کد خبر: ۴۳۳۸۸۸
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵

«خاک‌های سالم با کشاورزی حفاظتی» منتشر شد

کتاب «خاک‌های سالم با کشاورزی حفاظتی» نوشته دکتر محمداسماعیل اسدی منتشر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 این کتاب شامل سه فصل با عنوان‌های «خاک، ثروتی ارزشمند و شریک خاموش بشریت»، «سامانه کشاورزی حفاظتی برای حفاظت خاک» و «نتایج برخی تحقیقات موارد کاربردی کشاورزی حفاظتی در کشور» است.

در فصل اول، مؤلف به اهمیت خاک در زندگی انسان‌ها می‌پردازد و خاک و امنیت خاک را شاه‌کلید و کنترل‌کننده چالش‌های جهانی مثل امنیت غذا، امنیت آب، امنیت انرژی، تنوع زیستی و غیره می‌داند. در ادامه این فصل به مباحثی همچون اهمیت خاک در قرآن کریم، شاخص‌های سلامت خاک، خاک‌ورزی، عامل اصلی ایجاد فرسایش و انواع فرسایش و زمان وقوع آن پراخته می‌شود.
به گزارش ایسنا،فصل دوم این کتاب به موضوعاتی مانند کشاورزی حفاظتی و ماده آلی خاک، تعریف کشاورزی حفاظتی، مزایای کشاورزی حفاظتی، اصول کشاورزی حفاظتی، آمار جهانی سطوح کشاورزی حفاظتی و مدیریت کنترل علف‌های هرز و آفات در سامانه‌های کشاورزی حفاظتی پرداخته است.

فصل سوم نیز کارایی مصرف آب ذرت و آب سویا در استان گلستان تحت مدیریت کشاورزی حفاظتی و کاربردی کردن تحقیقات کشاورزی حفاظتی بین کشاورزان را مورد بررسی و کنکاش قرار می‌دهد.

در پیشگفتار این کتاب به نقل از دکتر سیداحمد طباطبایی‌فر استاد تمام بازنشسته رشته مکانیک کشاورزی دانشگاه تهران آمده است: «در این راه باید آموزش و ترویج شیوه‌های کشاورزی حفاظتی را بیشتر جدی بگیریم. یکی از موارد آموزشی و ترویجی کشاورزی حفاظتی انتشار کتاب‌های مفید توسط صاحب‌نظران این رشته است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین