کد خبر: ۱۰۴۲۹۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۰
در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران

امامی‌کاشانی: جوانان نباید اوقات خود را با حرف زدن علیه انقلاب بگذرانند

خیلی ناله‌ها از کارشناسی‌ها و احکام‌ غلط در دستگاه قضایی بلند است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله محمد امامی کاشانی، خطیب نماز جمعه تهران، گفت: خیلی ناله‌ها از کارشناسی‌های غلط و از حکم‌های غلط در دستگاه قضایی بلند است. 

آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران طی سخنانی با بیان این‌که در دستگاه قضایی کشورمان قضات شریف بی‌شمارند به بحث شهود و کارشناسی قضایی اشاره کرد و گفت: خیلی ناله‌ها از کارشناسی‌های غلط و از حکم‌های غلط در دستگاه قضایی بلند است. اگر حکم پرونده‌ای غلط بود، آهش به دامان قاضی، دادرس، کارشناس و شهود آن پرونده بازمی‌گردد. 

وی تاکید کرد: دادگستری و دستگاه قضایی باید ببیند و بداند که صدق در تمام امور نسبت به کار قضا ارزشمندتر است. 

خطیب نماز جمعه با اشاره به روایتی از ائمه و صدر اسلام تاکید کرد: دادگستری ما در عصر امام زمان باید از صداقت، صراحت بی‌نظیری برخوردار باشد. 

امامی کاشانی با بیان این‌که اولین بار نماز جمعه را جوانی 30 و چند ساله به نام مصعب‌‌ابن‌زبیر در زمان پیامبر اقامه کرد به گوشه‌ای از شرح زندگی وی پرداخته و خطاب به جوانان، گفت: جوانان ما نباید اوقات خود را با کارهای بیهوده و حرف علیه انقلاب زدن بگذرانند بلکه باید به درس و تحصیل علم توجه کنند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر انسجام اقتصادی در کنار انسجام سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، گفت: امروز که دشمن تحریم را مطرح می‌کند، وظیفه ما این است که در داخل کشور با سرمایه‌گذاری داخلی منسجم‌تر شویم. یعنی اگر افرادی ایرانی در خارج از کشور سرمایه‌ای‌ دارند، آن را به کشور آورده و سرمایه‌گذاری کنند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ای افرادی که سرمایه، توانایی و تمکن مالی دارید نظام اسلامی در این عصر به این موضوع احتیاج دارد. 

وی با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی کاخ سفید مبنی‌بر آمادگی غرب برای مذاکرات وین و واکنش وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به این موضوع خطاب به غرب، گفت: دنیای استکبار بداند با این کارها جزء‌ ناامنی را گسترش نمی‌دهد و سیاهی نیز در انتها برای ذغال باقی می‌ماند. 

امامی‌کاشانی با بیان این‌که ایران امتحان خود را پس داده، گفت: ما هم‌اکنون برای مبادله سوخت با غنای 3.5 درصد با 20 درصد آماده‌ایم. 

وی تاکید کرد: حرف ایران این است که به این انرژی در درمان و صنعت خود نیاز دارد و این خلوص نیت ما را می‌رساند. 

خطیب نماز جمعه در پایان با بیان این‌که دروغ و خلاف دنیا را به جایی نرسانده و نخواهد رساند، بار دیگر بر انسجام سیاسی و اقتصادی در داخل کشور تاکید کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۹
0
0
ابادانی ایران سرمایه نمیخواهد! ایران مدیریت انسانی وعلمی میخواهد که الحمدلله.....! فرامرز حسینی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین