کد خبر: ۱۳۱۵۲۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۲:۳۸
در اولین همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی تاکید شد؛

وحدت اصول‌گرایان برای گریز از شکست در انتخابات مجلس نهم

حمایت مصباح یزدی از تشکیل "جبهه پایداری"
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اولین همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی روز پنج‌شنبه ششم مرداد ماه با حضور برخی از چهره‌های جناح اصول‌گرا در حسینیه الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد. 

حمایت مصباح یزدی از تشکیل "جبهه پایداری"
برخی تصور نکنند هرجا وحدت مطرح شد، دیگر نمی‌توان حرفی روی آن زد


به گزارش آفتاب به نقل از فارس، آیت‌الله مصباح یزدی طی سخنانی در همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی، با طرح این سؤال که ملاک مطلوبیت وحدت کدام است و آیا فقط یک نوع وحدت داریم، گفت: اگر ابعاد وحدت را بررسی کنیم، می‌توان یک کتاب مفصل در مورد آن نوشت. وحدت به معنای تکوینی، وجودی و عرفانی را می‌توان بررسی کرد. اما وحدت عرفی وحدتی است که در رابطه با رفتار اختیاری انسان‌ها و مقدمات این رفتارها مورد توجه ما است. یعنی کسانی وحدت دارند که در رفتار همسو هستند که از اندیشه‌ها، افکار‌، خواست‌ها، تمایلات و گرایش‌ها نشأت می‌گیرد. 

وی تصریح کرد: برخی تصور نکنند هر کجا عنوان وحدت مطرح بود، دیگر نمی‌توان حرفی روی آن زد و همه باید خود را تسلیم آن کنند بلکه باید دید هدف از وحدت چیست و وحدت برای چه؟ 

وی در خصوص وحدت شیعه و سنی‌ها با بیان اینکه ما با همه اهل تسنن در مقابل کفار وحدت خواهیم داشت اما طبیعتا وحدت با شیعیان را مقدم می‌دانیم، گفت: وحدت ما با برخی برادران اهل تسنن به مراتب بسیار بهتر با برخی از برادران شیعه بوده است. یعنی همه کسانی که به انقلاب اسلامی معتقد هستند با آنها وحدت داریم اما ارتباط ما با آنها یکسان نیست. 

با برخی از اصول‌گرایان ارتباط بیشتری برقرار می‌کنیم 

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: در مسائل سیاسی کشور کسانی که اصول‌گرا هستند ما احترام خاصی برای آنها قائل هستیم البته کسانی که واقعاً اصول‌گرا هستند نه اینکه از نام آن سوءاستفاده می‌کنند. ما همه آنها را دوست داریم و هرکاری از دستمان برآید برایشان انجام می‌دهیم. ما با برخی از اصول‌گرایان بر اساس تشخیص خود ارتباط بیشتری برقرار می‌کنیم. 

آیت‌الله مصباح تاکید کرد: حضور ما درجبهه پایداری انقلاب به معنای انشقاق، تضاد و اختلاف نیست بلکه تشخیص دادیم تعلقات این گروه به ارزش‌های اسلام و پایبندی آنها به ارزش‌های انقلاب بیش از دیگران است و این نباید جای هیچ توهم و انحرافی باشد. این به معنای دکان دیگری نیست. چرا که در طول همه این سال‌ها چیزی جز افترا و فحش از به وجود آمدن این دکان‌ها چیزی نصیب‌ کسی نشده است. لذا برخی گفتند که اعلام موجودیت جبهه پایداری به معنای انشقاق و اختلاف است که این درست نیست. 

محصولی: جبهه پایداری تحت نظارت فقهای بابصیرت عمل می‌کند 

به گزارش ایسنا، در این میزگرد محصولی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه مشارکت این جبهه در انتخابات مجلس نهم و نحوه تعامل آن با اصول‌گرایان گفت: این جبهه یک حزب نیست و در واقع این جبهه یک گفتمان است و تحت نظر فقهای بزرگوار فعالیت می‌کند و در واقع دغدغه اصلی اعضای جبهه تبعیت از نظرات ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است. 

وی با اشاره به شاخص‌های این جریان گفت: شاخص‌های ما تبعیت کامل از ولایت فقیه، مرزبندی با جریان فتنه و حمایت‌گران از آن و مرزبندی با جریان انحرافی است و در واقع کسی و جریانی که معتقد به این سه وجه باشد، عضو این جبهه حساب می‌شود. 

محصولی با بیان این‌که این جریان و جبهه از ساختارهای حزبی پرهیز می‌کند و فارغ از دغدغه‌های حزبی و زیر نظر فقهای بزرگوار بر اساس شاخص‌هایی که امام خمینی و مقام معظم رهبری مطرح کرده‌اند، فعالیت می‌کند گفت: فارغ از بحث انتخابات، استراتژی و اهداف اصلی ما وحدت است و ما در انتخابات نیز برای وحدت اصول‌گرایان تلاش می‌کنیم و بر اساس شاخص‌ها و منشور اصول‌گرایی عمل می‌کنیم. 

وی با اشاره به اهمیت تقوای جمعی و توجه این جبهه به این موضوع ادامه داد: ما در انتخابات مجلس بر اساس رکن‌هایی چون وحدت، تبعیت از ولایت فقیه و مرزبندی با جریان فتنه و جریان انحرافی و توجه به نظر فقها و علما حرکت می‌کنیم. از طرف دیگر معتقدیم باید به رویش‌های انقلاب اسلامی بخصوص رویش‌های سوم تیر و جوانان حزب‌اللهی و افسران جنگ نرم توجه ویژه‌ای کرد. 

وی با بیان این‌که تعداد زیادی از نمایندگان مجلس هشتم در اینجا حضور دارند، به بحث انتخابات مجلس هشتم اشاره کرد و گفت: مکانیزمی که برای انتخابات مجلس هشتم در آن جلسه 15 نفره مطرح شد و در واقع منجر به مکانیزم جبهه متحد اصول‌گرایان شد به پیشنهاد بنده و آقای مصلحی مطرح شد و ما شاهد موفقیت نسبی آن نیز بودیم. در مورد انتخابات مجلس نهم نیز از رمضان سال گذشته اقداماتی انجام شد توسط 5 نفر از اصول‌گرایان که سه نفر از این برادران عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی هستند و این اقدامات منجر به برگزاری جلسه 30 نفره اصول‌گرایان در دفتر آقای رییس‌جمهور بود و به دنبال آن کمیته سه نفره تشکیل شد و این نشان دهنده این است که دوستان در جبهه پایداری، در شعار و عمل در راستای وحدت در این دوره و آن دوره پیشقدم هستند. 

محصولی که به نوعی به عنوان لیدر این جریان از آن نام برده می‌شود، در ادامه افزود: برخی متاسفانه به خاطر نگاه‌های حزبی، جبهه را رقیب می‌دانند و آگاهانه یا ناآگاهانه مطالب کذبی را منتشر می‌کنند. مثل اینکه مثلا مقام معظم رهبری در دیداری با آیت‌الله مصباح اعلام کردند که دوستان را از تشکیل چنین جبهه‌ای نهی کنند در صورتی که این موضوع کذب محض بود و آیت‌الله مصباح آن را تکذیب کردند و ما از دفتر مقام معظم رهبری نیز پیگیری کردیم و آن‌ها نیز این موضوع را رد کردند. البته من به دوستان عرض می‌کنم که این فضاسازی‌ها ادامه خواهد داشت و دوستان آمادگی این مسائل را داشته باشند. 

وی ادامه داد: چندی پیش نیز مطلب کذب دیگری منتشر شد مبنی بر این‌که عده‌ای گفتند آیت‌الله کنی مخالف اعلام موجودیت این جبهه و این همایش است در حالی که چندی پیش من به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی، حسینیان، دکتر الهام به دیدار ایشان رفتیم و ایشان این موضوع را تکذیب کردند و گفتند که منظور من برگزاری این همایش و تشکیل جبهه نبوده است و من شما را برادران انقلابی می‌دانم که باید در صحنه باشید و منظور من این بوده است که حرکت شما در راستای وحدت باشد و به دوستان خود نیز توصیه کنید که وحدت را دنبال کنند. 

محصولی با بیان این‌که استراتژی ما وحدت است، گفت: ما تلاش خود را بر ای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی بر اساس مبنای اصول‌گرایی به کار خواهیم بست. 

باقری‌لنکرانی: برخی از افراد برای ماندن در قدرت از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند 

در ادامه این میزگرد باقری‌لنکرانی یکی دیگر از اعضای این جبهه در پاسخ به سوالی در مورد ضرورت ایجاد این جبهه اظهار کرد: همان طور که دوستان در این جلسه فرمودند، ما در طول این دوران شاهد فراز و نشیب‌های زیادی در مورد تشکل‌ها بوده‌ایم و شاید این سوال وجود داشته باشد که آیا تشکیل این جبهه ضرورت داشت، آیا ما با ظرفیت‌های موجود نمی‌توانیم مبانی و گفتمان را دنبال کنیم. 

وی ادامه داد: به نظر من اگر ما یک نگاهی به وضعیت آرایش نیروهای سیاسی در سطح کشور و کسانی که دارای تریبون رسمی هستند، داشته باشیم می‌بینیم که یک کاستی جدی در زمینه امکان حضور نیروهای متعهد انقلابی و متدین وجود دارد و ما اگر به روند فعالیت‌های اجتماعی نگاه کنیم متوجه برخی از این کاستی‌ها می‌شویم. 

باقری لنکرانی ادامه داد: در همین انتخاباتی که پشت سر گذاشتیم برخی از افرادی که از آنها توقع نبود با یک‌سری ابزارهایی وارد شدند که در واقع استفاده از برخی از این ابزارها، خجالت‌آور بود. 

وی افزود: ما بعضا می‌بینیم که برخی از افراد برای ماندن در قدرت از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند و این موضوع گریبانگیر برخی از فعالان سیاسی ما شده است و در واقع این‌که هدف وسیله را توجیه می‌کند را استراتژی قرار داده‌اند و ما آثار این نوع استراتژی‌ها را نیز بعضا می‌بینیم. وقتی صحبت از این می‌شود که باید با مردم ارتباط داشت، در ایام انتخابات این ارتباط قرائت می‌شود به ارتباط با بخش‌های مختلف به جز اقشار حزب‌اللهی و برخی این گونه توجیه می‌کنند که حزب‌اللهی‌ها با ما هستند و ما باید رای دیگران را جذب کنیم. 

وی با بیان این‌که متاسفانه بعضا در بین برخی از کسانی که زمانی مسئولیت داشته‌اند یک نگاه انحصاری به قدرت و ثروت در بین خودشان یا اطراف آن‌ها شکل گرفته است، گفت: ما اکنون با رویش‌ها و نسل جوانی روبه‌رو هستیم که انقلاب اسلامی را با همان قرائت امام و مقام معظم رهبری باور دارند و با انحصارگرایی، توجیه کردن استفاده از هر وسیله برای رسیدن به هدف و فراموش کردن امت حزب‌الله و به کنار گذاشتن آن مخالفت جدی دارد و حضور شما در این جمع نیز نشان دهنده این حساسیت است. 

باقری‌لنکرانی گفت: به نظر می‌رسد ایجاد یک تشکل که رویش‌های انقلاب اسلامی را منسجم کند و نگاه اصیل به فرمایشات امام و رهبری را حفظ کند، ضرورت دارد.
حسینیان: "جبهه پایداری" به هیچ فردی وابسته نیست 

در ادامه این مراسم حسینیان دیگر عضو این جبهه در مورد نحوه فعالیت جبهه پایداری در عرصه انتخابات و آیا این‌که این جبهه بعد از انتخابات نیز کارش را ادامه خواهد داد یا نه گفت: اعتقاد ما این است که این جبهه به عنوان یک تاسیسات یا تشکیلات جدید اصول‌گرا نیست و ما اعتقاد داریم که این یک جریان فکری است که در جامعه همراه با انقلاب اسلامی متولد شده و در طول تاریخ انقلاب اسلامی با همه نوساناتی که وجود داشته رشد پیدا کرده و یکی از ظهور‌های آن در سوم تیر 84 بوده است. ما معتقدیم که این جریان و جبهه یک جریان فکری و ارزشی است و به هیچ فردی وابسته نیست و با رفتن و آمدن افراد تغییری در ماهیت آن به وجود نمی‌آید. 

وی با بیان این‌که کار و هدف ما محدود به انتخابات نیست، گفت: این جریان یک جریان فکری است که بیشتر صبغه فرهنگی دارد. سازمان دهندگان آن بر صبغه فرهنگی آن تاکید دارند و برنامه اصلی ما سازمان‌دهی این تفکر و کار فرهنگی است و سپس امور سیاسی که انتخابات یکی از موارد آن است. 

حسینیان ادامه داد: جبهه قطعا برنامه‌های درازمدتی در راستای اهدافی که دنبال می‌کند دارد و در انتخابات نیز بنا بر وظیفه ملی که داریم فعالانه شرکت می‌کنیم.

در ادامه زارعی یکی دیگر اعضای جبهه در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت جبهه در استان‌ها نیز گفت: امیدواریم که این جبهه که در واقع یک جریان فکری است و در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است بتواند در استان‌های مختلف مجموعه دوستان را دور هم جمع کند و ما در ماه مبارک رمضان این آمادگی را داریم که در استان‌های مختلف نشست‌های استانی برگزار کنیم. 

وی با بیان این‌که تعداد زیادی از دوستان در استان‌ها هستند که با شاخص‌هایی که بیان شده همراه جبهه هستند، ادامه داد: استان‌هایی که آمادگی داشته باشند ما در ماه مبارک رمضان نشست‌های استانی را برگزار می‌کنیم. 

زارعی افزود: از سوی جبهه سایتی نیز راه‌اندازی خواهد شد که به موضوع‌های مربوط به جبهه از طریق سایت اعلام خواهد شد. 

این نماینده مجلس در ادامه با بیان این‌که حضور دوستان در این نشست باعث یاس و ناامیدی دشمنان شد، گفت: اعلام موجودیت این جبهه یعنی این‌که ما پای پرچم ولایت و انقلاب ایستاده‌ایم و دشمنان ما در رسیدن به اهداف خود ناامید می‌شوند و امیدواریم که این نشست‌ها برکات به همراه خود داشته باشد و روند مثبتی در صحنه انتخابات مجلس نهم داشته باشد. 

سپس دکتر الهام که مجری این میزگرد نیز بود، گفت: سوالات مختلفی مطرح است ولی به علت کمبود وقت امکان پاسخگویی وجود ندارد و ان‌شاءالله در یک نشست رسانه‌ای که به زودی برگزار خواهد شد به سوالات پاسخ داده می‌شود و در واقع بنای این جبهه پایداری بر اصول و صداقت در بیان و عمل است. 

آقاتهرانی یکی دیگر از اعضای این جبهه که دبیر همایش نیز بود در جمع‌بندی پایانی مطالب گفت: همان طور که دوستان گفتند ما حزب نیستیم. ثبت نام نیز نمی‌کنیم. اصولی داریم که هر کس به این اصول پایبند باشد با ماست. 

وی با اشاره به اهمیت ولایت‌مداری و تبعیت از ولایت فقیه، گفت: در واقع ما در این راستا حرکت کرده‌ایم که بچه‌های حزب‌اللهی و متدین، انسجام جدی‌تری داشته باشند و این گونه نباشد که در برخی از جلسات آن‌ها را حساب نکنند. 

وی به مانند حسینیان بر صبغه فرهنگی و فکری این تشکل اشاره کرد و گفت: ما در راستای دفاع از ولایت و ارزش‌ها و اصول حرکت می‌کنیم، ما به دنبال اصول و تعمیق اصول هستیم. 

آقاتهرانی در ادامه به شایعات و مطالبی که در مورد ایجاد این جبهه مطرح است، اشاره کرد و گفت: ما دیداری با آیت‌الله مهدوی کنی داشتیم از ایشان برای حضور در این جبهه دعوت کردیم. ایشان عذر داشتند نمی‌توانستند حضور داشته باشند، ولی فرمودند که به دوستان خود بگویید که بر اصول وحدت داشته باشند،‌استراتژی ما نیز همین است و ما به صورت جدی بر اصول پایداری می‌کنیم. 

هشدار حداد عادل در مورد احتمال شکست اصول‌گرایان در انتخابات مجلس نهم 

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تحمل لازمه وحدت است و در انتخابات پیش روی و در مسیری که در پیش رو داریم باید به این مساله توجه کنیم و نباید تابع قانون همه و یا هیچ باشیم. 

به گزارش ایسنا، غلامعلی حدادعادل که عضو گروه هفت نفره اصول‌گرایان است در اولین همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی به همراه فرزندش فرید حدادعادل حضور پیدا کرد و گفت: ‌امروز شاهد تولد یک تشکل جدید در انقلاب اسلامی هستیم تشکلی که ریشه‌های آن در سه دهه قبل و در دهه‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی موجود بوده و امروز تبلور می‌کند. 

وی ادامه داد: اگر خدای نکرده غرض ما صرف قدرت و برای ماندن در مسند به هر قیمتی باشد این تشکل باعث خیر و برکت نیست، اگر تشکلی به وجود‌ آید برای این که یک عده از دوستان هوای یکدیگر را داشته باشند و مناصب و مسئولیت‌ها را در بین خودشان تقسیم کنند این تشکل به سود انقلاب اسلامی نخواهد بود. 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما فقدان عقبه تشکیلاتی متفکر را در کشور می‌بینیم و این مشکل در قوه مجریه نیز وجود دارد. 

وی با تشبیه انتخابات مجلس نهم به یک امتحان ادامه داد: ما در سال 90 امتحانی به نام انتخابات مجلس نهم را در پیش داریم و در این انتخابات اصولگرایان باید وحدت داشته باشند و ان‌شاءالله این وحدت باید در حد اکمل و اتمم وجود داشته باشد. 

وی به چگونگی تشکیل کمیته سه نفره اصولگرایان در جلسه‌ای که تعدادی از اصولگرایان با احمدی‌نژاد در حدود هفت و هشت ماه قبل داشتند اشاره کرد و گفت: در آن جلسه آقای رییس جمهور پیشنهاد کردند که من و آقایان ولایتی و عسگراولادی موضوع وحدت و سازوکار آن در جریان اصولگرا را دنبال کنیم و در پی آن جلسات متعددی بین خودمان برگزار شد، چندین جلسه با آقای رییس جمهور داشتیم و درصدد بودیم در آن مسیر حرکت کنیم بعد از اتفاقاتی که در سال 90 رخ داد آن مسیر دیگر قابل تغییر نبود و ما سه نفر یا باید کار خود را خاتمه یافته می‌دیدیم و یا ادامه می‌دادیم. 

وی ادامه داد: در این ارتباط جلسه‌ای برگزار کردیم و گفتیم هر کاری از دست ما بر می‌آید باید انجام دهیم و این وظیفه ما است، چرا که ما خود را سرباز رهبری می‌دانیم. و در هیچ شرایطی نباید رهبری را تنها بگذاریم. گفتیم اگر سکوت کنیم سودی ندارد و تصمیم بر این گرفته شد که تلاش را ادامه دهیم در محضر آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مهدوی کنی جلسه داشتیم و صحبت‌هایی کردیم و با توجه به تجربه نسبتا موفقی که در جریان انتخابات مجلس هشتم داشتیم تصمیم گرفته شد سازوکاری شبیه به سازوکار انتخابات مجلس هشتم برای انتخابات مجلس نهم در نظر گرفته شود. 

وی تاکید کرد: اگر خدایی نکرده می‌خواهیم انشعابی را ایجاد کنیم این سوال در برابر ماست که باید پاسخ آن را بدهیم که اگر انشعاب کنیم یا بمانیم چه چیزی می‌دهیم چه چیزی می‌گیریم و اگر دیدیم که انشعاب ما باعث می‌شود که هم ما شکست بخوریم و هم کسانی که با آن‌ها اختلاف سلیقه داریم، نباید انشعاب کنیم و باید بدانیم که به خاطر شکست اصول‌گرایان مسئولیم اگر به خاطر مسائل قابل تحمل از آن‌ها منشعب شده‌ایم و جدا شده‌ایم. 

وی ادامه داد: مخاطب من فقط این تشکل نیست تمام اصولگرایان باید این موضوع را در نظر بگیرند و با در نظر گرفتن خطرات تفرقه همه یکدیگر را تحمل کنند. 

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما نباید مسائل و مشکلات دوران اصلاح‌طلبان را فراموش کنیم و نباید به پیروزی‌های گذشته خود مغرور شویم. ما باید شکر و نعمت موفقیت‌های گذشته را بکنیم و با وحدت که خواسته رهبری نیز است حرکت کنیم.

به گزارش آفتاب، محمدرضا مهدوی کنی، رئیس جامعه روحانیت مبارز و رئیس مجلس خبرگان رهبری از تشکیل جبهه‌ها و تشکل‌های جدید در جناح اصول‌گرا انتقاد کرده بود. 

جبهه پایداری انقلاب اسلامی که متشکل از شماری از وزرای اخراجی دولت محمود احمدی‌نژاد، جمعی از اعضاء فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، جبهه ولاء(قرارگاه عمار) است، از افرادی چون صادق محصولی، محمد حسین صفارهرندی، حمید رسایی، علی‌اصغر زارعی، مهدی کوچک‌زاده، اسماعیل کوثری، روح‌الله حسینیان، غلامحسین الهام و مرتضی آقا‌تهرانی به عنوان موسسان این تشکل نام برده می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین