کد خبر: ۳۷۱۹۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹

ترکیه: رای‌گیری پارلمان آلمان درباره نسل‌کشی ارامنه "پوچ" است

نخست وزیر ترکیه، رای گیری پارلمان آلمان برای به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه توسط عثمانی ها را یک اقدام "پوچ و غیر موجه" خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
"بینالی ییلدریم"، نخست وزیر ترکیه امروز (چهارشنبه) اظهار کرد، رای گیری که پارلمان آلمان قرار است برای به رسمیت شناختن نسل کشی ارمنی ها انجام دهد یک اقدام "پوچ" محسوب می شود.

این اظهارات ییلدریم در حالی مطرح شده که قانونگذاران پارلمان آلمان قرار است فردا(پنجشنبه) 2 ژوئن قطعنامه ای به هدف به رسمیت شناختن کشتار گسترده ارمنی ها توسط امپراطوری عثمانی در زمان جنگ جهانی اول را به عنوان نسل کشی مورد رای گیری قرار دهند.

نخست وزیر ترکیه به خبرنگاران گفت: ما معتقد هستیم که این رای گیری "پوچ و غیر موجه" است. این اتفاقات در زمان جنگ جهانی اول رخ دادند. ما می دانیم کسانی که تلاش دارند ترکیه را متهم کنند نیات خوبی ندارند. ما صراحتا و علنا به همه جهان می گوییم که چیزی برای پنهان کردن در مورد این مسئله نداریم.

وی افزود: تبدیل کردن یک مسئله تاریخی به یک مسئله سیاسی از جمله مسئله سیاست داخلی، در ذات خود اشتباه است.

وی هشدار داد، رای مثبت پارلمان آلمان به این قطعنامه به طور اجتناب ناپذیر باعث تیره شدن روابط آلمان با ترکیه خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نخست وزیر ترکیه خاطر نشان کرد: اگر این لایحه تصویب شود مگر چه اتفاقی خواهد افتاد؟ هیچ اتفاقی نمی افتد. دیگر کشور ها نیز تصمیم های مشابهی را اتخاذ کرده اند. از نظر ما چنین تصمیم هایی به لحاظ قانونی بی اعتبار هستند. به هر ترتیب ما از تصمیم هایی که هیچ منطقی ندارند حمایت نخواهیم کرد .

درسال 1915 نزدیک به 1.2 میلیون ارمنی از جانب مقام های عثمانی هدف کشتار قرار گرفتند. بسیاری از دیگر کشور ها از جمله در اروپا و همچنین پارلمان اروپا این سیاست خشونت قومی عثمانی ها علیه ارمنی ها را به عنوان نسل کشی به رسمیت شناخته اند. با این حال ترکیه بار ها مسئله ی نسل کشی بودن این کشتار را رد کرده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
0
ما هم اين نسل كشي رو محكوم ميكنيم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین