کد خبر: ۱۲۷۳۱۳
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۴

اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسی ارشد در هفته آينده

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رييس سازمان سنجش آموزش كشور از اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسی ارشد در اوايل هفته آينده خبر داد.

دكتر محمد حسين سرورالدين با اشاره به اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در هفته آينده از طريق سايت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون كارشناسی ارشد از روز سه‌شنبه 3 خرداد ماه بر روی سايت سازمان قرار می‌گيرد.

وی با اشاره به آغاز مهلت انتخاب رشته آزمون از روز پنج‌شنبه 5 خرداد ماه، افزود: مجازين در آزمون می‌توانند تا 9 خرداد ماه به صورت اينترنتی انتخاب رشته كنند، همچنين دفترچه راهنمای انتخاب رشته از 3 تا 5 خرداد ماه در باجه‌های پستی توزيع می‌شود.

سرورالدين با اشاره به رقابت 951 هزار و 813 داوطلب در آزمون كارشناسی ارشد، گفت: حدود 200 هزار نفر برای انتخاب رشته مجاز شده‌اند، بنابراين مجازين می‌توانند بر اساس علاقه‌مندی 100 رشته محل را انتخاب كنند.

رييس سازمان سنجش با اشاره اعلام نتايج نهايی آزمون كارشناسی ارشد در نيمه اول شهريور‌ماه، از پذيرش بيش از 75 هزار نفر در اين آزمون خبر داد و افزود: ظرفيت پذيرش نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد داشته است؛ چرا كه در سال گذشته حدود 50 هزار نفر در اين آزمون پذيرفته شده‌اند.

آزمون كارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با حضور 951 هزار و 813 داوطلب 27 و 28 بهمن ماه در سراسر كشور برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین