کد خبر: ۱۲۸۴۴۹
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۴
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

اتحاد رمز پیروزی مردم عراق است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روابط ایران با عراق را مبتنی بر اصل احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر عنوان کرد و اتحاد را رمز پیروزی مردم عراق بیان کرد. 

به گزارش آفتاب، محمدمجید الشیخ سفیر عراق در تهران صبح امروز دوشنبه با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و در مورد مسائل دوجانبه گفت‌وگو کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار روابط جمهوری اسلامی ایران با عراق را مبتنی اصل احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر عنوان کرد و گفت: رشد و پیشرفت مردم عراق و رفع محرومیت از این کشور و زندگی مردم در رفاه و در سایه اسلام، خواست ایران است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

وی اتحاد را رمز پیروزی مردم عراق بیان کرد و افزود: آرامش و پرهیز از اختلاف‌های بی‌مورد نیاز امروز مردم عراق است و همه احزاب، مذاهب و قومیت‌ها اگر این به موضوع توجه کنند مشکلات به سرعت حل خواهند شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اهمیت مردم ایران برای زیارت عتبات عالیات در عراق تأکید کرد: حضور این زوّار می‌تواند روابط دو کشور را مستحکم‌تر کند و از جنبه اقتصادی نیز با اهمیت باشد.

وی افزود: علاقه مردم ایران به کمک برای بازسازی اماکن زیارتی در عراق ناشی از عشق و علاقه آنها به اسلام و اهل بیت است و امیدواریم مقامات دو کشور در این بخش تلاش کنند تا امور به دور از مسائل سیاسی به نحو احسن انجام پذیرد.

مجیدالشیخ سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های مردم ایران از ملت عراق بر گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌ها تأکید کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین