کد خبر: ۱۱۹۳۶۷
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۶

تعطیلی برخی رشته‌ها در سال‌های آتی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رضا عامری گفت: طرح آمایش سرزمین در آموزش عالی در دو سطح پیش می‌رود که یک بخش آن به حوزه وزارت علوم و بخش دیگر آن به حوزه دانشگاه‌ها برمی‌گردد.

وی افزود: در حوزه وزارت علوم سیاست‌های کلان خود مرتبط با توسعه رشته‌ها، مقاطع تحصیلی و گروه‌های آموزشی در استان‌های مختلف را تدوین کرده‌ایم و وضعیت سهم گروه‌های آموزشی از جمله علوم انسانی، هنر، کشاورزی و فنی و مهندسی نیز مشخص شده است.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم اظهار داشت: در 29 استان دانشگاه‌ها در حال استخراج اولویت‌های خود هستند که بر اساس آن طرح آمایش را در حوزه‌های رشته‌ها و مقاطع تحصیلی و گروه‌های آموزشی مشخص کنند.

وی با تاکید بر این نکته که طرح آمایش سرزمین آموزش عالی یک طرح بلندمدت است، یادآور شد: بنا نداریم در سال آینده به صورت ناگهانی رشته‌ای را تعطیل کنیم بلکه برای توسعه و کاهش ظرفیت‌های یک رشته متناسب با نیازهایی که برآورد خواهیم کرد، حرکت می‌کنیم.

عامری خاطرنشان کرد: بر اساس نیازهای برآورده شده، توسعه برخی از رشته‌ها را کند خواهیم کرد و کم کم به سمتی خواهیم رفت که در آینده نزدیک برخی رشته‌ها تعطیل و برخی رشته‌ها توسعه پیدا می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین