کد خبر: ۱۳۵۷۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۷

گفت‌وگوی فارس با شکوری‌راد درباره حقوق بشر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک فعال اصلاح‌طلب حکومت بحرین را یک حکومت دیکتاتور خواند و از سازمان‌های بین‌المللی خواست رعایت حقوق پزشکان بحرینی را به آل خلیفه تفهیم کنند.

علی شکوری‌راد فعال ‌اصلاح‌طلب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با فارس درباره ‌برخورد دولت بحرین با پزشکان حامی مردم معترض این کشور، اظهار داشت: اقدامی که در بحرین، پزشکان و پرستاران انجام دادند، اقدامی تحسین‌برانگیز است، چراکه علی‌القاعده از هر پزشک و پرستاری انتظار می‌رود که به مجروح و هرکسی که نیاز پزشکی دارد، کمک کند و اگر پزشکان بحرینی این کار را نمی‌کردند، برخلاف قسم پزشکی خودشان رفتار کرده بودند و این جدای از آن است که آیا این پزشکان بحرینی انگیزه سیاسی داشته‌اند یا خیر؟

وی افزود: اقدام پزشکان بحرینی مطابق با وجدان و قسم پزشکی بوده و تحسین‌برانگیز است و اینکه یک پزشک را به‌خاطر اقدام درخور حرفه‌اش مورد بازخواست قرار دهند، در هیچ‌جای دنیا پذیرفته نیست و برخورد حکومت بحرین با اینها نشان می‌دهد که این حکومت به اصول اولیه پزشکی هم وقعی نمی‌نهد.

این فعال ‌اصلاح‌طلب تأکید کرد: حکومت بحرین یک حکومت دیکتاتور است که با مردمش خشن برخورد کرده و طبیعی است که جامعه پزشکی بحرین در کنار مردمش قرار بگیرد و جز این انتظاری نباید داشت.

شکوری‌راد تأکید کرد: جامعه پزشکی بحرین به این دلیل که در کنار مردم قرار گرفته و به تعهدات حرفه‌ای خود عمل کرده، باید مورد تحسین قرار بگیرد و نهادهای مختلف بین‌المللی باید رعایت حقوق این پزشکان را به آل‌خلیفه تفهیم کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین