کد خبر: ۳۰۴۶۰۵
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
احمد پورنجاتی در گفت‌وگو با «آفتاب»:

تفکر احمدی‌نژادی می‌خواهد خسارت‌های 8 سال گذشته را تکرار کند

سخنان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به این جهت است که برخی که افکار آن‌ها رانده شده با شکل و شمایل تازه می‌خواهند از پنجره وارد شوند، کسانی که همچنان از تفکر و خط مشی احمدی‌نژاد و اطرافیان آن‌ها دفاع می کنند و می‌‌خواهند در قالب‌های تازه وارد شوند و خسارت‌ها را تکرار کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بخش‌هایی از سخنان او را در جمع مردم دزفول منتشر کرده که در بخش پایانی آن، ایشان روحانیت را در معرفی و حمایت از محمود احمدی‌نژاد مقصر می‌داند و می‌گوید برخی از آن‌ها همچنان نیز به حمایت‌های خود ادامه می‌دهند.  احمد پورنجاتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده ادوار مجلس اظهارات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را روشن دانسته و به آفتاب می‌گوید: «حمایت‌های صورت گرفت از احمدی‌نژاد بی‌سابقه بود. به نظر می‌رسد برخی روحانیون  نقش به‌سزایی در بر کشیدن احمدی‌نژاد در آن برهه داشتند، همینطور در ادامه حضور وی در عرصه مدیریتی کشور. حتی بعید است کسانی که احمدی‌نژاد را تایید کرده‌اند در سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی تردید داشته باشند، چون این افراد نقش پر‌رنگی در حمایت از وی داشتد، شخصیت‌های مورد احترامی که برخی از آنان نیز در قید حیات نیستند برای احمدی‌نژاد از  تعابیر کم‌سابقه، عجیب و غریب استفاده می‌کردند.

وی ادامه داد: کسانی که حتی از آن‌ها انتظار موضع‌گیری سیاسی به این شکل نمی‌رفت از احمدی‌نژاد حمایت‌های عجیب داشتند‌. شخصیتی مانند مصباح‌یزدی ظاهرا چند سالی است که در سیاست فعال شده‌اند ولی تعداد قابل توجهی از روحانیون شاید از موضع مخالفت با جریان اصلاحات دچار نوعی شتابزدگی در اظهارنظر شدند.»

وی ادامه می‌دهد: «آیت‌الله هاشمی تعبیر "قصور" را به کار برده‌اند چون تقصر جنبه ارادی دارد و کسانی که در ایجاد آن شرایط سهم داشته‌اند، باید آن را پذیرفته و جبران کنند. از سال 76 به بعد رئیس قوه مجریه به شکل آشکارتری رقابتی شده و از شکل و شمایل بیعت‌گونه سابق خارج شد. انتظار این بود که در رقابت‌های سیاسی شخصیت‌ها، نهاد‌های مرجع و مورد اعتماد عمومی که فرابخشی و فراسیاسی هستند به صورت مصداقی وارد چالش‌ها و جانبداری‌های سیاسی خاص نشوند که متاسفانه می‌بینیم در انتخابات 84 به گونه‌ای شگفت‌انگیز  این اتفاق رخ داد و با استفاده از همه امکانات عمومی که در اختیار بخشی از روحانیت بود مانند تریبون‌های مختلف نماز جمعه و مساجد از یک کاندیدا یعنی احمدی‌نژاد حمایت شد. آن هم حمایتی که گویی وی پدیده‌ای قدسی و اعتقادی است که باید مورد تبعیت مردم قرار بگیرد، یعنی جنبه ایدئولوژیک و اعتقادی پیدا کرد و نوعی استفاده نابجا از باورهای جامعه نسبت به آموزه‌های دینی صورت گرفت.»

پورنجاتی با بیان این که اگر حمایت‌های صورت‌گرفته آثار زیان بار اندکی داشت قابل اغماض بود، می‌گوید: «شخصیت مذهبی و کسانی که روحانی بودند از احمدی‌نژاد حمایت بی‌چون و چرا می‌کرده، نسبت‌های عجیب و غریب داده و حتی وی را به امام زمان ربط می‌دادند. وقتی  به گذشته نگاه می‌کنیم، می‌بینیم نوعی بدعت تاریخی رخ داده است. البته تنها علما نبودند، بسیاری تحت عنوان اصولگرا و شخصیت‌های سر‌شناس از احمد‌ی‌نژاد حمایت کردند. در اواخر مجلس ششم رئیس فراکسیون اصولگرایان، حداد‌عادل یا چمران به عنوان رئیس شواری شهر در حمایت از وی تاثیر داشتند. این افراد اگر اظهار بی‌اطلاعی کنند هم عذر بد‌تر از گناه است که شخصیت ناشناخته و امتحان پس‌نداده‌ای را به شکلی تمام‌عیار تایید کرده و به مثابه بهترین گزینه اصلح  معرفی کرداند.»

این نماینده ادوار مجلس اظهارات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را خطاب به کسانی که قصد حاشا کردن خطایی تاریخی را داشته‌اند دانسته و می‌گوید: «صحبت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی ناظر بر فعالیت‌هایی بوده که قصد ماله‌کشیدن حمایت از احمدی‌نژاد را داشته‌اند و نوعی تذکر برای عدم حمایت از چنین افرادی در آینده است، حتی در قالب دیگر و با شعار‌ها و اسامی متفاوت. امروز که این اظهارات منتشر می‌شود هیچ کس آشکارا از احمدی‌نژاد حمایت نمی‌کنند چون به عنوان یک ذهنیت فراگیر‌، پدیده احمدی‌نژاد و مدیریت او در جامعه جنبه نا‌خوشایند دارد. سخنان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به این جهت است که برخی که افکار آن‌ها رانده شده با شکل و شمایل تازه می‌خواهند از پنجره وارد شوند، کسانی که همچنان از تفکر و خط مشی احمدی‌نژاد و اطرافیان آن‌ها دفاع می کنند و می‌‌خواهند در قالب‌های تازه وارد شوند و خسارت‌ها را تکرار کنند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
7
93
باید بگم یکی از این طرفداران صداوسیما آقای ضرغامی هست که بعد از رفتش فعلا فکرها...ش بر صداوسیما حاکم هست
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
73
11
نگاه کنید ببینید دولت روحانی وگران پرستان چه کار کرده اند که انها جا پا باز کرده اند
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
45
9
اینقدر آمریکا پرستید که هنوز هم از احمدی نژاد می ترسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
آره می‌ترسیم. چون مثل .. هست. تو از ..نمی‌ترسی؟ ترسیدن از دولت ویرانگری که برای خودشیفتگی و هوای نفسش صدها میلیارد تومن رو حیف و میل میکنه عیبه؟ مشکلی داره؟
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
19
7
دو سال از دولت روحانی گذشته و هنوز عمل مثبتی انجام نداده و اینقد ضعیف عمل کرده اند که به خاطر ترس از رای آوردن مجدد احمدی نژاد همچنان دولت احمدی نژاد را تخریب میکند.....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
6
2
آقی پور نجاتی دوران شما نیز نه مااند باد بلکه مانند یک گرد باد به پایان خواهد رسید که فقط آثار خرابی آن برجای می ماند خیلی به خود مغرور نشوید که باید بروید
ناشناس
|
United States of America
|
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
19
4
درودخدابراحمدی نژادقهرمان بادکه براستی عزیزدل مردم است وخارچشم اهل ریا ودزدان باتشخصیت است.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
3
8
جناب آقا امیر شما بهتون دیکته شده که اگه خشکسالی شده مقصر امریکاست اگه ماشین تصادف کرده همینطور اگه دولتهای نهم و دهم مملکت را غارت کردند باز هم مقصر امریکاست .
عزیزم یکم فکر کنید وبا درک صحبت کنید این فرمایشات چه ربطی به آمریکا داره روحانی کی گفته آمریکا خوبه هاشمی کجا گفته چرا با این چرندیات خودتون را گول می زنید. مهار تورم وایجاد آرامش در بازار یه فتح الفتوح بود برای دولت یازدهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
3
14
مطالب ارائه شده در مصاحبه حقيقت مطلق است احمدي نژاد ايران را 80 سال به عقب انداخت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
8
3
حرف مفت می زنه این آقا
واقعا شماها چقدر ترسوئید
چرا الکی تخریب می کنید اینها همش نتیجه معکوس داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
1
9
یه کارگردان جسور پیداشه و فیلمی با نام ویرانگر بسازه هزینه اش کمه فیلمنامه و داستان که هست جلوه های ویژه هم نمیخواد اصلش که هست هنرپیشه هم نمی خواد خودش که هست!
فامیل دور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
2
10
متاسفانه چه بخواهیم چه نخواهیم مرام محمود پرستی چنان به این مملکت ضرر زده است که سالهای سال اثر آن باقی میماند.خصوصا بردین مردم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
2
13
احمدینژاد و طرفدارانش مملکت رو ویران کردند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین