کد خبر: ۳۱۵۵۰۷
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

درآمد 206.910 میلیاردی دولت‌ها در 9 سال گذشته از ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل درآمدهای دولت از محل پروژه ایرانسل طی 9 سال گذشته را 206.910 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این میزان 140.554 میلیارد ریال پرداخت مستقیم ایرانسل به دولت طی 9 سال گذشته بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
علیرضا قلمبر دزفولی در نشست رسانه‎‌ای به مناسبت نخستین سالروز بهره‌برداری از شـبکه نسل 3 و 4 ایرانسل، حق امتیاز صدور پروانه 2G  ،3G و وایمکس، تسهیم درآمد، شماره‌گذاری، خدمات اجباری عمومی، حق رگولاتوری، حق فرکانس‌های واگذاری در باند GSM، حق فرکانس‌های مایکروویو، هزینه اتصال متقابل، گمرک و عوارض، مالیات بر درآمد، مالیات تکلیفی، خطوط انتقال، هزینه برق، آب، گاز و انرژی و درآمدهای شرکت‌های دولتی مخابراتی را از جمله پرداختی‌های ایرانسل به دولت برشمرد.
 
تخصیص پیش‌شماره 0903 به ایرانسل
وی از تخصیص رنج جدید پیش‌شماره 0903 از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به ایرانسل خبر داد و افزود: به تدریج این پیش‌شماره وارد بازار می‌شود.
 
ویژگی‌های شبکه باندپهن ایرانسل
به گفته دزفولی، ایرانسل سال گذشته موفق به امضای توافق‌نامه ارتقای شبکه به نسل‌های سه و چهار و بالاتر تلفن همراه در هفته دولت و ‌راه‌اندازی شبکه نسل سوم به صورت آزمایشی شد و سوم شهریور ماه 93 شبکه نسل سوم ایرانسل به صورت رسمی و تجاری پس از اخذ تاییدیه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه‌اندازی شد و ارایه سرویس 4G نیز به فاصله اندکی پس از راه‌اندازی رسمی 3G برای اولین بار در کشور آغاز شد.
 
وی، درباره پوشش سرویس‌های 3G ایرانسل گفت: درحال حاضر بیش از 427 شهر و دهستان و 56 مسیر جاده‌ای اصلی در تمامی 31 استان کشور تحت پوشش 3G هستند و پوشش سرویس 4G نیز در بیش از 82 شهر تکمیل شده است.
 
به گفته وی، درحال حاضر 19 هزار سایت BTS نسل دو در شبکه ایرانسل وجود دارد و تعداد کل مشترکان نسل‌های دو، سه و چهار به 45 میلیون مشترک رسیده است و دو هزار و 355 شهر و دهستان، 85.7 درصد از جمعیت و 30 هزار و 750 کیلومتر از جاده‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد.
 
دزفولی افزود: شبکه نسل سه ایرانسل دارای چهار هزار و 250 سایت است و 12.5 میلیون مشترک، 427 شهر و دهستان و 35.8 درصد جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهد و ترافیک دیتای روزانه آن 180 ترابایت است.
 
وی ویژگی‌های شبکه نسل چهار ایرانسل را نیز برخورداری از یک هزار و 750 سایت با یک میلیون سیم‌کارت USIM، 82 شهر تحت پوشش، 11.6 درصد جمعیت تحت پوشش و 20 ترابایت ترافیک دیتای روزانه برشمرد.
 
مدیرعامل ایرانسل، شبکه پهن‌باند ایرانسل را نیز دارای هفت هزار سایت پهن‌باند همراه و ثابت، 13 میلیون مشترک پهن باند، 427 شهر و دهستان تحت پوشش با 23 میلیون  گوشی هوشمند و 300 ترابایت ترافیک دیتای روزانه عنوان کرد.
 
راه‌اندازی آزمایشی شبکه TD-LTE ایرانسل
دزفولی با اشاره به اینکه ایرانسل در اول شهریور ماه 94 پروانه شبکه انتقال داده مبتنی بر بی‌سيم ثابت سراسری (TD-LTE) را دریافت کرد و دوم شهریور ماه 94 نسبت به افتتاح آزمایشی آن اقدام کرد، گفت: در سال 2010 نخستین آزمایش‌های میدانی شرکت اریکسون همراه با شرکت Reliance Industries در هند که طی آن به سرعت 80 مگابیت بر ثانیه دست یافتند، صورت گرفت و در سال 2011، شرکت China Mobile با همکاری شرکت هواوی، سرویس LTE-TDD را در شش شهر چین به صورت آزمایشی راه‌اندازی کرد.
 
وی افزود: در سال 2012 سرویس LTE-TDD به عنوان سرویس نسل4 توسط  Soft Bank در ژاپن و در سال 2013 در آمریکا راه‌اندازی شد. همچنین در سال 2014 نخستین سرویس تجاری LTE-TDD در خاورمیانه و شرق آفریقا و در سال 2015 نخستین شبکه LTE – TDD  در ایران توسط ایرانسل راه‌اندازی می‌شود.
 
دزفولی همچنین به افتتاح نخستین شبکه وای‌فای عمومی کشور و بهره‌برداری از شش هزارمین سایت 3G/4G ایرانسل در روز گذشته با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.
 
7.2 میلیارد اتصال تلفن همراه در دنیا
دزفولی درباره روندهای جهانی دیتا گفت: 50 میلیارد دستگاه به صورت بی‌سیم به هم متصل خواهند شد و درحال حاضر 7.2 میلیارد نفر با خطوط تلفن همراه و یک میلیارد خانه با خطوط تلفن ثابت به هم متصل هستند.
 
وی افزود: در هر 24 ساعت، 2.7 میلیارد دلار مبادلات مبتنی بر تجارت الکترونیک انجام و 700 هزار کاربر جدید به کاربران اینترنت افزوده می‌شود. همچنین در همین زمان 14.4 میلیارد جستجو از طریق موتور جستجوی گوگل و 197 میلیارد ایمیل در سراسر جهان ارسال می‌شود و 2.7 میلیارد عکس به اشتراک  گذاشته و 328 میلیون برنامه کاربردی دانلود می‌شود.
 
روند توسعه LTE در دنیا
مدیرعامل ایرانسل درباره روند توسعه LTE در دنیا گفت: در سال 2004 شرکت NTT DOCOMO ژاپن، LTE را به عنوان یک استاندارد بین‌المللی در حوزه ارتباطات رادیویی پیشنهاد داد اما در سال 2007 بود که شرکت اریکسون سوئد و شرکت NTT DOCOMO ژاپن، به ترتیب سرعت‌های 144 مگابیت بر ثانیه و 200 مگابیت بر ثانیه با استفاده از LTE را مورد آزمایش قرار دادند.
 
وی ادامه داد: یک سال پس از این تاریخ بخش ارتباطات رادیویی ITU، ملزومات استاندارد سیستم‌های نسل 4 را تعریف کرد و در سال 2009 شرکت‌های نوکیا زیمنس (NSN) و LG با مشارکت یکدیگر اولین تست کامل (End-to-End) عملکرد LTE را با موفقیت انجام دادند.
 
به گفته دزفولی، نخستین شبکه LTE در دسترس عموم در جهان، در سال 2009 توسط Teliasonera و اریکسون به عنوان اپراتور پیشرو در شهرهای استکهلم و اسلو، راه‌اندازی شد و نخستین سرویس GPRS (اینترنت همراه 2G) به صورت تجاری، پیش از این در سال 2000 توسط همین اپراتور ارایه شده بود.
 
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، وی گفت: در سال 2010 خدمات 4G/LT توسط Verizon Wireless برای اولین بار در 38 شهر آمریکا و با سرعت دانلود پنج تا 12 مگابیت برثانیه، در سال 2011 در کره جنوبی توسط LG U+ و SK Telecom در شهر سئول، در سال 2012 در خاورمیانه توسط اتصالات در امارات متحده عربی، در سال 2013 در فرانسه توسط Orange و در سال 2014 نیز برای نخستین بار در ایران توسط ایرانسل راه‌اندازی شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین