارت بهداشت آوردیم که البته بعد از ما نتوانستند عمل کنند برای اینکه اصلا علم، مهارت و انگیزه اش را ندارند.

پزشکیان با بیان اینکه ما حرف و تاکیدمان بر اجرای قانون است، تصریح کرد: ما آمدیم منابع و پول هایی را در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم که می توانند خرج کنند اما آنها تصور می کنند مجموعه قوی هستند که دارند این کار را انجام می‌دهند، حال اگر این پول را از این‌ها بگیرید چه کار می‌توانستند کنند؟ سوال این جاست؛ پول را دولت آورده یا پیشنهاد مجلس بوده؟ مسلم است که اختصاص این پول ها را ما در مجلس مصوب کردیم که حال این مشکلات تا حدودی حل شده؛ اما دارند در مسیر غیرقانونی هزینه می کنند و دارند تعرفه ها و هزینه های سیستم را بالا می برند که به این سادگی قابل اصلاح نیست.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم، تصریح کرد: آنچه که در قانون مبنی برپوشش همگانی روستاهاآمدهپیشنهادی بود که در مجلس آوردیم، بستری کردن رایگان در تخت بیمارستانها را ما آوردیم، رایگان کردن پذیرش مجروحان تصادفات را ما آوردیم، بیمه روستایی را ما آوریم، همچنین بحث پزشک خانواده و غیره را.. بعد می بایست اجرا می‌شد اما متاسفانه کسانی آمدند که علم، مهارت و انگیزه اش را نداشتند.

 وزارت بهداشت حق ندارد سلیقه خود را به اسم قانون القا کند

وی با تاکید بر اینکه قانون باید اجرایی شود، تصریح کرد: هر حرفی که شما بزنید بحث این نیست که غلط است چراکه نظر و ایده است؛ به اندازه آدم‌ها می‌توان ایده داد، اما وقتی که به قانون تبدیل شد یا به برنامه و تصمیم تبدیل شد شما دیگر نمی توانید حرف خود را بزنید؛ باید حول محور آن برنامه و قانون حرف بزنید؛ اینکه الان می گویند ما فلان کار را می‌کنیم و فلان طرح را می دهیم اگر قانون است باید اجرا شود اگر قانون نیست حتی اگر اقدام خوبی است اشتباه می کنند که آن را اجرایی کنند، حرف من این است؛ اینها باید قانون را اجرا کنند و حق ندارند سلیقه خود را به اسم قانون القا کنند.

 احمدی نژاد نماد تمام عیار عدم اجرای قانون و نپذیرفتن قانون بود

پزشکیان در تشریح عملکرد وزارت بهداشت در دولت‌های نهم و دهم، افزود: آنها هم قانون را اجرا نکردند؛ آقای دکتر احمدی‌نژاد نماد تمام عیار عدم اجرای قانون و نپذیرفتن قانون بود؛ مگر احمدی نژاد نبود که می گفت قانون برنامه چهارم را قبول ندارد یادتان رفته؟ خیلی روشن است؛ راحت گفت قانون برنامه را قبول ندارم و اجرا هم نکرد و کسی هم نگفت تو چی کاره ای که قانون را قبول نداری؟و به قول حضرت امام (ره) قانون شما را قبول ندارد شما عددی نیستی.

 احمدی‌نژاد گفت قانون را قبول ندارم و کسی هم کاری به کارش نداشت

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: احمدی‌نژاد گفت قانون را قبول ندارم و کسی هم کاری به کارش نداشت؛ پس وقتی ما قانون را قبول نداشته باشیم قانون خوب و بد چه فرقی دارد؟ ایده را هرکسی می تواند بدهد مشکل این است که ایده‌هایمان برای خودمان است اما وقتی تبدیل به قانون شد دیگر ایده من نیست و ما باید در برابر قانون سر خم کنیم.
 
حرف هایی که پشت تریبون می زنیم برای خوشامد عوام است

پزشکیان با انتقاد از نحوه نظارت در کشور به ویژه نظارت مجلس، تصریح کرد: همه این مسایل در حقیقت اصلش مجلس است،  این حرف هایی که پشت تریبون می زنیم برای خوشامد عوام است؛ واقعیت این است که مشکلات ما هستیم؛ اگر درست تصمیم بگیریم و قانون بنویسیم چرا باید فقر، بیکاری و مشکلات فرهنگی وجود داشته باشد؟ با فحش دادن و اعتصاب کردن و راهپیمایی کردن و دعوا کردن سیستم درست نمی‌شود؛ با تدبیر و عقل و قانون درست می‌شود به شرط آنکه کسی که قانون می‌نویسد درست بنویسد و بر این قانون درست، درست نظارت کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم، در مقایسه عملکرد دولت نهم و دهم با دولت یازدهم در حوزه بهداشت، تصریح کرد: این جا دو تا بحث مطرح است دکتر احمدی‌نژاد پول نداد و این مشکلات را ایجاد کرد اما در دولت یازدهم پول می‌دهند اما قانون اجرا نمی‌شود، زمانیکه دولت قانون هدفمندی یارانه‌ها را به مجلس آورد اختصاص 10 درصد از هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت در آن نبود و در مجلس اضافه شد اما احمدی نژاد آن را اجرا نکرد؛ دولت یازدهم اجرا می کند اما بد دارد اجرا می کند.

 وی ادامه داد: در ظاهر شاید یک مسکنی داده باشیم اما درمان نکردیم؛ در ضمن خلاف قانون عمل می کنیم و این بدتر از آن است یعنی اینکه دولت پول داده یک بحث است و اینکه به صورت مسکن عمل شود و عدالت در جامعه رعایت نشود مشکل بعدی؛ دولت یازدهم با این اقدامات هم برای خود و هم برای آیندگان مشکل درست می‌کند.

پزشکیان یادآور شد: دولت یازدهم نباید خلاف عدالت و قانون عمل کند و من بارها این موضوع را به آنها متذکر شدم؛ آیا این‌ها در شهرهای کوچکی کهداریم مانند آذرشهر، بناب و جاهای دیگر بر اساس عدالت، خدمات و تجهیزات ارایه داده‌اند؟ الان بیشترین پول در شهرهای بزرگ هزینه می شود؛ چرا حاشیه نشینی و شهرهای بزرگ روز به روز بزرگ تر و شهرهای دیگر خالی‌تر می‌شود؟ برای اینکه بی‌عدالتی می‌کنیم، برای اینکه کسی دیوانه نیست جایی زندگی کند که بیمارستانش درست نیست، آموزش و پرورش درست نیست، تسهیلات زندگی و اشتغالش درست نیست می رود جایی که بتواند از اینها بهره مند شود، بچه اش درس بخواند و امکانات پزشکی داشته باشد، طبیعی است که هرکس همین مقدار را هم بفهمد ول می کند و در می رود.

وی با بیان اینکه نباید یک دولت را محکوم و دیگری را تبرئه کرد، گفت: دولت نهم و دهم پول نمی داد، دولت یازدهم پول می دهد اما اشتباه هزینه می کند، خروجی هردو ایجاد مشکلات برای آینده است.

پزشکیان درباره نقاط قوت و ضعف در زمان وزارت خود گفت: من نمی‌توانم در مورد کار خودم قضاوت کنم بالاخره ما زور می‌زدیم که بتوانیم پوشش همگانی ایجاد کنیم، عدالت ایجاد کنیم و کاری کنیم خدمات به دست همه برسد و در جامعه‌ای که بیمارستان مرده های مردم را اجازه ترخیص نمی دادند مگر اینکه پول بدهند و کلی ضامن می‌گرفتند که البته در آن زمان مجلس و دولت هم مقصر بود به عنوان وزیر این مشکل را حل کردیم. برای من بدترین چیز این بود که یکی به من به عنوان وزیر سلامت یک مملکت بگوید مشکل دارد، پول ندارد، آن وقت من هم بگویم به من مربوط نیست. اگر به وزیر مملکت مربوط نیست به چه کسی مربوط است؟ در این مملکت اگر کسی مشکل یا دردی دارد و وزیر بگوید به من مربوط نیست، به چه کسی باید بگوید؟ به کجا باید برود و این بدترین چیزی بود که با آن مواجه بودیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: البته در بحث بستری و ترخیص بیمارانی که مشکل مالی دارند در بیمارستان‌ها، بیمه همه روستاییان، برداشتن گام‌های اولیه در پذیرش رایگان مجروحان تصادفات که با اقدامات بعدی و اختصاص 10 درصددر قوانین جدید منابع کافی برای آن درنظر گرفته شد اقداماتی داشتیم و دولت یازدهم اگر الان دارد این ولخرجی‌ها را می‌کنند به خاطر ایده آنها نبوده،خیر؛بلکه به خاطر تسهیلاتی است که از مجلس برای پوشش عدالت  در اختیار حوزه بهداشت قرار داده شده است.

پزشکیان تاکید کرد: کلیت قضیه این است که ما تقاضای نامحدود داریم و پول محدود؛ در نتیجه هیچ عاقلی پول محدود را به تمام تقاضای نامحدود هزینه نمی کند؛ اولویت بندی و بر اساس عدالت و انصاف برخورد می کند و در اینجا کسانی را بیشتر می بیندکه نیازمندتر هستند نه اینکه کسانی که بی نیازترند پول و منابع را در اختیار آنها قرار دهیم؛ سیستم ما الان غیر این عمل می‌کند به کسانی که به آن شکل نیازمند نیستند سرویس بهتر و بیشتر و بالاتر و بهتری می دهد و به کسی که نیازمندترند منابع ناچیزی اختصاص می‌دهد.

وی درباره تلاش‌های مرضیه وحید دستجردی برای حل مشکلات دارو و دلایل برکناری وی گفت: خیلی از جزئیات اختلافات خبر ندارم؛ روندی که در جامعه وجود دارد  این است که در قانون پزشکان همه باید یک جا کار کنند نه اینکه به گروه آنها و اینها تقسیم شوند؛ من بر این باورم که نه هیچ کدام از دولت‌ها قانون را درست و کامل اجرا کردند و نه مجلسی‌ها پیگیر اجرای قانون بودند؛ به اصطلاح همه ما به هم می خوریم، یعنی همه ما وقتی کنار هم قرار می‌گیریم به هم می‌آییم. اینکه شکایت میکنیم چرا این‌جوری هستیم؟برای اینکه همه ما مقصریم؛ وقتی که تنها می‌نشینیم می گوییم ما این جوریم فلانی جور دیگه است واقعیت همینی است که می بینیم.

دکتر مرندی در حوزه بهداشت زحمات زیادی کشید

پزشکیان در پاسخ به اینکه از نظر شما بهترین وزیر بهداشت بعد از انقلاب کیست؟ تاکید کرد: دکتر مرندی به نظرم در مورد بهداشت زحمات زیادی کشید و وقت برای بهداشت گذاشت اما به هرحال در همان زمان هم بحث خودگردانی بیمارستان‌ها شکل گرفت، یعنی علی رغم اینکه دکتر مرندی خود به بهداشت توجه داشتند بحث کارانه‌ها و خصوصی سازی وخودگرانی از همان موقع شروع شد، بحث بیمه‌ها از همان موقع دست به کار شد به هرحال مشکلات اینچنینی وجود داشت اما به هر ترتیب دکتر مرندی همیشه به بهداشت توجه دارند.

 فکر نمی کنم اصولگرایان احمدی نژاد را به عنوان لیدر خود انتخاب ‌کنند

وی درباره فضای انتخابات مجلس دهم و گمانه زنی ها درباره حضور احمدی نژاد در مجلس تصریح کرد: من فکر نمی کنم اگر احمدی‌نژاد بیاید اصولگرایان اورا به عنوان لیدر خود انتخاب کنند، همین حالا هم هیچ کس نمی گوید احمدی نژاد لیدر ما است و خودش هم نمی‌گوید من اصولگرا هستم؛ در یک برنامه تلویزیونی که من نگاه می کردم نماینده‌ای از طرف احمدی نژاد با یکی از نمایندگان مجلس صحبت می کرد که آن شخص خطاب به نماینده مجلس می گفت رئیس جمهور اصلا شما را قبول ندارد اما این ها باز کوتاه نمی‌آمدند و می گفتند رئیس جمهور خیلی خوب است؛ با این روند قضیه من فکر نمی کنم احمدی نژاد بتواند به صورت تیمی لیدر اصولگرایان شود.

 طرفداران احمدی نژاد نمی توانند جو قالب را در مجلس آینده داشته باشد

این نماینده مردم درباره اینکه گفته می‌شود احمدی‌نژاد یک چهره مردمی است و اقبال مردمی به وی وجود دارد، ادامه داد: ببینید واقعیت این است که بالاخره در این کشور اوایل انقلاب یک جوی بود حالا یک جو دیگری شده است؛آنچه مشخص است این است که همین کاری که آمدند به همه پول دادند و هر روز هم پشت تریبون می روند و حرف می زنند که آقا پول دادم و پول دادم،چرا پول گردن کلفت‌ ها رو قطع نمی کنید؟ آن موقع که دادند چرا کسی حرفی نزد؟ ما الان بدمان نمی آید کسی پول دهد و ما هم از آن استفاده ای ببریم آدمی که آمد پول این مملکت را پخش و پلا کرد قطعا یکسری از آدم‌ها هم حتما طرفدارش باقی می‌مانند؛ هیچ برو برگردی ندارد اما هر چقدر با خودم فکر می‌کنم که پول این مملکت را چگونه هدر دادند به جایی نمی رسم. با همه این تفاسیر طبیعتا طرفداران احمدی نژاد نمی توانند جو قالب را در مجلس آینده داشته باشد.

وی درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مجلس و اینکه تا چه میزان می‌توانند اکثریت مجلس آینده را در دست بگیرند، تصریح کرد: اصلاح طلب، اصولگرا یا این چیزها مطرح نیست، مشکل کار ما این است که سازمان‌ها یا انجمن‌های مردم نهادی که هدف، ایده، جهان‌بینی و اصول مشخصی را پیگیری کنند را نتوانستیم در جامعه شکل دهیم، وقتی هم که مثلا دوره انتخابات می شود حالا به خاطر سلایقی که ممکن است به هم نزدیک باشد کنار هم قرار می گیریم اما وقتی به قدرت می‌رسیم هر کسی سلیقه خود را اعمال می کند؛ وقتی فعالیت حزبی وجود داشته باشد وقتیاصولگرایان بگویند ما اگر آموزش وپرورش در اختیارمان باشد این کارها را می‌کنیم، اقتصاد دستمان باشد این کارها را می‌کنیم، سیاست خارجی دستمان باشد این کارها را می‌کنیم بعد زمانی که سرکار آمدند شما می توانید ارزیابی کنید ببینید وعده‌هایی را که دادند محقق کردند یا خیر؟

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: در جریان چنین فعالیت‌های حزبی، گروه‌ها باید جوابگوی مردم باشند که شما که می‌گفتید این یا آن کار را می‌کنید، چرا نکردید؛ حالا باز آمدید می‌خواهید چه بگویید؟ طرف مقابل هم دقیقا مثل همین؛ وقتی آمد بگویند آقا شما قرار بود این کارها را بکنید، کاری که انجام نشده حالا بیایید بگویید چرا نکردید.

 در ایران کدام یک از جناح‌ها خدمتی به مردم ارایه می دهند؟

در ترکیه نگاه کنید افراد برای خود عضو احزاب هستند و در جامعه انجمن‌هایی وجود دارد که وقتی در قدرت نیستند دارند کار می‌کنند و نشان می دهند که دارند به مردم خدمت می کنند و وقتی هم که قدرت دست‌شان آمد همان راه را ادامه می‌دهند و بعد مردم هم پشتیبانی می‌کنند، در ایران کدام یک از احزاب و جناح‌های ما خدمتی به مردم ارایه می دهند که مردم بدانند این حرف‌هایی که می زنند راست می گویند و دارند این کارها را می کنند که اگر بر سر قدرت هم بیایند همان کارها و الگوها ادامه می‌یابد؟

شما آیا چنین تدبیر گروهی را در جامعه می بینید؟ ما فقط حرف می زنیم، اگر به این معتقدیم که مولفه های بهبود شرایط کشور را می دانیم چرا همین حالا کاری نمی کنیم؟ اگرچه در قدرت نیستیم اما وقتی اینگونه اظهار نظر می کنیم یعنی برای خودمان به هر حال یک قدرتی هستیم؛ در جناح خودمان دکتر داریم، مهندس داریم سرمایه دار و کارخانه دار داریم، چرا همان ایده را در کار خود پیاده نمی‌کنیم تا نشان دهیم اگر قدرت دست ما باشد آموزش و پرورش، کارخانه، اشتغال، فرهنگ، سیاست خارجی با این شرایط را درست می‌کنیم تا مردم وقتی عملکرد را ببینند بفهمند که خوب است و به آن رای بدهند.

ما یک مشکل دیگری داریم که بالاخره یک تندروی‌هایی در سیستم انجام می‌گیرد؛ قانون نهایتا اینگونه نیست که  ما بیاییم مجلس و بعد بگوییم مثلا این قسمت قانون را قبول نداریم؛ مثلا فرض کنید بندی که به رهبری یا شورای نگهبان مربوط می‌شود را قبول نداشته باشیم بعد بخواهیم نماینده مجلس شویم؛ ببیند ما باید قانون را آنچنان که هست بپذیریم و حق نداریم قانون را زیر سوال ببریم؛ باید حرفمان را بزنیم، نظرمان را بدهیم و نظر کارشناسی بدهیم.

مشکلی که الان داریم این است که یک عده تندرو در هر جناحی باعث می شوند که روند تعادل در جامعه گسیخته و از هم پاشیده شود به طوری‌که اجازه نمی‌دهند با یک جو مناسبی برای انتخابات، رای گیری انجام و زمینه آمدن آدم‌هایی که توانمند هستند فراهم شود؛ این تندروی‌هایی که در برخی محافل گروهی در برابر یک گروه دیگر می‌کنند طبیعتا دست یک عده را در طرف دیگر باز می‌گذارند برای آنکه کل گروه را زیر سوال ببرند؛ خیال می کنند همه آدم هایی که در این جناح هستند همان دو نفری هستند که دارند این حرفها رو می زنند در صورتی که اینطور نیست.

پزشکیان با تاکید بر اینکه همه باید قانون را بپذیرند، ادامه داد: هر جناح و گروهی نظر خاصی دارد، ما وقتی داریم حرف می زنیم باید بگوییم چه گروهی در چه رابطه‌ای نسبت به قانون چه موضعی دارد؛ من حرفم این است یک مملکت اگر بخواهد ثبات داشته باشد قدم اول این است که به قانونی که می نویسد پایبند باشد،حال درست یا غلط؛ اگر حرف می زنند در چارچوب قانون باشد این چیزی است که اول باید این ادبیات را بفهمیم و بعد اگر قرار است این قانون اصلاح شود تلاش کنیم بیایم مجلس و قانون را در آن چارچوب اصلاح کنیم نه اینکه بگوییم ما این قانون را قبول نداریم.

به هر حال ما با فساد موافق نیستیم ما با بدحجابی موافق نیستیم ولی اینکه بیایم از این طرف زور بگوییم وقلدری کنیم هم راه به جایی نمی بریم؛ اصلا با زور نمی شود کسی را هدایت کرد، خدا اگر می‌خواست می توانست با زور همه را هدایت کند لزومی نداشت که بخواهد من و شما را بفرستد که به مردم زور بگوییم.

 نمی توانیم به خاطر چند اشتباه افراد استخون دار و زحمت کش این کشور را حذف کنیم

وی تصریح کرد: ببینید در جامعه معمولا کسی که کار می‌کند اشتباه هم می کند، اصلا در بحث‌های مدیریتی توصیه بر آن است که "اجراکنواشتباه ‌کن"،برای اینکه اگر اشتباه نکنی یاد نمی گیری؛ هیچ کس بدون افتادن راه رفتن یاد نگرفته؛شما نمی‌توانی کسی را پیدا کنی که نیفتاده باشد و راه رفته باشد؛ هیچ کس بدون غلط املا ننوشته، بالاخره کسی که کار می‌کند، می‌افتد، اشتباه می‌کند. بر این اساس ما نمی توانیم کسانی که کار کردند و زحمت کشیدند به خاطر چند تا اشتباه آبروی آنها را ببریم وحذف‌شان کنیم؛ مشکلی که ما در کشور داریم این است که ما آدم‌هایی که از افراد استخون دار و زحمت کش این کشور بودند را به خاطر چند اشتباهی که انجام دادند و یا انجام گرفته و آگاهانه نبوده است حذف کنیم؛ بالاخره من مدیر نبودم اماقصدم خدمت بوده، ممکن است چهار تا کار هم انجام دادم که باعث ضرر شده، من که نیت این کار را نداشتم.

اختلاس‌های میلیاردی دولت نهم و دهم نتیجه حذف آدم های راست و صادق بود

من آدمی بودم که برای این مملکت می‌خواستم کار کنم و زندگی خود را گذاشتم، چهار تا هم اشتباه کردم اینکه بخواهند این آدم‌ها را حذف کنند، چه کسانی گیرشان می‌آید؟ آدمای متملق به ظاهر بله قربان‌گو؛ فکر می کنید این همه اختلاس از کجا درآمد؟ در این دولت نهم و دهمی که این همه اختلاس کردند کدام یک از این دولت‌ها تاکنون این کارها را کردند؟ شعار دولت دولت پاک بود، شما به عنوان خبرنگار بروید تمام سیر تاریخ انقلاب را از آن موقع تا این زمان مقایسه کنید؛ یک رقم اختلاس این‌ها می تواند تمام اختلاس‌های تمام دولت‌ها را در خود جایدهد، انوقت نه یکی، نه دو تا، نه سه تا و هر روز هم یک پرونده بیرون می‌آید، اختلاس سه هزار میلیاردی می‌شود 6 هزار میلیاردی، بعد تبدیل به 9 هزار و 12 هزار میلیاردی می شود و هر روز هم یک مورد بیرون می‌آید، کسی هم نیست بگوید چطور شد که دولت پاکان این بلا سرش آمد؟

معلوم است برای اینکه آدم‌هایی که صادق بودند، راست بودند و می ایستادند حالا اشتباه هم کردند را کنار گذاشتیم و آدم‌های بله قربان‌گوی، متملق را سرکار آوردیم که هر دستوری دادند اجرا کنند، بدون اینکه بایستند و صحت و سقم دستورات را ببینند و حالا این اتفاق ها افتاده و می‌گویند کی بود کی بود من نبودم.

 در طول 36 سال انقلاب نتوانستیم افرادی تربیت کنیم که به آن ها اعتماد کنیم/خودمان آدم‌هایی که داشتیم خراب کردیم

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: با همه شخصیت‌های موجود راست و چپ همین‌طور برخورد کردیم، واقعا در این انقلاب با 36 سال قدمت می‌شود الان وقتی که حرف می‌زنیم چهار تا آدم درست و حسابی را معرفی نکنیم؟ گیر کجاست؟ یعنی این انقلاب نتوانسته چهار تا آدم درست و حسابی بیرون بدهد که مردم بشناسند و به آن اعتماد کنند؟ ما خودمان هم آدم‌هایی که داشتیم خراب کردیم؛ تقصیر ما آدم‌ها است یا روند کار ما این اتفاقات را رقم زده است؟ بهتر نیست کمی به خودمان برگردیم و ببینیم با خودمان، انقلاب‌مان با آدم‌ها و کسانی که برای‌مان زحمت کشیدند و خون دل خوردند البته اشتباه هم کردند چه کردیم؟ آدم بدون اشتباه در دنیا پیدا نمی‌کنید.

 احمدی‌نژاد به سیستماش دستور داده بود پزشکیان‌زدایی کنند

پزشکیان درباره نحوه ورودش به مجلس گفت: تا زمان وزارت در زندگی دنبال کار و مساله جنگ بودیم، اصلا نمی‌فهمیدیم گشتن چیست؟و این زندگی چیست؟یعنی همه زندگی‌مان همین بود، یا درس می‌خواندیم یا جبهه بودیم یا همین دعواها را می‌کردیم، دولت دکتر احمدی‌نژاد که شروع شد و ما از وزارت بیرون آمدیم به سیستم‌شان دستور داده بودند هیچ کجا ما را بازی ندهند و به قول خودشان پزشکیان‌زدایی کنند در استانی که بودیم، خب ما گفته بودیم بگذارید کمک‌تان کنیم اما نخواستند.

 دولت پاکان در عرض سه سال به اندازه 30 سال به من پول داد

ما می‌رفتیم، برای خودمان می‌چرخیدیم اینها توی حساب‌مان پول می‌ریختند؛ می‌رفتیم اتاق عمل، عمل می‌کردیم پول به حساب مان واریز می‌کردند، تازه من هفته‌ای دو بار هم نمی‌رفتم، هر موقع دلم می‌خواست می‌رفتم اگر هم دلم نمی‌خواست نمی‌رفتم؛ در چنین شرایطی در عرض سه سال به اندازه 30 سال اینها به من پول دادند که با آن خانه خریدیم، باغ خریدیم، به قوم وخویشان خود کمک کردیم، تازه در بیمارستان و مراکز خصوصی هم کار نکردیم؛ همین دولت پاکان به ما پول می‌داد.

راستش را بخواهید در این شرایط یک مقدار به من برخورد، برای اینکه باورم این بود که ما زندگی می‌کنیم برای زندگی کردن، ما آفریده نشدیم برویم پول دربیاوریم و همین‌طور ولخرجی کنیم، ما تصور می‌کردیم علم و مهارت را برای حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم می‌آموزیم نه اینکه ما علم کسب کردیم که پول دربیاریم و بعد سوار ماشین آنچنانی شویم و خانه آن‌چنانی درست کنیم و این طور زندگی کنیم.

به همین دلیل وقتی موضوع انتخابات مجلس مطرح شد،گفتیم به مردم بگوییم برای شرکت در انتخابات آماده‌ایم،اگر شما بگویید بیاییم خودمان را در مسیر دست اندازی‌هایی که درست می کنیم قرار دهیم؛ خب مردم هم رای دادند و بعد وارد این قضیه شدیم وگرنه خدا وکیلی هم مفت می‌گشتیم و هم پول مفت می دادند می خوردیم؛ البته این روند خیلی بد بود برای آدم‌هایی مثل ما، که آدم می دانست کسانی زندگی خود را برای انقلاب و عدالت دادند و رفتند حالا ما سرمان را بیندازیم و بگوییم پول دربیاوریم و زندگی کنیم؛ این نگاه اصلا خوشایند نبود یعنی نمی توانستیم این طور زندگی کنیم، واقعا می‌شد این طور زندگی کرد، می شود گشت و رفت و خورد و خوابید و جواب هیچ کسی را هم نداد نه کسی می‌گفت دزدی؛ نه تو را توبیخ می‌کردند، تازه پول هم درمی‌آوردیم در کنار این می‌آمدند شیرینی هم می‌دادند؛ حتی زمانی که مریض‌شان هم از دنیا می رفت می آمدند تشکر می‌کردند که تو خدمت ات را کرده‌ای؛ اما حالا در جایگاه نمایندگی مجلس هر کاری هم می کنی برخی ایراد می گیرند.

وی درباره تامین هزینه‌های انتخاباتی، گفت: همان زمان به بچه‌ها گفته بودم اگر خودتان  بودجه‌ای دارید هزینه کنید و ستاد بزنید من چیزی ندارم به شما بدهم؛ هر کسی برای ما تبلیغات می‌کرده برای خودش می کرده که انصافا هزینه هم کردند، مردم همان موقع علی رغم اینکه دولت و دست اندرکاران مخالف ما بودند اما در تبریز تنها کسی بودم که به عنوان نفر اول به مجلس آمدم بقیه رفتند برای دور دوم که این قابل قدردانی بود؛ واقعا از مردم بزرگوار باید تشکر کرد که علی رغم اینکه آن موقع کلی حرف و حدیث برای من درست کردند اما حمایت کردند که خب این مسئولیت آدم را سنگین‌تر می‌کند در قبال مردمی که آدم را اینگونه حمایت می کنند.

 پزشکیان در توضیح خاطرات خود از حضور در جبهه و جنگ، گفت: در جنگ‌هایی که بود در بحث‌های مختلف حضور داشتیم، در بخش بهداشت و درمانش از اول بودیم و مسئول اکیپ‌های اضطراری دانشگاه در لشکر عاشورا در هر عملیاتی که انجام می‌داد بودیم؛البته ما فقط زمان عملیات پوشش می دادیم و چون همزمان درس می خواندیم به آنها گفته بودیم هر وقت عملیات شد هر تعداد نیرو خواستید ما آماده ایم که بیاییم و معمولا همیشه بیشتر از تعدادی که نیاز داشتند ما نیرو می‌دادیم یا می‌رفتیم؛ هیچ وقت نشد آنها نیرو بخواهند مثلا 10 نفر بخواهند بچه‌ها 20 تا نروند و این روندی بود که در حقیقت در طول جنگ ادامه داشت به اضافه اینکه در پشت جبهه نیز بچه‌ها به رزمنده‌ها و کسانی که حضور داشتند شبانه روز خدمت می کردند و بدون منت هم خدمت می کردند.

ما در مناطق جنگی کردستان، خوزستان، کرمانشاه تقریبا همه جا بودیم، هر جا این‌ها عملیات می کردند ما بودیم، در کردستان که جدای از این بحث ها بود چون اوایل انقلاب که ما خودمان در مهاباد به دنیا آمدیم و بزرگ شده بودیم کلا تمام روستاها را می‌رفتیم پوشش بهداشت و درمان می‌دادیم و کار می‌کردیم، با پول خودمان بچه‌ها از دانشگاه ماشین می گرفتند می‌رفتیم از آذربایجان شرقی به غربی و از آنجا هم به روستاها می‌رفتیم و در روستاهای کردستان به مردم خدمت می کردیم، بعد هم در جنگ هر کجا که لشکر عاشورا عملیات داشت ما و نیروهای‌مان حضور داشت.

 استیضاح کنندگان فرجی دانا در مجلس قصاص قبل از جنایت کردند

وی درباره روز استیضاح فرجی دانا وزیر سابق علوم، یادآور شد: استیضاح در حقیقت معنی اش این است که آدمی یک افتضاحی بالا آورده که باید استیضاح شود؛ سوال این جاست یک دولتی که هنوز یک سال سر کار نیامده چه افتضاحی بالا آورده بود که قرار بود استیضاح شود؟

موافقان استیضاح می‌گفتند چون ممکن است حسن یا حسین سرکار بیاید و چون این افراد در فتنه بودند فتنه خواهند کرد؛ خب این دلیل که اینها برای استیضاح داشتند منطقی نبود، به عنوان مثال حضرت علی (ع) که می دانستند طلحه و زبیر اگر از آنجا بروند لشکر درست می کنند و جنگ راه می اندازند و کلی صدمه می زنند؛ در شرایطی که می‌توانست جلوی آن‌ها را بگیرد و نگذارد این کار را انجام دهند و در نطفه نیز این‌ها را خفه کند، اما چرا این کار را نکرد؟ چون قصاص قبل از جنایت نمی‌توانیم بکنیم.

استیضاح کنندگان فرجی دانا در مجلس قصاص قبل از جنایت کردند؛ به اضافه اینکه در دولت قبل  در دانشگاه‌ها یک عده از افرادی که نباید بیایند و استاد شوند را استاد کردیم؛ شکی نیست ما شایسته‌سالاری را در روندی که باید شکل بدهیم متزلزل کردیم، حالا صد درصد این‌گونه نیست اما بالاخره متزلزل‌اش کردیم و کاری کردیم که یک عده از آدم‌هایی که نباید در دانشگاه باشند را وارد دانشگاه کردیم.

 جای فرجی دانا بودم می‌آمدم و تمام حرف‌ها را و هرچه توی دلم  بود می‌گفتم و می‌رفتم

فرجی دانا جلوی این اقدامات را گرفته بود و چون داشت جلوی آن‌ها را می‌گرفت صدای یک عده از آدم‌ها بلند شد؛ بعد به اسم حق آمدند و چنین کارهایی کردند؛ البته اگر من جای فرجی دانا بودم می‌آمدم و تمام حرف‌ها را و هرچه توی دلم  بود می‌گفتم و می‌رفتم؛ هر چه بود می‌گفتم رای هم نمی‌دادند مهم نبود؛ اینها که قرار بود رای ندهند لااقل حرفم را می‌زدم و می‌رفتم؛ نه اینکه بگوید حالا هر چه شما بفرمایید من همان کار را می کنم.

وی درباره دفاعیات صورت گرفته از فرجی دانا در جلسه استیضاح، گفت: من به آنها گفته بودم آماده‌ام از فرجی دانا دفاع کنم به شرط آنکه فکر نکنید بمانید؛ مردن مردن است، دیگر نالیدن نیست، من که قرار است بمیرم چه لزومی دارد منت این و آن را بکشم و مخالفان دوباره با آن منت باز هم رای به استیضاح بدهند، فرجی دانا آنچه حق مطلب است باید می‌گفت حالامجلس هم رای نمی‌داد برای مجلس بد می شد نه برای او.  البته روحیه هرکس با دیگران فرق دارد اما روحیه من اینطور نیست که به خاطر وزارت حرفم را نزنم. من آن زمانی که وزیر بودم و استیضاحم کردند همه دفتر و دستکم را از وزارتخانه بیرون بردم که اصلا برنگردم.

وی  درتوضیح علت استیضاح خود ادامه داد: واقعیت آن است که نمایندگان می‌خواستند حسن را بردارم حسین را بگذارم که من هم این کار را نمی کردم یا حرف خلاف قانون از من توقع داشتند و من آن را انجام نمی دادم؛ با این شرایط  گفتند استیضاح می‌کنیم من هم گفتند بکنید اینکه چه کسی را بردارم و چه کسی را جایگزین کنم به شما چه ارتباطی دارد؟

 کل جراحی قلب را هم حفظ نیستم چه برسدبه نهج البلاغه

پزشکیان درباره اینکه در نطق های خود بیشتر از نهج البلاغه استفاده می کند آیا حافظ نهج البلاغه است یا خیر؟ گفت: من آن چیزهایی که هست و لازم می‌دانم که مطرح شود در نطق‌هایم می‌‌گویم؛ من عادت ندارم از روی کاغذ حرف بزنم در نتیجه اگر بخواهم مستندی را بگویم حفظ می کنم و می گویم در نتیجه آن چیزهایی که لازم می شود را حفظ می کنم و می گویم نه اینکه کل چیزی را حفظ کنم؛ من کل جراحی قلب را هم حفظ نیستم چه برسد این ها را حفظ کنم.

وی درباره علاقه مندی اش به شعر و موسیقی افزود: موسیقی که چه عرض کنم اما برای شعر خیلی در گرفتاری‌ها و سختی‌ها و تنهایی‌ها و شوق ها شعر می خوانم، اقبال، ابوسعید ابوالخیر، مولوی، حافظ، شهریار، هر از گاهی هم سعدی.

پزشکیان در توضیح اینکه اوقات فراغت خود را چگونه سپری می‌کند، گفت: فراغت پیدا نمی‌کنم، یا به جلسه می‌روم  یا در منزل هستم گاهی هم ورزش می‌کنم؛ هفته‌ای دو روز به تربیت بدنی مجلس می روم بعد تا نفس داریم خودمان را خسته می کنیم که رفتیم بیفتیم زمین؛ بعد اگر فرصت پیدا کنم حتما مطالعه می کنم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در توضیح زندگی خصوصیو اینکه در چه خانواده ای بوده است، اینگونه توضیح داد که ما سه خواهر و سه برادر بودیم که یکی از برادرانم شهید شد و شدیم دو برادر و سه خواهر، من چهارمین بچه خانواده بودم.

 تلخی از عید در یادم هست/ فوت همسر و پسرم بدترین اتفاق  زندگی ام بود

پزشکیان با بیان اینکه از عید خاطره خوشی ندارد، گفت: تلخی از عید در یادم هست، چون در ایام عید تصادفی کردیم که در آن همسرم و یکی از فرزندانم را از دست دادم؛ 9 فروردین بود که این اتفاق افتاد در نتیجه همیشه خاطرات تلخی از آن موقع به یادم می‌آید،پسرم 8 سال داشت که از دنیا رفت.

وی درباره اینکه آیا هنوز کار طبابت می‌کند یا نه، افزود: بله؛ دولتی این کار را می‌کنم من از مریض پول نمی‌گیرم، بحث این است که خیلی‌ها با این پول‌ها سیر نمی‌شوند وگرنه همین پول‌هایی که دولت به حساب پزشکان می‌ریزد خیلی بیشتر از آنی است که نیاز دارند.

وی درباره فعالیت فرزندانش در عرصه سیاست گفت: مثل من به کارهای سیاسی علاقمند نیستند؛ البته من هم به کار سیاسی علاقه ندارم؛ اگر آدم سیاسی بودم شاید نباید اینگونه حرف می زدم، سر درنمی آورم فقط آنچه که می‌دانم آن است که در زندگی آدم باید با مردم صادقانه رفتار کند.

پزشکیان در پایان و درباره حضورش در شبکه مجازی اینستاگرام گفت: من در هیچ صفحه ای فعال نیستم اگر هم صفحه ای وجود دارد شاید افرادی هستد که خودشان خواستند کار برای ما بکنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین