کد خبر: ۱۲۰۱۹۸
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۳

حضور مجازی قالیباف در دریافت جایزه سومین شهردار دنیا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم اهدای جایزه جهانی حمل و نقل پایدار 2011 در واشنگتن كه سه شنبه شب با حضور بیش از 500 تن از مدیران شهری، شهرداران، اساتید برجسته دانشگاه‌های جهان، كارشناسان ارشد شهری و حمل و نقل در واشنگتن برگزار شد، از طریق ویدئو كنفرانس خطاب به حاضران گفت: برخود می‌بالم كه شهردار شهری هستم كه در آن جسارت و اراده قاطع برای توسعه حمل و نقل پایدار، یكپارچه، در دسترس، ایمن و آسان با هدف ارتقای كیفیت زندگی شهروندان، ویژگی بارز مدیریت شهری است و شهروندان فهیم آن یار و همراه این سیاست‌ها و تصمیم‌های تحول‌خواهانه هستند.

به نوشته تهران امروز شهردار تهران گفت: امروز در كلانشهر تهران به رغم تمامی موانع و محدودیت‌ها، توسعه شبكه مترو، خطوط BRT و خطوط ویژه اتوبوس تحقق پذیرفته است. از سوی دیگر ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری و توسعه پیاده‌راه‌های امن و آرام به سرعت در حال تحقق است.

قالیباف تاكید كرد: عمیقا معتقدم در راستای تحقق شهری سرشار از معنویت، پاكی، آرامش، ایمنی و توسعه یافتگی از لحاظ اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، رویكرد صحیحی پیشه كرده‌ایم و در مسیر درستی در حركت هستیم.

در این مراسم كه شهردار گوانگژو و مكزیكوسیتی، سفیر پرو در آمریكا، معاون شهردار نانت و همچنین دكتر علیرضا دبیر عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران حضور داشتند از شهرهای گوانگژو چین، لئون مكزیك، تهران، نانت فرانسه و لیما پرو تقدیربعمل آمد. 5 شهر برتر جهان برمبنای اطلاعاتی كه ظرف یكسال گذشته از توسعه حمل و نقل پایدار با محورهای مترو، بی‌آر تی، دوچرخه و تلاش برای حركت به سمت حمل و نقل پایدار و كارآمد از آنها استخراج شده بود از میان شهرهای مختلف دنیا انتخاب شدند.

همایش بزرگ جهانی انتخاب برترین‌های سالیانه حمل و نقل و توسعه پایدار جهان از سوی هیاتی متشكل از چهار موسسه معتبر جهانی شامل انجمن بین‌المللی حمل و نقل عمومی‌ (UITP)، سازمان برنامه محیط زیست سازمان ملل UNEP (یونپ)، موسسه GTZ و دپارتمان امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل همه ساله در واشنگتن آمریكا برگزار می‌شود. این همایش بزرگ كه از روز یكشنبه گذشته با حضور قریب به 10هزار نفر از اساتید دانشگاه، كارشناسان همچنین مدیران شهری و اعضای شوراهای شهرهای مختلف جهان در قالب بیش از 90 كارگروه علمی و آموزشی آغاز شده، روز پنج‌شنبه به كار خود پایان می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین