کد خبر: ۱۳۱۴۷۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸

جایزه فردوسی معطل تامین اعتبار است یا یونسکو؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر کل روابط عمومی کتابخانه ملی دلیل برگزار نشدن جایزه جهانی فردوسی را معطل ماندن برای تامین اعتبار ذکر کرد، در حالی که یونسکو هنوز این پیشنهاد را تصویب نکرده است. 

جایزه جهانی فردوسی از آن دست جوایزی است که هر از گاهی وقتی آب‌ها از آسیاب افتاده، خبری درباره آن منتشر می‌شود.

حالا حامد یاری، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی اعلام کرده جایزه جهانی فردوسی معطل دریافت اعتبار برای برگزاری است.

او در حالی این حرف را زده که چندی پیش فرهاد اعتمادی، مدیر گروه ارتباطات کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفته بود تصویب این جایزه پروسه طولانی دارد.

به گفته او، پرونده برگزاری جایزه جهانی فردوسی از سوی ایران، به سازمان یونسکو ارسال شده و سال گذشته نیز کارشناس یونسکو به ایران آمد و جوانب کار را بررسی کرد و گزارش خود را به یونسکو ارایه کرد.

به گفته اعتمادی، تصویب برگزاری این جایزه حداقل دو سال طول خواهد کشید، یک سال آن سپری شده و یک سال دیگر مانده است. تازه این موضوع بستگی به این دارد که شرایط داخلی یونسکو هم برای تصویب پرونده مهیا باشد.

پروسه یونسکو برای تصویب جوایز این‌گونه است که پرونده اول باید در شورای داخلی تصویب شود و بعد در شورای اجرایی و در نهایت در کنفرانس عمومی مطرح شود که جایزه جهانی فردوسی الان در مرحله بررسی داخلی یونسکو است و این موضوع زمان می‌برد.

حامد یاری در گفتگو با خبرآنلاین گفت: «نگاه یونسکو برای برگزاری جایزه جهانی فردوسی مثبت بود و موافقت اولیه این سازمان برای برگزاری این جایزه اعلام شد، از این رو در زمان ریاست علی‌اکبر اشعری بر سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایشان نامه درخواست اختصاص بودجه به این جایزه را به دولت ارایه داد، اما هنوز این بودجه اختصاص نیافته است.»

هر چند یاری می‌گوید به دلیل اختصاص نیافتن اعتبار، این جایزه معطل مانده، اما نکته مهم این است که ابتدا یونسکو باید با برگزاری این جایزه موافقت کند و بعد به فکر تامین اعتبار برای آن باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین