کد خبر: ۱۲۷۱۴۱
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۶

بینایی دو چشم، فردا قصاص مرد اسیدپاش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فارس به نقل از یک منبع آگاه درباره اجرای حكم قصاص مرد جوانی كه با پاشیدن اسید به صورت دختر مورد علاقه خود باعث كورشدن وی شده بود خبر داد که این‌گونه احكام با نظارت پزشكی قانونی اجرا می‌شود. 

این منبع آگاه ادامه داد: در اجرای چنین احكامی اگر از سوی افراد خبره مشخص شود كه بیم بروز مشكلات دیگر به سایر بخش‌های بدن وجود دارد، قصاص انجام نخواهد شد و یكی از دلایلی كه تا امروز اجرای این حكم به تأخیر افتاده همین موضوع است.

وی افزود: به احتمال زیاد با توجه به اینكه مقرر شده تا فردا این حكم اجرا شود تمام موانع پزشكی آن بر طرف شده و با توجه به پیشرفت علم توانسته‌اند اقدامی انجام دهند كه صرفاً حكم دادگاه اجرا شود و به دیگر اعضای بدن جرحی وارد نشود.

وی با اشاره به این مطلب كه آمنه دختر جوانی كه در این حادثه قربانی شده است بارها مورد عمل جراحی قرار گرفته و هر 2 چشم وی تخلیه شده است، گفت: این در حالی است كه در حكم دادگاه صرفاً به این موضوع اشاره شده كه قصاص 2 چشم انجام شود و به حدی اسید ریخته شود كه محكوم بینایی خود را از دست بدهد.

این فرد گفت: در حكم دادگاه هیچ قصاصی در قبال پلک‌های سوخته شده آمنه و حتی تخلیه چشم او هم نیامده است و صرفاً حد بینایی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این مطلب كه اینگونه احكام پس از صدور به دیوان عالی كشور می‌رود تا تأیید شود گفت: پس از تأیید حكم برای اجرای آن باید اجازه اجرا از سوی مسئولان صادر شود.

این منبع اگاه با اشاره به این مطلب كه پس از صدور حكم چندین جلسه صلح و سازش برای جلب نظر مثبت آمنه و بخشش متهم برگزار شد، گفت: خانواده مجید همكاری لازم را نكردند و به همین دلیل جلسات صلح و سازش به نتیجه نرسید.

ساعت 16 عصر 10 آبان‌ سال 83 مأموران مركز فوریت‌های پلیسی110 تهران بزرگ با تماس شهروندان از یک مورد اسیدپاشی با خبر شدند.

مأموران با حضور در محل وقوع حادثه در خیابان رسالت و انجام تحقیقات اولیه دریافتند دختر جوانی به نام آمنه از سوی فردی مورد اسیدپاشی قرار گرفته است.

با انتقال آمنه به بیمارستان، تلاش پزشكان برای درمان وی آغاز شد اما زمانی كه آمنه پس از انتقال به بیمارستان‌های رسالت و مطهری به بیمارستان لبافی‌نژاد منتقل شد پزشكان اعلام كردند كه دیگر دیر شده و چشم چپ آمنه به واسطه غلظت اسید پاشیده شده كاملا از بین رفته است.

پس از بین رفتن چشم چپ آمنه چشم راست وی نیز پس از 17 بازر عمل جراحی در كشور اسپانیا بر اثر غلظت اسید پاشیده شده تخلیه شد و به این ترتیب آمنه به طور كامل بینایی خود را از دست داد.

گفته می‌شود قرار است فردا (شنبه 24 اردیبهشت) حكم قصاص مجید، فردی كه به صورت آمنه اسید پاشیده در یكی از بیمارستان‌های تهران به اجرا در بیاید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین