کد خبر: ۱۱۳۴۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۲
وضعیت پذیرش دانشجوی علوم انسانی در کنکورهای سال 90

کمیته‌هایی در حال بازنگری دروس علوم انسانی هستند

ظرفیت‌های کنکور سراسری و کارشناسی ارشد تغییری نمی‌کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی با توضیح وضعیت پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم انسانی در کنکورهای سراسری و کارشناسی ارشد آینده گفت: کمیته‌هایی در حال بازنگری دروس علوم انسانی هستند که پیش‌بینی می‌کنیم تا تابستان آینده گزارش نهایی در این زمینه ارائه شود. 

ابوالفضل حسنی با بیان این مطلب افزود: ظرفیت‌های کنکور سراسری و کارشناسی ارشد نسبت به سال گذشته با توجه به بحث بازنگری در رشته‌های علوم انسانی هیچ تفاوتی نمی‌کند و مانند گذشته انجام می‌شود ما تنها برای دانشگاه‌هایی که برای اولین بار می‌خواهند اقدام به راه‌اندازی این رشته‌ها بکنند ظرفیت را منوط به بازنگری کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: در حقیقت توسعه برخی رشته‌ها منوط به بازنگری شده است.

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی گفت: وزارت علوم کار بازنگری دروس علوم انسانی را با هماهنگی شورای تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی و زیر نظر این شورا انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر کمیته‌هایی در این زمینه فعالیت می‌کنند که پس از رسیدن به نتیجه گزارش فعالیت خود را به وزارت علوم ارائه می‌دهند و بازنگری نهایی نیز در وزارت علوم انجام می‌شود.

حسنی پیش از گفته بود: توسعه 12 رشته علوم انسانی شامل حقوق، مطالعات زنان، حقوق بشر، مدیریت، مدیریت فرهنگی و هنری، جامعه‌شناسی، علوم اجتماعی، فلسفه، روانشناسی، علوم تربیتی و علوم سیاسی منوط به بازنگری، بومی‌سازی و به‌روز کردن شده است.

وی اعلام کرده بود: این رشته‌ها باید با اولویت‌های بومی و دین محوری بازنگری شوند به طوریکه محتوای آنها که بیشتر غربی است با محورهای دینی و اسلامی هماهنگ شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین