کد خبر: ۱۷۶۲۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۲
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ایران منزل شخصی اتحادیه اروپا نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سفر هیئت اروپایی به ایران درخواستی از سوی پارلمان این اتحادیه بود، افزود: ایران منزل شخصی اتحادیه اروپا نیست که هر کاری که خواست انجام دهد.

به گزارش روابط‌ عمومی دفاتر نماینده مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا، سید حسین نقوی حسینی درباره اهمیت گروه‌های دوستی پارلمانی، گفت: برای گسترش روابط دیپلماسی پارلمانی تلاش‌های خوبی در مجلس هشتم و نهم انجام گرفته و فعالیت‌های گروه‌های پارلمانی در این دو مجلس همواره در حال توسعه بوده است.

نماینده مردم و رامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، درباره سطح روابط پارلمانی، افزود: گروه‌های دوستی پارلمانی فارغ از روابط سیاسی بین دولت‌هاست چرا که پارلمان و نمایندگان عضو آن برآمده از ملت‌ها هستند بهتر می‌توانند گفت‌وگوهای دوجانبه را پیش ببرند.

وی درباره لغو سفر هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا به ایران،‌ تصریح کرد: پارلمان اروپا درخواستی مبنی بر اعزام هیاتی به ایران را داشتند که این درخواست از سوی ایران مورد موافقت قرار گرفت و از آنجایی که ایران میزبان این هیات بود مانند تمام سفرهای دیگر برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد، گفت‌وگوهای بین دو طرف صورت گرفت و مورد موافقت طرف اروپایی قرار گرفت و برنامه‌ بازدیدهای هیات اروپایی به آنها ابلاغ شد.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه برنامه ارائه شده بازدیدها مورد موافقت اتحادیه اروپا قرار گرفت، یادآور شد: در زمان آماده سازی برنامه‌ها زمزمه‌هایی شنیده شد که هیئت اروپایی با وجود برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خواستار برنامه‌‌های دیگری هم بودند که اقدام‌های این‌ گونه در مذاکرات دوجانبه مرسوم نیست.

وی با بیان اینکه در سفرهای دیپلماتیک پس از تنظیم برنامه‌ها طرف مهمان باید مطابق برنامه عمل کند، تاکید کرد: ایران منزل شخصی اتحادیه اروپا نیست که هر گروهی هر کاری که خواست انجام دهند و هرجایی که خواست بروند.

نماینده مردم و رامین و پیشوا در مجلس با بیان اینکه مجلس با برنامه‌های گروه اروپایی موافقت نکرد، توضیح داد: هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا باید مطابق برنامه‌ریزی‌ها عمل می‌کرد و اصرار آنها برای دیدار با برخی زندانیان قابل پذیرش نبود.

این نماینده مردم در مجلس اقدام هیات پارلمانی اتحادیه اروپا را سیاسی خواند و گفت: هیچ کشور یا هیاتی اجازه مداخله در مسایل داخلی ایران و اجرای برنامه‌هایی خارج از چارچوب‌های مشخص شده را ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: اظهار نظر هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا مبنی بر صادرنکردن روادید از سوی ایران را کذب محض است چرا که در صورت اجرایی شدن برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته صدور روادید مشکلی ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین