کد خبر: ۱۶۸۴۲۰
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵

بازسازي ‌كامل‌ مناطق‌ زلزله‌زده‌ تا نيمه‌ آبان‌ماه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو كميته ويژه بازسازي مناطق زلزله‌زده در مجلس گفت: بنياد مسكن مشكل خاصي براي بازسازي مناطق زلزله‌زده ندارد.

سيدبهلول حسيني در مورد بازسازي مناطق زلزله‌زده آذربايجان اظهار كرد: آواربرداري‌ها از مناطق زلزله‌زده هنوز ادامه دارد و پيش‌بيني مي‌شود كه نهايتا تا نيمه شهريور ماه به پايان برسد.

حسيني ادامه داد: پيش‌بيني ما اين است كه بازسازي كامل مناطق زلزله‌زده حداكثر تا نيمه آبان ماه به پايان برسد.

وي با بيان اينكه احتمال دارد بنياد مسكن انقلاب اسلامي كه مسئوليت بازسازي مناطق زلزله‌زده را بر عهده دارد با بخش خصوصي و ساير پيمانكاران هم وارد همكاري شود، گفت: مهمترين مساله در مورد بازسازي مناطق زلزله‌زده فراهم شدن تسهيلات و مصالح است.

عضو كميته ويژه بازسازي مناطق زلزله‌زده كميسيون عمران تاكيد كرد: لازم است كه مصالح مورد نياز بازسازي مناطق زلزله‌زده در محل روستاها فراهم شود كه اين البته كار بسيار دشواري است اما بنياد مسكن انقلاب اسلامي آن را به طور كامل به عهده گرفته است.

حسيني ادامه داد: روند بازسازي اينگونه است كه وام، تسهيلات و مصالح در اختيار خود مردم قرار مي‌گيرد تا در وهله اول خود مردم نسبت به بازسازي منازل‌شان اقدام كنند اما واقعيت اين است كه بخش عمده‌اي از مردم نمي‌توانند خودشان منزل ويران شده خودشان را بازسازي كنند به همين دليل بنياد مسكن با پيمانكاران قرارداد مي‌بندد تا بازسازي سرعت بگيرد.

وي اظهار كرد: معمولا قرارداد با پيمانكاران بخش خصوصي توسط وزارتخانه‌ها بسته مي‌شود، بازسازي مناطق مسكوني هم پروژه ويژه‌اي نيست بنابراين بر عهده خود مردم است چرا كه در نهايت روستايي‌ها و افرادي كه منازل‌شان در جريان زلزله تخريب شده است بايد هزينه بازسازي‌ها را پرداخت كنند.

عضو كميته ويژه بازسازي مناطق زلزله‌زده كميسيون عمران ادامه داد: مردم مي‌توانند تعاوني‌هايي تشكيل بدهند و تمام اعتبارات را دريافت كنند و بعد از آن از طريق بنياد با پيمانكاران بخش خصوصي قرارداد ببندند و اقدام به بازسازي منازل خودشان بكنند اما در مرحله اول لازم است كه يك بانك اطلاعاتي از منازل تخريب شده و افراد بي‌خانمان ايجاد شود كه البته مراحل اجرايي آن در حال انجام است.

حسيني تاكيد كرد: فراهم شدن مصالح در محدوده روستاها بسيار مهم است و بنياد مسكن خوشبختانه تعهد كرده است كه مصالح مورد نياز ساخت و ساز را در محل روستاها تحويل دهد.

وي در مورد حجم خسارات وارده در پي زلزله اظهار كرد: در مجموع حدود 20 هزار واحد مسكوني تخريب شده است كه براي بازسازي هر كدام‌شان حدود 18 تا 20 ميليون تومان اعتبار نياز است بنابراين براي بازسازي منازل مسكوني حدود 400 ميليارد تومان هزينه نياز است.

به گزارش ایسنا،عضو كميته ويژه بازسازي مناطق زلزله‌زده كميسيون عمران در مورد تمام هزينه‌هاي بازسازي مناطق زلزله‌زده گفت: در مجموع علاوه بر هزينه بازسازي مسكن، بازسازي راه‌ها، زيرساخت‌هاي تخريب شده، ادارات و ساير موارد مورد نياز در حدود هزار ميليارد تومان هزينه خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Sweden
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
0
0
می گویند دروغ هر چه بزرگتر باشد باورش اسانتر است! زلزله بم را یادمان نرفته!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین