کد خبر: ۳۱۷۳۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

افراطیون راه پیروزى را در «رقابت بى رقیب» می‌جویند

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: تندروها نگران قرار گرفتن در معرض رقابت انتخاباتى و گزینش آزادانه هستند لذا راه پیروزى را در حذف رقبا، و در «رقابت بى رقیب» خواهند جست.
آفتاب‌‌نیوز :
فریدون مجلسی درباره وضعیت اصولگرایان در آستانه انتخابات مجلس گفت اصولگرایان نیز مانند هر جریان دیگر تحت تأثیر شرایط محیطى و ظرفیت هاى ذهنى و تجربى خود در طى زمان تحول مى‌یابند. بسیارى از آنان که در معرض آگاهى‌هاى گوناگون قرار دارند، در مواضع خود دچار تردید مى‌شوند و مى‌کوشند در هر مورد تفکر و سنجش را ابزار گزینش‌ها و تصمیم‌های خودشان قرار دهند.

به گزارش ایلنا، این فعال سیاسی با اشاره به اینکه اصولگرایان در این روند به ابزار اعتدالى متوسل مى‌شوند و در نتیجه به نوعى گرایش اعتدالى (منطقى) پیدا مى‌کنند٬ تاکید کرد: هستند کسانى که آگاهى‌هاى خود را از منابع تک‌واره دریافت مى‌کنند که طبیعتاً در منش‌هاى خودشان سرسخت‌تر (افراطى‌تر) هم مى‌شوند.

مجلسی درباره وضعیت این دسته از اصولگرایان گفت: اینگونه افراطى‌ها در عین حال نسبت به حقانیت خود و حمایت عمومى نیز تردید دارند، خصوصاً اینکه برخى اصولگرایان امتحان مالى و امانتدارى خوبى هم در دولت گذشته نداده و از مردم سلب اعتماد کرده‌اند. اینان طبیعتاً نگران قرار گرفتن در معرض رقابت انتخاباتى و گزینش آزادانه هستند، و راه پیروزى را در حذف رقبا، و در «رقابت بى رقیب» خواهند جست.

وی تاکید کرد: در واقع باید دید آیا خواهند توانست از نهادهاى حذف کننده براى راهگشایى انتخاباتى خودشان استفاده ابزارى کنند یا برعکس عملکردهاى آسیب‌رسان و سوابق زیان‌بخش موجب حذف خودشان یا لااقل قرار گرفتنشان در معرض رقابتی واقعى خواهد شد.

مجلسی در پیش‌بینی وضعیت انتخابات مجلس آینده خاطرنشان کرد: میزان مشارکت مردم در انتخابات نیز بستگى به همین دارد که ببینند به حق گزینش آنها چه قدر اعتبار داده مى‌شود. به نظر من شرایط عادى و طبیعى رو به اعتدال دارد. کسانى که با نمایش‌هاى افراطى عملاً اقتصاد و جامعه را با بحران مواجه کرده‌اند، به طور طبیعى هیچ بختى ندارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین