کد خبر: ۱۱۱۵۹۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۰

مجلس ادغام رشته‌های نظری دوره متوسطه را بررسی می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی ادغام رشته‌های نظری در دوره متوسطه در مجلس خبر داد و گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا تقسیم‌بندی رشته‌ای در دوره متوسطه وجود ندارد.

علی عباسپور تهرانی‌فرد افزود: شاخه به شاخه کردن رشته‌های دوره متوسطه ضرورتی ندارد و باید گروه‌های درسی در رشته نظری کاهش یابد.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: دانش‌آموز رشته ریاضی باید به اندازه کافی از معارف اسلامی و علوم طبیعی آگاه باشد و یا دانش آموز رشته معارف اسلامی نیز باید نسبت به ریاضیات اطلاعات کافی داشته باشد. این در حالی است که هم اکنون در رشته‌های نظری بر تدریس یک یا دو درس متمرکز می شوند که اشتباه است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه باید رشته ریاضی و تجربی با هم ادغام شوند، گفت: در صورت ادغام این دو رشته هیچ مشکلی پیش نمی‌آید و در زمان کنکور می توان ضرایب برخی از دروس را متناسب با رشته دانشگاهی تغییر داد. مثلا اگر دانش آموزی قصد شرکت در رشته مهندسی را دارد ضرایب درس ریاضی را در کنکور برای او افزایش می دهیم یا برای رشته‌های پزشکی ضریب زیست شناسی و شیمی افزایش می یابد.

عباسپور با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا تقسیم بندی رشته ای در دوره متوسطه وجود ندارد، افزود: دانش آموزان دوره متوسطه بیشتر از خواندن ریاضیات محض یا شیمی و فیزیک و عربی و... باید با تاریخ کشور خود، معارف و بینش دینی، انضباط اجتماعی، مهارتهای زندگی آشنا شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان افزود: ادغام رشته‌های نظری در دوره متوسطه هم اکنون مورد بحث و بررسی در کمیسیون آموزش و تحقیقات است و همزمان با سند تحول بنیادین اجرا می شود.

پیش از این نیز معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش از بررسی ادغام رشته‌های نظری در برنامه درس ملی خبر داده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین