کد خبر: ۱۱۰۸۴۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۱
موسوی تبریزی، دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم:

تلاش برای حذف اصلاح‌طلبان، نگران‌کننده است

هیچ‌کس نباید و البته نمی‌تواند برای طیف‌های رقیب خود تصمیم‌گیری کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم معتقد است که حضور اصلاح‌طلبان در کشور باید یکی از نیازهای اولیه و مهم تلقی شود و به همین دلیل تلاش‌ها برای حذف این جریان را تحرکاتی نگران‌کننده عنوان می‌کند. 

حجت‌الاسلام سید حسین موسوی تبریزی، با اشاره به اظهارت محمدرضا باهنر که فاصله گرفتن چهره‌های اصلاح‌طلب از معترضین انتخاباتی را شرطی برای بازگشت اصلاحات به قدرت مطرح کرده بود، گفت: هیچ‌کس و البته هیچ جریانی نباید و البته نمی‌تواند برای طیف‌های رقیب خود تصمیم‌گیری کند. 

وی ادامه داد: اینکه برای بازگشت اصلاحات شرط گذاشته می‌شود، اتفاقی است که نشان می‌دهد برخی‌ها خود را دارای نفوذ و قدرت زیادی می‌بیند که این امر نمی‌تواند در چارچوب منطق سیاست جایی داشته باشد. 

موسوی تبریزی با ضروری دانستن حضور اصلاح‌طلبان، اظهار داشت: آنها نشان داده‌اند که هم به نظام و اصول پای‌بند هستند و هم توانایی لازم را برای اجرایی کردن برنامه‌هایی که برای پیشرقت کشور لازم است، در خود می‌بینند. با این شرایط واقعا نمی‌توان اصرار و علاقه عده‌ای به حذف اصلاحات را توجیه کرد. 

وی همچنین در مورد احتمال ورود اصلاحات به انتخابات آتی گفت: این حق مسلم اصلاح‌طلبان و همه گروه‌های سیاسی است که برای شرکت و موفقیت در هر انتخاباتی تلاش‌هایی را از خود نشان بدهند. البته این شرایط برای چهره‌هایی اصلاح‌طلب در صورتی امکان‌پذیر است که آنها بتوانند از فیلترهای لازم عبور کرده و پس از آن برای جلب آرای مردم کارهای لازم را انجام بدهند. 

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم حضور یک طیف سیاسی در راس امور اجرایی را موقعیتی بد تلقی کرد و ادامه داد: اینکه عده‌ای در افکار خود فقط حزب متبوع خود را در راس مجلس و دولت می‌بینند، نشان می‌دهد که آنها با راه‌های کشورداری بیگانه هستند، چرا که یک فکر تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند در پیشبرد اهداف به سرانجام مناسبی برسد. 

موسوی‌تبریزی در پایان سخنانش تاکید کرد: آنهایی که دنبال حذف جریان رقیب خود هستند باید بدانند که در صورت رسیدن به این هدف، خودشان هم در آینده توسط گروه دیگری حذف خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین