کد خبر: ۱۲۵۶۷۰
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۹

بيضايی: زخم‌های بسياری هست که نيازمند «مرهم» است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: از روز چهارشنبه، فیلم مرهم ساخته تحسین‌برانگیز علیرضا داوود‌نژاد اکران عمومی خود را درسینماها آغاز خواهد کرد. 

مرهم که در زمان جشنواره فیلم فجر با برخورد ناعادلانه‌ای از سوی جشنواره مواجه شد و در بخش نوعی نگاه به نمایش در آمد با تحسین منتقدان و نویسندگان سینمایی مواجه شد.

بهرام بيضايي، کارگردان محبوب سینمای ایران در یادداشتی نظرش را درباره ساخت «مرهم» به داوودنژاد منتقل کرده که بازخوانی آن دوراز لطف نیست. 

اين كارگردان سينماي ايران كه اين روزها در آمريكا به سر می‌برد، درباره‌ی جديدترين ساخته‌ی عليرضا داوودنژاد خطاب به او نوشت: «خوشحالم که «مرهم» را به لطف تو ديده‌ام و به آن چنان نزديکم که گويی از راه دور ميان تماشاگران آن در تهران نشسته‌ام. حالا همه می‌دانند که تو هميشه می‌توانسته‌ای «مرهم» يا بهتر از آن را بسازی، اگر سينمای مستقل ايرانی را اندکی امنيت مالي بود. در نبودِ شرايط يکسان برای سينمای پشتيبانی شده و سينمای مستقل، ساختن «مرهم» خطر است؛ و اين خطری است که تو و هر فيلمساز مستقل ديگری به آن دست می‌زنيد. زخم‌های بسياری هست که نيازمند «مرهم» است.»

به گزارش پارس‌توریسم، «مرهم» در سانس پايانی شامگاه گذشته ـ 14 بهمن ماه ـ در سالن همايش‌های برج ميلاد به نمايش درآمد و مورد استقبال قرار گرفت.

عليرضا داودنژاد برای نمايش «مرهم» اين روزها در دانشگاه يو سی ال ای آمريكا به سر می‌برد.

«مرهم» كه در بخش «نوعی نگاه» جشنواره‌ی فيلم فجر حضور دارد، چندی قبل در مركز فرهنگی GENESISKLE «ژنسيكل» شيكاگو موفق به دريافت جايزه‌ی بهترين فيلم از نگاه تماشاگران شد و كبری حسن‌زاده اصفهانی بازيگر آن نيز در جشنواره دوبی برگزيده شد.

«مرهم» چندی پيش هم در بخش مسابقه‌ی جشنواره‌ی فيلم بمبئی حضور داشت.

پخش بين‌المللی فيلم «مرهم» را رسانه‌ی شهرزاد برعهده دارد.

عوامل فيلم «مرهم» بدين‌شرح‌ معرفی شدند: نويسنده، تهيه‌كننده و كارگردان: عليرضا داوود‌نژاد، بازيگران: رضا داوود‌نژاد، احترام حبيبيان، طناز طباطبايی، كبری حسن‌زاده، سجاد سپهری، شيرين صفری، محرم موتمدی، سياوش آقا‌محمدی، مهراد مهركيش، علی داوود‌نژاد، فيلمبردار: رضا شيخی، صدابردار: محمدرضا حسينی، طراح صحنه: شيرين شازده‌احمدی، مجری طرح: رضا داوود‌نژاد.

داستان «مرهم» درباره‌ی دختر معتادی است كه از خانه فرار می‌‌كند و مادربزرگش او را تعقيب می‌كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین