کد خبر: ۱۳۲۰۷۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۹

حاضرم نمازم را با سیگار سیگاری روزه دارعوض کنم!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام محمدرضا زائری روزنامه‌نگار و پژوهشگر در برنامه شب‌های روشن شب گذشته مثال جالبی برای معاوضه نماز و روزه خود با سیگار یک فرد سیگاری زد. 

این پژوهشگر در قسمتی از صحبت‌های خود گفت: یکی از دوست‌های ما می‌گفت پدر پدربزرگش از آن سر گردنه‌بگیرهای گردن‌کلفت بوده، در منطقه (چند ده و آبادی و روستا) هر چه امر می‌کرده انجام می‌شده است. فردی بود که به قلیان عادت داشت. هر زمان روزه می‌گرفت یک ساعت قبل از اذان ذغال و تنباکو‌اش را چاق می‌کرد؛ نیم ساعت مانده به افطار به آتش گل سر قلیان نگاه می‌کرد و اشک می‌ریخت. می‌گفت خدایا تو می‌دانی اگر همه اهالی آبادی‌های منطقه جمع شوند و بگویند نکش؛ بخواهم می‌کشم؛ چون تو گفتی، نمی‌کشم.» دم افطار که اذان می‌گفت، پک به قلیان می‌زد. من می‌گویم پُک این فرد اندازه هزار تا نماز من قیمت دارد.

این روزنامه‌نگار ادامه داد: کسی که سیگاری است و تا افطار تحمل می‌کند و سیگار نمی‌کشد. والله حاضرم، قسم می‌خورم خیلی از نمازهایم را با سیگار این شخص که برای کشیدن سیگار تا افطار صبر می‌کند، عوض کنم. بحثم سر قلیان و سیگار نیست. حتی کسی که شکلات و یا غذای دیگری دوست داشته باشد و به‌خاطر خدا از خوردن آن در ماه رمضان به‌خاطر روزه‌داری خودداری کند، قیمت دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین