کد خبر: ۱۰۷۱۹۰
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۸

تازه‌ترین رده‌‌بندی باشگاه‌های جهان

اینترمیلان در جایگاه نخست قرار دارد
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سایت بین المللی تاریخ و آمار فوتبال رده‌بندی برترین باشگاه‌های جهان در ماه اوت را اعلام کرد که طی آن اینترمیلان ایتالیا با 293 امتیاز همچنان جایگاهش در رده نخست باشگاه‌های جهان را حفظ کرد.

فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال(IFFHS) در حالی سپاهان‌اصفهان را به عنوان بهترین تیم ایرانی معرفی کرد که پرسپولیس یکی از نمایندگان ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا در این رده بندی جایی ندارد.

سایت بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال رده‌بندی برترین باشگاه‌های جهان در ماه اوت را اعلام کرد که طی آن اینترمیلان ایتالیا با 293 امتیاز همچنان جایگاهش در رده نخست باشگاه‌های جهان را حفظ کرد.

بارسلونا اسپانیا با 283 امتیاز، بایرن‌مونیخ آلمان با 253 امتیاز، چلسی انگلستان با 232 امتیاز، لیورپول انگلستان با 231 امتیاز، اندرلشت بلژیک با 230 امتیاز، اتلتیکو مادرید اسپانیا با 231 امتیاز، وردربرمن آلمان با 220 امتیاز، استودیانتس آرژانتین با 217 امتیاز و پورتو آلگره برزیل با 217 امتیاز پله‌های دوم تا دهم این رده‌بندی را به خود اختصاص دادند.

در این بین صعود 21 پله‌ای لیورپول انگلستان، 14 پله‌ای اندرلشت بلژیک و 19 پله‌ای پورتو آلگره برزیل از نکات قابل توجه این رده‌بندی است.

در رده‌بندی سایت بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال، سپاهان اصفهان با 94 امتیاز و یک پله صعود به رده 175 جهان رسید و برترین تیم ایرانی در این رده‌بندی لقب گرفت. سپاهان در این رده بندی بعد از مایورکای اسپانیا قرار دارد.

ذوب‌آهن، دیگر تیم اصفهانی که نماینده باشگاه‌های ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا است، با 5/93 امتیاز و صعود 8 پله‌ای به جایگاه 177 دنیا دست یافت. این تیم بالاتر از الاتحاد عربستان و پائین‌تر از راسینگ اروگوئه قرار گرفته است.

استقلال تهران که در رده‌بندی ماه گذشته در جایگاه 234 دنیا قرار داشت، با 84 امتیاز و صعودی 22 پله‌ای، بعد از تیم راسینگ سانتاندر اسپانیا به جایگاه 212 جهان رسید و مس کرمان هم که در رده 349 دنیا حضور داشت، با 68 امتیاز و صعودی 24 پله‌ای به رده 325 جهان دست یافت.

همچنین در این رده‌بندی که 350 تیم برتر دنیا در آن قرار دارند، نام تیم فوتبال پرسپولیس قهرمان جام حذفی ایران و یکی از نمایندگان ایران در مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا جایی ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین