کد خبر: ۱۳۴۰۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۸

ششمین جلسه جبهه متحد اصول‌گرایان برگزار شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ششمین جلسه جبهه متحد اصول‌گرایان با حضور اعضای شورای مرکزی برگزار شد. 

ششمین جلسه جبهه متحد اصولگ‌رایان عصر روز گذشته با حضور اعضای شورای مرکزی این جبهه برگزار شد و در این جلسه در خصوص انتخابات مجلس نهم بحث و گفت‌وگو شد. 

در این جلسه درباره محورهای اساسنامه و هم چنین تدوین آئین‌نامه‌های داخلی و انتخاباتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

همچنین در این جلسه لزوم وحدت حداکثری اصول‌گرایان مورد تاکید قرار گرفت. 

کمیته واحد اصولگرایان (جبهه متحد اصول‌گرایان)

کمیته واحد اصول‌گرایان ‌‌ترکیبی از دو کمیته 7 و 8 نفره (7+8) است‌ که کمیته 7 نفره متشکل از نمایندگان ‌جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم‌ (4 نفر) و اعضای کمیته سه نفره شامل عسگراولادی، حداد‌عادل و ولایتی ‌است. 

هاشم حسینی‌بوشهری و عباس کعبی از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و سید رضا تقوی و محمد حسن ابوترابی نیز نمایندگان جامعه روحانیت مبارز در کمیته 7 نفره هستند که به گفته سالک سخنگوی جامعه روحانیت مبارز به نام کمیته داوری و نظارت نام‌گذاری شده است.

پس از این فراز و نشیب‌ها و به تدریج این فرآیند وحدت شکل جدی تری به خود گرفت و احزاب اصول‌گرا نمایندگان خود را به کمیته واحد اصول‌گرایان معرفی کردند.

بر این اساس کمیته 8 نفره شامل نمایندگانی از گروه‌های مختلف اصول‌گرا است که جبهه پیروان خط امام و رهبری، اصول‌گرایان تحول‌خواه ( ایثارگران و رهپویان) و جبهه پایداری انقلاب اسلامی هر کدام دو نماینده در این کمیته دارند و علی لاریجانی و محمد باقر قالیباف نیز یک نماینده در این کمیته دارند.

محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین و نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و منوچهر متکی دبیر انجمن فارغ‌التحصیلان شبه قاره هند و عضو شورای مرکزی به عنوان نمایندگان "جبهه پیروان خط امام و رهبری" و حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی علیرضا زاکانی دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی به عنوان نمایندگان "جمعیت ایثارگران و جمعیت رهپویان " در کمیته واحد اصولگرایان حضور دارند. 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به نمایندگی از محمد باقر قالیباف و کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم شاهرودبه نمایندگی از علی لاریجانی به کمیته 8+7 (جبهه متحد اصول‌گرایان) معرفی شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین