کد خبر: ۱۲۷۴۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

اشغال‌گری و استثمار در هیچ کشوری تحمل نمی‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس سیاسی: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای عراق، به عهده گرفتن امور توسط مردم عراق را زمینه برقراری سریع‌تر امنیت و استقلال در این کشور اشغال‌شده دانست و گفت: گروه‌های مختلف عراقی باید با حفظ وحدت گام‌های مؤثرتری در بازسازی و عمران عراق بردارند. 

به گزارش آفتاب، ایشان تأکید کرد: خیزش اسلامی در منطقه که حاصل بیداری ملت‌های مسلمان است، نشان داده است که استثمار و اشغال‌گری دیگر در هیچ کشور تحمل نمی‌شود و دیر یا زود اشغال‌گران عراق مجبور خواهند بود خود را از باتلاق عراق نجات دهند و برخورد دوگانه قدرت‌های غربی با نهضت‌های منطقه را دلیل بر اولویت داشتن منافع استکباری در مقابل مسائل حقوق بشر، آزادی و دموکراسی دانست که در این میان، مظلومیت مردم بحرین سند گویای این نظر است. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روابط تاریخی، فرهنگی و تمدن دو کشور آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای انتقال تجربیات خود در جهت رشد و توسعه عراق اعلام کرد و خواستار فعالیت بیشتر بخش‌های خصوصی کشورمان در عراق شد. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار مجدداً از مهمان‌نوازی گرم رئیس‌جمهور، دولت و ملّت عراق و به‌ویژه علما و آیات اعظام نجف و کربلا در طول سفر به عراق تشکر و قدردانی نمود. 

جناب آقای حکیم، رئیس مجلس اعلای عراق نیز در این دیدار گزارش مبسوطی از آخرین وضعیت این کشور در زمینه‌های بازسازی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و همچنین اوضاع منطقه را ارائه داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین