کد خبر: ۱۰۳۲۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۷
در دیدار جمعی از پاسداران

‌آیت‌الله مصباح: بعداز 70سال امام را نشناخته‌ام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله مصباح یزدی در ادامه با اشاره به مقام شاخص امام راحل، عنوان کرد: من بعد از 70 سال عمق مقام امام را نشناخته‌ام و هر روز که می‌گذرد جلوه مقام ایشان و خلوص وی را بیشتر در می‌یابیم. 

آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: جامعه‌ای که در آن روحیه شهادت طلبی باشد هرگز شکست نخواهد خورد. 

آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی ظهر پنج‌شنبه در دیدار جمعی از پاسداران طی سخنانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: گسترش روحیه شهادت‌طلبی دریک جامعه موجب شکست دشمنان است و ما این را درجنگ 33 روزه لبنان به خوبی شاهد بودیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه روز میلاد حضرت امام حسین(ع) به عنوان روز پاسدار نام‌گذاری شده است باید سپاهیان رفتار و منش این شخصیت بزرگوار را الگوی خود قرار دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: الهام گرفتن از رفتار و منش امام حسین(ع) باعث می‌شود تا سپاه به اهداف خود بیشتر و بهتر دست پیدا کند.

رئیس مؤسسه امام خمینی‌(ره) در ادامه با اشاره به اینکه سید الشهداء افتخار شهادتی ممتاز را داشت، عنوان کرد: علاوه برپیدا کردن ریشه‌های این مقام باید سعی شود تا سایر ابعاد وجودی سید الشهدا نیز شناسایی و الگو قرارگیرد.

آیت‌الله مصباح یزدی در ادامه به تثبیت ابعاد شهادت پرداخت و ابراز داشت: در بعضی مواقع تصور ناقصی از ارزش‌ها وجود دارد و برخی از افراد، بصیرتی در حد اعلا نداشته و با ساده اندیشی تصور می‌کنند خدا امامان و ائمه و جهان را خلق کرده است تا به شهادت برسند.

وی با تأکید بر اینکه شهادت فریضه‌ای بسیار بزرگ است اظهار کرد: اگر تنها شهادت هدف بود آیا ارزش‌ها نهادینه و کمالات و علوم معارفی که اولیا عرضه کرده‌اند گسترش پیدا می‌کرد؟

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه عالی‌ترین آرزوی اولیای خدا شهادت در راه خدا است بیان داشت: اینکه انسان چگونه به شهادت برسد امری مهم است.

وی در ادامه نیت در عمل را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: آنچه که روح ارزش را ایفا می‌کند، نیت انسان است و درحقیقت این نیت است که ارزش آفرین است.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: به عنوان مثال بهترین اعمال نماز است اما اگر این نماز با نیت خود نمایی و ریا باشد ارزش ندارد بلکه به علت آلوده بودن به ریا، گناه نیز صورت گرفته است.

وی در ادامه روحیه شهادت طلبی را مورد اشاره قرارداد و گفت: اگر انسان روحیه شهادت طلبی داشته باشد حاضر است همه چیز خود را در اهدا کند که داشتن چنین روحیه‌ای برای هرکسی میسر نخواهد بود.

رئیس موسسه امام خمینی‌(ره) تأکید کرد: اگر این روحیه در مکان‌های دیگر غیر از میدان جنگ و شهادت نیز حاکم باشد و انسان همه کارها را برای خدا انجام دهد، ثواب شهادت را به وی می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه افراد این تصور را نداشته باشند که جنگ تمام شده و باب شهادت بسته است ادامه داد: خداوند این عالم را نیافریده است تا جنگی رخ دهد تا انسان‌ها در آن به شهادت برسند بلکه این عالم را آفریده است تا انسان‌ها آنچنان رشد پیدا کرده و به خدا و اولیای وی عشق داشته بانشد که حاضر شوند جان خود را در را خدا اهدا کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی در ادامه بیان کرد: آنانی که چنین روحیه‌ای را پیدا کردند دیگر به دنیا و مقام دلبستگی نداشته و برخلاف رضای خدا کاری انجام نمی‌دهد.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته فرماندهان و سپاهیان با مقام معظم رهبری گفت: سپاهیان در این دیدار با تمام وجود خود شعار (( خونی که دررگ ماست هدیه به رهبر ماست)) سردادند که این نشان می‌دهد مقام معظم رهبری، بنده شایسته خدا است و همه چیز خود را برای خدا قرارداده است.

آیت الله مصباح یزدی در ادامه با اشاره به مقام شاخص امام راحل عنوان کرد: من بعد از 70 سال عمق مقام امام را نشناخته‌ام و هر روز که می‌گذرد جلوه مقام ایشان و خلوص وی را بیشتر درمی‌یابیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین