کد خبر: ۱۴۲۱۹۰
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۴

غرویان: استخاره برای کاندیداتوری از قم و تهران بد و از مشهد خوب آمد

جریان انحرافی در حال قدرت گرفتن در دولت است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان از شاگردان سابق آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: به دلیل اینکه خودم زاده شهر مشهد هستم، از این شهر هم کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم کاندیدای انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری شدم.

محسن غرویان که از اساتید خارج فقه حوزه علمیه قم است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سؤال که چرا از شهر قم یا تهران کاندیدا نشدید؟ گفت: من بعد از آنکه احساس تکلیف برای شرکت در انتخابات کردم، استخاره‌ای انجام دادم و نتیجه کاندیداتوری من از قم یا تهران بد شد، اما استخاره برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی و همین طور مجلس خبرگان از شهر مشهد خوب آمد و اقدام کردم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا کاندیدای انتخابات شده است؟ گفت: اصل انتخابات یک تکلیف الهی است که همه باید در آن شرکت و کاری کنیم که هر چه پرشورتر برگزار شود.

شاگرد سابق آیت الله مصباح یزدی در پاسخ به این سؤال که چرا در دوره‌های قبل انتخابات، این احساس تکلیف را نکردید تا نامزد شوید و در این دوره چه چیزی وجود داشت که شما را به این فکر انداخت که تکلیف دارید؟ گفت: در حال حاضر انتخابات دارای پیچیدگی‌های بسیاری شده است و احزاب با سلایق مختلف می‌خواهند در این انتخابات نفوذ داشته باشند.

وی افزود: از طرفی برای من شائبه‌ای پیش آمد و یک آقایی که نمی‌خواهم اسمش را ببرم گفت برای پیروزی در انتخابات مجلس حداقل باید یک میلیارد تومان هزینه کرد، در نتیجه من گفتم این طور نیست و نامزد می‌شوم تا ببینم واقعا پول دار‌ها به مجلس می‌روند یا بی‌پول‌ها هم می‌توانند نماینده شوند.

غرویان با بیان اینکه قطعا آسیبی در کشور وجود داشته که این تفکرات به وجود آمده است، گفت: حتما در پشت پرده یک اتفاقاتی هست که این تفکرات در اذهان پدید می‌آید.

وی تأکید کرد: این مسائل باید به عنوان یک آسیب جدی برای جامعه ما مورد بحث و بررسی قرار گیرد و ما که قدرت تحلیل مسائل سیاسی و اجتماعی را داریم باید به نقد و بررسی این موضوع جدیت کنیم.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: به هر حال در حال حاضر یک سری از جریانات انحرافی در حال رشد و قدرت گرفتن و نفوذ کردن در بدنه دولت جمهوری اسلامی هستند و من به همین دلیل به عنوان یک روحانی و کسی که از نظر فکری و فرهنگی پیرو خط امام (ره) و نوع تفکر مقام معظم رهبری، قانون اساسی، ولایت فقیه و راه شهیدان هستم، احساس وظیفه کردم تا در این جنگ نرم و جنگ فکری در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین