کد خبر: ۵۴۷۷۵۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
در حاشیه جلسه هیأت دولت؛

زنگنه: ترامپ متهم اصلی افزایش قیمت نفت است/ ترامپ مانع از تولید و صادرات نفت ایران نشود

وزیر نفت گفت: متهم اصلی افزایش قیمت و بی‌ثباتی بازار نفت، آقای ترامپ و سیاست‎های اخلالگر و غیرقانونی ایشان است.
آفتاب‌‌نیوز :
بیژن زنگنه امروز (چهارشنبه، چهارم مهرماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهوری آمریکا که خود عامل اصلی بالا رفتن قیمت نفت و بی‌ثباتی در بازار است، انگشت اتهام خود را به سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گرفته، در حالی که اوپک همه ظرفیت و توان خود را برای تولید به‌کار گرفته است.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا،وی افزود: آقای ترامپ می‌کوشد هم صادرات نفت ایران را کاهش دهد و هم قیمت‎ها بالا نرود، در حالی که اگر می‌خواهد بازار باثبات باشد، باید دست از منطقه خاورمیانه و دخالت‎های بیجا و تنش‎زای خود بردارد و مانع تولید و صادرات نفت خام ایران نشود.

وزیر نفت ادامه داد: دیشب امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در جریان سخنرانی خود در هفتاد و سومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیز به صراحت به این موضوع اشاره کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره بیانیه کشورهای «۱+۴» در قبال صادرات نفت ایران نیز گفت: ۲ طرف باید بتوانند این موضوع را عملیاتی کنند و به اعتقاد من طرف‌ها اراده سیاسی لازم را برای اجرای این کار دارند.

وزیر نفت تاکید کرد که اروپایی‎ها در این مسئله جدی هستند و می‌خواهند این کار انجام شود.

وی تصریح کرد: اکنون توان تولید کشورهای عضو اوپک بیش از آنچه امروز تولید می‎کنند نیست و اگر کشوری حرفی خلاف این می‌زند مستند نیست.

اقتصاد آنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین