کد خبر: ۱۵۳۶۴۹
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۷
هفته سی و دوم لیگ برتر؛

بازهم چشم مدعیان قهرمانی به پرسپولیس است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هفته سی و دوم لیگ برتر در حالی از فردا پنجشنبه با برگزاری دو بازی آغاز می‌شود که بازهم چشم مدعیان قهرمانی به تیم پرسپولیس است تا این بار تراکتورسازی را متوقف کرده و مسیر آنها را برای قهرمانی هموارتر کند.

راند دوم رقابت مدعیان قهرمانی لیگ برتر از فردا پنجشنبه با برگزاری دو دیدار حساس در تبریز و اصفهان آغاز می‌شود و شامگاه جمعه با دیدار تعیین کننده استقلال - شهرداری تبریز به پایان می‎رسد. در زیر اشاره‌ای کوتاه و گذرا به دیدارهای هفته سی و دوم لیگ برتر خواهیم داشت:

تراکتورسازی تبریز - پرسپولیس

برد مقابل راه آهن شهرری امیر قلعه نویی و شاگردانش را امیدوار به قهرمانی کرد. فاصله آنها با صدر جدول تنها سه امتیاز است و البته سد پرسپولیس که عبور از آن حداقل این روزها کاری دشوار نیست. تراکتورسازی که برای قهرمانی این روزها تیمی غیرقابل مهار نشان می‌دهد، نباید برای شکست پرسپولیسی که در سه دیدار گذشته خود دو بار تن به شکست داده و تنها به یک نتیجه تساوی رسیده است، مشکل زیادی داشته باشد.

بازی با پرسپولیس را می‌توان تنها دیدار دشوار تراکتورسازی در هفته‌های پایانی لیگ برتر دانست، چرا که شکست دادن تیم‌های هجدهم و چهاردهم جدول (مس سرچشمه و ملوان بندرانزلی) نمی‌تواند، کار چندان دشواری باشد. با این اوصاف عبور از "خان" پرسپولیس تراکتورسازی را در کورس قهرمانی سرپا نگاه می‌دارد، در غیر اینصورت جدال برای رسیدن به جام یازدهم یکطرفه و بین تیم‌های سپاهان و استقلال دنبال خواهد شد.

بازهم چشم مدعیان قهرمانی به پرسپولیس است

همین دو هفته پیش بود که تیم نصف و نیمه پرسپولیس در اصفهان توانست سپاهان را متوقف کرده و امید به قهرمانی را در تیم‌های استقلال و تراکتورسازی روشن کند. این هفته اما ورق برمی‌گردد و سپاهان و استقلال چشم امیدشان به لشگر شکست خورده دنیزلی در تبریز است تا شاید موفق به کسب امتیاز شود. با شرایطی که تیم پرسپولیس در نیمه اول دیدار مقابل سایپا داشت، امید بستن مدعیان به این تیم بیهوده به نظر می‎رسد!

من قرمزترم یا تو؟!

از زمانی که تراکتورسازی به لیگ برتر آمده و داعیه عنوان پرطرفدارترین تیم لیگ برتر را دارد، جدالی غیرمستقیم بین هواداران دو تیم در گرفته که می‌خواهند ثابت کنند، آنها از رقیب خود سرخ‌تر و پرشورتر هستند. بازی روز پنجشنبه فرصتی برای نشان دادن شور و حال طرفداران تراکتورسازی به رقیب سرخپوش تهرانی است که در بدترین شرایط خود طی سالیان اخیر به تبریز سفر خواهد کرد.
نتیجه دیدار رفت: پرسپولیس صفر - تراکتورسازی تبریز یک

سپاهان اصفهان - شاهین بوشهر

مدعی اصلی قهرمانی پس از شکست دادن فولادخوزستان و حفظ جایگاه خود در صدر جدول در هفته سی و دوم میزبان شاهین بوشهر است، شاهینی که آخرین تکاپوهای خود را برای بقا در لیگ برتر انجام می‌دهد. این تیم اگر در فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ برتر به صدرنشین ببازد و از سوی دیگر تیم‌های راه آهن شهرری، ملوان بندرانزلی و مس کرمان حریفان خود را شکست دهند، در یکقدمی سقوط قرار می‌گیرد. برای فرار از سقوط تیم شاهین چاره‌ای ندارد که با تمام توان به مصاف سپاهان برود و بهترین بازی خود را انجام دهد.

سپاهان هم برای استحکام جایگاه خود در صدر جدول ملزم به شکست شاهین بوشهر است، چرا که در غیراینصورت استقلال و تراکتورسازی فاصله امتیازی خود با این تیم را از بین برده و کسب سومین قهرمانی پی در پی برای زردپوشان دور از دسترس می‌شود. نتیجه دربی شاهینی‌های لیگ برای تیم‌های بالا و پایین جدول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و شاید تکلیف تیمی که قهرمان خواهد شد یا تیم‌هایی که سقوط می‌کنند را مشخص کند.
نتیجه دیدار رفت: شاهین بوشهر یک - سپاهان اصفهان یک

داماش گیلان - صبای قم

فعلا شانس صبای قم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بیشتر از دیگر تیم‌هاست، حتی اگر نفت تهران و ذوب آهن اصفهان سایه به سایه این تیم حرکت کنند. صبای قم هم به مانند دیگر تیم‌های میانه بالای جدول هفته‌هاست طلسم شده و چهار بازی گذشته را با دو شکست و دو تساوی پشت سر گذاشته است. این تیم برای استحکام جایگاه خود در رتبه چهارم جدول باید از داماش امتیاز بگیرد، داماشی که خاطرش از بقا در لیگ برتر آسوده است و به دنبال ارتقا در جدول رده‌بندی. بازی داماش - صبا، البته تقابل دو مربی جوان لیگ مهدی تارتار و عبدالله ویسی است که رویارویی آنها می‌تواند بازی عصر جمعه ورزشگاه شهید عضدی را جذاب و تماشایی کند.
نتیجه دیدار رفت: صبای قم صفر - داماش گیلان یک

سایپای البرز - ملوان بندرانزلی

فاصله امتیازی سایپا با صبای قم رده چهارمی هفت امتیاز است. این بدان معناست که دستیابی به رتبه چهارم جدول و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای نارنجی پوشان تهرانی میسر نیست اما این دلیل نمی‌شود که مجتبی تقوی و شاگردانش برای ارتقای جایگاه خود در جدول ناامید باشند. آنها بعد از پیروزی پرگل مقابل پرسپولیس این هفته به دنبال تحمیل شکست به ملوان هستند. حریف آنها در بدترین روزهای خود طی سالیان اخیر به کرج می‎آید تا خاطرش برای بقا در لیگ برتر با یک پیروزی آسوده شود. همین مسئله به جذابیت بازی دو تیم جوان لیگ برتر می‌افزاید و رقابت آنها را دیدنی می‏کند.
نتیجه دیدار رفت: ملوان بندرانزلی یک - سایپای البرز یک

فجرسپاسی شیراز - ذوب آهن اصفهان

هنوز خاطر تیم فجرسپاسی برای بقا در لیگ برتر آسوده نشده و کسب یک پیروزی دیگر متضمن ماندن شاگردان یاوری در جمع تیم‌های برتر فوتبال ایران است. این تیم با انگیزه رسیدن به سه امتیاز متضمن بقا در هفته سی و دوم از تیم ذوب آهن پذیرایی می‌کند. ذوب آهن نیز به مانند فجرسپاسی شیراز برد می‌خواهد البته نه برای بقا بلکه برای ارتقای جایگاه خود در جدول رده‎بندی و نزدیک شدن به سهمیه آسیایی. ذوب آهن که با 16 تساوی دارای بیشترین تعداد تساوی در بین تیم‌های لیگ برتری است، در این بازی اگر به سه امتیاز نرسد، تقریبا باید با کسب سهمیه و حضور دوباره در آسیا وداع کند.
نتیجه دیدار رفت: ذوب‌آهن اصفهان یک - فجرشهید سپاسی شیراز یک

مس کرمان - مس سرچشمه

چشم تیم‌های قعرنشین به این بازی است و شائبه تبانی دو تیم هم خانواده و هم استانی بین اهالی فوتبال مطرح. به خودی خود این شائبه به وجود می‌آید که مس سقوط کرده به مس در خطر سقوط زندگی را ارزانی می‌کند اما زمانی که متوجه می‌شویم روی نیمکت دو تیم مربیانی به نام‌های اصغر شرفی و ابراهیم قاسمپور می‌نشینند، مربیانی که برخاسته از نسل بهترین‌های فوتبال ایران هستند، شائبه تبانی رنگ می‌بازد و امیدواری به ارائه بازی جوانمردانه زنده می‌شود. بدون شک اگر تصمیم گیرنده بازی روز جمعه مسی‌ها شرفی و قاسمپور باشد، فوتبال برنده بازی آنها را مشخص خواهد کرد نه دست‌های پشت پرده.
نتیجه دیدار رفت: مس سرچشمه 2 - مس کرمان صفر

راه آهن شهرری - فولاد خوزستان

دو تیم راه آهن و فولاد در هفته سی و یکم به تیم‌های مدعی قهرمانی باختند و امیدهای آنها را برای رسیدن به این عنوان زنده نگاه داشتند. راه آهن و فولاد باختند تا در هفته سی و دوم با انگیزه جبران وارد زمین شوند. در این بین شرایط تیم علی دایی به مراتب بهتر از فولاد است که در 6 هفته اخیر سه بار شکست خورده و سه بار به نتیجه تساوی رسیده است. باید دید فولادی که با این شکست‌ها نرم شده مقابل راه آهن مدوام می‌آورد یا متضمن بقای زردپوشان در لیگ برتر می‌شود.
نتیجه دیدار رفت: فولاد خوزستان صفر - راه آهن شهرری صفر

صنعت نفت آبادان - نفت تهران

این هم بازی نفتی‌های لیگ برتر است که به اندازه خود از جذابیت و حساسیت برخوردار است. زمانی که صنعت نفت آبادان در دیدار رفت شکست 3 بر یک را به میزبانی تهرانی و همنام خود تحمیل کرد، مشخص شد جدال نفتی‌ها حرمت هم‌نامی و هم‌خانوادگی برنمی‌دارد. این بار اما دو تیم در شرایط متفاوت به مصاف هم می‌روند. نفت تهران برای رسیدن به سکوی چهارم جدول و نفت آبادان برای قطعی کردن بقا در لیگ برتر به پیروزی در این بازی فکر می‌کنند. این بدان معناست که در بازی روز جمعه هیچ نفتی پا پس نمی‌کشد و با تمام وجود خواهند جنگید.
نتیجه دیدار رفت: نفت تهران یک - صنعت نفت آبادان 3

استقلال - شهرداری تبریز

اهمیت دیدارهای پرسپولیس و سپاهان در هفته پنجم از مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باعث شد این دو تیم در هفته سی و دوم یک روز زودتر از دیگر تیم‌ها به میدان بروند. اینکه دو تیم مدعی سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز یک روز زودتر از استقلال بازی خواهند کرد برای آبی پوشان یک فرصت و یا حتی تهدید است.

فرصت از آن جهت که اگر تیم‌های اول و سوم جدول در مصاف با شاهین بوشهر و پرسپولیس امتیاز از دست دهند، امیدهای آبی‏پوشان برای قهرمانی دوچندان می‌شود. این فرصت البته می‌تواند به تهدید مبدل شود آنهم از این بابت که اگر تیم‌های سپاهان و تراکتورسازی پیروز شوند استقلال با فشار لزوم پیروزی به مصاف تیم شهرداری می‌رود که آخرین تقلاهای خود را برای بقا در لیگ برتر می‌کند.

حکایت بازی روز جمعه استقلال - شهرداری غریب و جالب است، از این بابت که یکی برای ماندن در لیگ برتر تلاش می‌کند و دیگری برای قهرمانی. در این بین شانس استقلال برای پیروزی بیشتر است چون از حمایت تماشاگران خودی بهره می‌برد و اتکا به پیروزی 2 بر یک در بازی رفت دارد.

بازی مرگ و زندگی مظلومی و فتح الله زاده

استقلال تا پایان فصل پنج بازی حیاتی پیش رو دارد که سه تا از آنها در لیگ برتر برگزار می‌شود. فتح الله زاده و مظلومی که با وجود کسب نتایج خوب توسط استقلال همچنان سایه سنگین برکناری را روی سر خود احساس کرده و هر روز جانشینی جدید برای آنها معرفی می‌شود حتما اگر آبی‌ها قهرمان لیگ نشوند، جای خود را به افرادی دیگر می‌دهند. پس بیراه نیست اگر دیدارهای آتی استقلال در لیگ برتر و آسیا را دیدارهای مرگ و زندگی برای مظلومی و فتح الله زاده بخوانیم، دیدارهایی که نتایج آنها در آینده این دو در باشگاه استقلال تاثیرگذار است.
نتیجه دیدار رفت: شهرداری تبریز یک - استقلال 2

به گزارش مهر، برنامه دیدارهای هفته سی و دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

پنجشنبه - 7/2/1391
* تراکتورسازی تبریز - پرسپولیس، ساعت 16:30، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* سپاهان اصفهان - شاهین بوشهر، ساعت 17، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

جمعه - 8/2/1391
* داماش گیلان - صبای قم، ساعت 17، ورزشگاه شهید عضدی رشت
* سایپای البرز - ملوان بندرانزلی، ساعت 17، ورزشگاه انقلاب کرج
* فجرسپاسی شیراز - ذوب آهن اصفهان، ساعت 17، ورزشگاه حافظیه شیراز
* مس کرمان - مس سرچشمه، ساعت 17، شهید باهنر کرمان
* راه آهن شهرری - فولاد خوزستان، ساعت 17، ورزشگاه اکباتان تهران
* صنعت نفت آبادان - نفت تهران، ساعت 17، ورزشگاه تختی آبادان
* استقلال تهران - شهرداری تبریز، ساعت 19:10، ورزشگاه آزادی تهران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین