کد خبر: ۴۴۷۳۴۸
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹

تبریک وزیر خارجه ایتالیا به روحانی و تاکید بر حمایت از برجام

وزیر امور خارجه ایتالیا در بیانیه ای ضمن تبریک پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، بر حمایت کشورش از برجام تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، 'انجلینو الفانو' وزیر خارجه ایتالیا در بیانیه ای که دقایقی پیش منتشر شد، نوشت: رای ملت ایران که برای دومین بار حسن روحانی را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران انتخاب کرد، یک تایید مهم روند اصلاحات، گفت و گو و گشایش این کشور است.

رئیس دیپلماسی ایتالیا با تاکید بر حمایت کشورش از برنامه جامع اقدام مشترک 'برجام' افزود: اطمینان دارم که ایران در اجرای برجام با حسن نیت به وظایف پیش بینی شده در این توافق و در قطعنامه 2231 شورای امنیت ملل متحد جهت تحکیم اعتماد جامعه بین المللی عمل خواهد کرد.

وی گفت : به نام روابط عمیق و باستانی میان دو کشور به روحانی صمیمانه تبریک گفته و امیدوارم بتواند ماموریت جدید خود را به نفع شهروندان ایرانی، ثبات منطقه و گفت و گو در سطح بین المللی انجام دهد.

وی افزود: ایران یک بازیگر با نفوذ در منطقه است و نیاز به تجدید تعهد برای پیدا کردن راه حل سیاسی بحران سوریه در چارچوب مذاکرات ژنو و هماهنگ با قطعنامه 2254 شورای امنیت است.

وی ضمن ابراز نزدیکی به دولت و ملت ایران گفت: ایتالیا آماده است با توجه به روابط متراکم دوجانبه در زمینه اقتصادی، اجتماعی، انرژی و فرهنگی نقش خود را جهت تقویت هرچه بیشر روابط ایفا کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین