کد خبر: ۴۳۵۹۲۶
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵

رشد 13 درصدی اقامت گردشگران نوروزی در آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از رشد 13 درصدی اقامت گردشگران نوروزی در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
روابط عمومی این اداره کل، مرتضی آبدار با بیان اینکه از اول فروردین تاکنون حدود 162هزار نفر اقامت در اقصی نقاط استان ثبت شده است، افزود: این میزان اقامت میهمانان نوروزی در مراکز اقامتی استان افزایش مناسبی نسبت به سال گذشته داشته است.
وی اظهار کرد: در سال جدید و با توجه به حضور گسترده گردشگران در استان بازدید از موزه ها و مراکز تاریخی 20 درصد افزایش یافته است، به طوری که تاکنون تعداد 153 هزار و 269 نفر از این مراکز دیدن کرده اند. 
آبدار، از یکهزار و 588 مورد بازدید نظارتی هیات های نظارت ستاد خدمات اجرایی سفر از تاسیسات گردشگری و سایر مراکز ارائه دهنده خدمات به گردشگران در سطح استان خبر داد و گفت: این ستاد در طول ایام عید از 359 مورد مراکز اقامتی، 866 مورد تاسیسات گردشگری بین راهی و 143 دفتر خدمات مسافرتی بازدید به عمل آورده اند که بازدیدهای مذکور منجر به صدور 35 فقره تشویق، 107 فقره تذکر و 13 مورد اخطار کتبی شده است.
وی ادامه داد: بنا به اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از تاریخ 25 اسفند الی 9 فروردین میزان تردد در جاده های مواصلاتی استان هشت میلیون و 970 هزار و 539 خودرو ثبت شده است که این آمار نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش نشان می دهد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی یادآور شد: کلیسای سنت استپانوس با 25 هزار و 804 نفر بازدید کننده رتبه اول بازدید از مراکز گردشگری استان را به خود اختصاص داده است و پس از آن، موزه قاجار و موزه آذربایجان به ترتیب رده ها دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین