کد خبر: ۴۷۴۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

ماموریت 20 ساعته برای نجات کوهنورد 18 ساله

تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان دهاقان، روز گذشته در یک ماموریت 20 ساعته با همکاری آتش‌نشانی و هلال احمر موفق شدند کوهنورد 18 ساله‌ای را که از کوه سقوط کرده بود نجات داده و به بیمارستان منتقل کنند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، ساعت، 16 روز گذشته اتاق فرمان 115 دهاقان با پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی علی آباد این شهرستان تماس گرفت و از سقوط یک کوهنورد 18 ساله از ارتفاعات کوه شاه عبدالله قهه خبر داد.

بلافاصله پس از اعلام این حادثه، یک واحد امداد فوریت‌های پزشکی به محل سقوط اعزام و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد مصدوم در ارتفاع دو هزار متری و در زیر دست قله سقوط کرده و دچار کاهش هوشیاری شده است، لذا با توجه به وضعیت وخیم کوهنورد جوان، یکی از پرسنل اورژانس 115 به همراه تیم‌های آتشنشانی و هلال احمر به محل سقوط اعزام شدند.

سرانجام پس از سه ساعت کوهپیمایی سخت و طاقت‌فرسا و رسیدن تیم‌های امدادی بر بالین مصدوم، مشخص شد که وی از ناحیه سر و اندام دچار تروما و با توجه به در دسترس نبودن آب و غذا، دچار افت قند خون، افت فشارخون و کم آبی شده است لذا بلافاصله سرم تراپی و ثابت سازی اندام بر روی او انجام شد و مصدوم، هوشیاری خود را به دست آورد.

بر اساس این گزارش، در این هنگام به دلیل تاریک شدن هوا، صعب العبور بودن مسیر و وزن 113 کیلوگرمی مصدوم، امکان انتقال وی به پایین کوه نبود و تاریکی هوا نیز مانع استفاده از امداد هوایی می‌شد.

لذا با صلاحدید مرکز فرماندهی عملیات استان و نیز با توجه به وضعیت وخیم مصدوم قرار شد که تکنسین‌ اورژانس و سایر تیم‌های امدادی تا صبح بر بالین مصدوم بمانند تا پس از آن برای انتقال وی توسط بالگرد امدادی تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

سرانجام پس از 20 ساعت ماموریت، ساعت 6 مصدوم به پایین کوه منتقل و توسط آمبولانس 115 علی آباد به بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرضا اعزام شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین