کد خبر: ۹۰۹۵۱۵
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۳

توضیح وزیر ارتباطات درباره نحوه پیدا شدن بالگرد رییس جمهور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره نحوه پیدا شدن بالگرد رییس جمهور از طریق موبایل یکی از سرنشینان توضیحاتی ارائه داد.
توضیح وزیر ارتباطات درباره نحوه پیدا شدن بالگرد رییس جمهور
آفتاب‌‌نیوز :

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به سانحه بالگرد و شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه گفت: روز گذشته بلافاصله بعد از متوجه شدن سانحه، تیم ۳۰ نفره فنی با اپراتور‌های ارتباطی و نهاد و دستگاه‌های مختلف تشکیل دادیم تا تمام زیرساخت‌های فنی و توانمندی ها را بکار ببریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: محدوده معدن را پیدا کردیم که مثلث مانند بود و توان فنی را به کار گرفتیم و در ابتدا سه محدوده را باتوجه به سیگنال‌هایی که دریافت می‌کردیم در نظر گرفتیم.

وی گفت: گوشی یکی از سرنشینان بالگرد رئیس جمهور تا ساعت ۷ و ۸ شب روشن بود و توانستیم با استفاده از آنتن دهی آن اطلاعات خوب و دقیق‌تری از محدوده بگیریم و در اختیار گروه‌های امدادی و تیم‌های پهپادی کشور ترکیه که قبلاً با هماهنگی مجوز دریافت کرده بودند، قرار دهیم.

وی افزود: آن‌ها این اطلاعات را دریافت کردند و بیشتر مکان‌هایی که مورد پایش قرار دادند ما اطلاعاتش را در اختیارشان قرار داده بودیم.

وزیر ارتباطات در ادامه در خصوص رئیس جمهور نیز افزود: یکی از ویژگی‌های آقای رئیسی ولایت پذیری ایشان بود، سعی داشتند همه عوامل رهبری را اجرا کنند و برای آن برنامه ریزی می‌کردند.

زارع پور ادامه داد: هر دستوری رهبری می‌دادند می‌گفتند باید اجرایی شود و معتقد بودند همه آن‌ها را ما باید اجرایی کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین