کد خبر: ۱۹۳۱۶۴
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
روحانی:

مردم نباید به‌خاطر رای دادن به یک شخص خاص تنبیه شوند

اساس سیاست خارجی باید بر مبنای تأمین منافع و امنیت ملی باشد/ اگر امروز آقای هاشمی رئیس‌جمهور باشد قطعاً تفکراتش نسبت به گذشته متفاوت خواهد بود/ مزد سیاسی همه در انتخابات باید یکسان باشد و هرکس به هرکسی که رأی داده باید مزد مساوی بگیرد و دیگر تنبیه نشود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام حسن روحانی در گفت وگوی تفصیلی با ایلنا گفت:این که به من عنوان دیپلمات و یا سیاستمدار و یا عنوان مشابه دیگری لقب می‌دهندشاید به این دلیل است که من هشت سال در مجلس رئیس کمیسیون سیاست خارجی و شانزده سال دبیر شورای عالی امنیت ملی بودم ودر این مدت ملاقات‌های خارجی فراوان و گاهی سفرهای خارجی داشتم و من به مدت ٢٢ ماه مسئول پرونده هسته‌ای بودم شاید همه اینها زمینه شد تا به من عنوان دیپلمات و یا القابی شبیه به آن داده شود.

وی درادامه با بیان این که تحصیلات من بخشی حوزوی و بخشی دانشگاهی است، افزود: سیاست خارجی دولت فعلی را نمی‌پسندم وشیوه‌های آنان را قبول ندارم، البته شرایط امروز ما با دولت‌های گذشته هم متفاوت است.

روحانی اظهار داشت:دولت اصلاحات در مقطعی آغاز شد که کشور ثبات و آرامش داشت و کشور تا حد زیادی بازسازی شده بود و دولت سازندگی در زمانی شروع شد که جنگ تحمیلی هشت ساله پایان یافته بود و همه آماده بودند که کشور را در مسیر توسعه و بازسازی قرار دهند. شرایط فعلی با شرایط گذشته کاملاً متفاوت است سیاست خارجی امروز را باید با شرایط جدید منطقه و جهان و مبتنی بر واقعیات مدنظر قرار دهیم.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری بیان داشت:اساس سیاست خارجی باید بر مبنای تأمین منافع ملی و امنیت ملی ما باشد و اگر سیاست خارجی توانست تأمین منافع ملی را تضمین و کشور را در مسیر توسعه قرار دهد و به بیان ساده‌ترهزینه‌ها را کم و فایده‌ها را زیاد کند این سیاست خارجی مطلوب خواهد بود، بنابراین برمبنایواقعیت‌های دنیای امروز و شرایطی که ما امروز ما داریم باید هزینه‌ها را کاهش و فایده‌ها را افزایش دهیم. سیاست خارجیدر چارچوب منافع و امنیت ملی باید تدوین و تعریف شود.

روحانی بیان کرد:در سیاست خارجی باید از تجربیات خوب دولت‌های گذشته و حتی دولت نهم و دهم که من منتقد این دولت بوده و هستم باید استفاده کرد. منتقد بودن به معنای این نیست که در این دولت کار خوبی صورت نگرفته است.

وی در ادامه بیان کرد:با توجه به اینکه در هشت سال دولت سازندگی و هشت سال دولت اصلاحات به‌عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی حضور داشتم با سیاست‌های اجرایی آن شانزده سال آشناتر هستم و برای من آن سیاست‌هاملموس‌تر است و در تدوین سیاست‌هایآن زمان،تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیریداشته‌ام، لذا بسیاری از آن سیاست‌ها را قبول دارم. اما این را نباید از نظر دور دانست که شرایط کنونی تغییر کرده است. اگر امروز آقای هاشمی رئیس‌جمهور باشد قطعاً تفکراتش نسبت به گذشته متفاوت خواهد بود و با دید جدید به مسائل خواهد نگریست.

روحانی تصریح کرد:برای سیاست هسته‌ای چهار دوره پیش رو داشتیم و در دوره یازدهم پنجمین دوره را شروع خواهیم کرد. در سال 81 پرونده ایران در سازمان انرژی هسته‌ایمتمرکز بود و وزارت‌خارجه هم کمک می‌کرد. از مهرماه82 تا مرداد 84 پرونده هسته‌ای ایران در اختیار شورای عالی امنیت ملی بود و مسئولیت پرونده دراختیار من بود و در دوره سوم آقای لاریجانی مسئول پرونده و دوره چهارم مسئول رسیدگی به پرونده آقای جلیلی است که در این چهار دوره این افراد مسئولیت پرونده هسته‌ایرا برعهده داشتند و تلاش شد تا بهترین روش را در رسیدگی بکارببرند و چیزی را کم نگذاشتند، اما هر زمان که اجماع ملی پشت سیاست هسته‌ایبوده و هر سه قوا از تیم مذاکره کننده حمایت کرده‌اند کار بهتر پیش رفته و هر زمان این پشتوانه وجود نداشته مشکلات زیاد بوده و به خوبی پیش نرفته است.

وی افزود:در پرونده هسته‌ای من به دنبال اجماع ملی خواهمبود و دولت با تمام قدرت از تیم مذاکره‌کنندهحمایت و اجماع ملی را به دست خواهد آورد چراکه مسئله بسیار حساسی است و مسئله منافع ملی است و تلاش ما بر این است که فناوری هسته‌ای را حفظ و تکمیل کنیم .

روحانی بیان کرد:باید تلاش بر این باشد تا ضمن حفظ فناوری هسته‌ای،در سیاست خارجی هزینه‌ها را پایین آوریم و بتوانیم مشکلاتی که دشمنان به بهانه هسته‌ایبه‌وجودآورده‌اند عبور کنیم.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری گفت:همیشه در کشور ما تفکری وجود داشته به معنای تئوری توطئه خارجی و یا داخلی و بسیاری از مدیران بیان می‌کردند که ما کار خود را انجام می‌دهیم اما توطئه‌های خارجی و یا داخلی اجازه کار به ما نمی‌دهند اما برخی نیز خیلی اعتقادی به این تئوری توطئه ندارند و می‌گویند اگر توطئه‌ایهست با در نظر گرفتن همه آنها باید کشور را مدیریت کنیم و کار را پیش بریم ومن دولت خاتمی را با دولت فعلی قابل مقایسه نمی‌دانم و اگر در دولت خاتمی مشکلاتی وجود داشته با مشکلات این دولت متفاوت است و نظر شخصی من این است که دولت فعلی بیشترین مشکل را از درون خود دارد و دولت اگر در انجام وظایف و کارها از متخصص و از مشورت کارشناسان استفاده می‌کرد و به آزادی نقد در جامعه باور داشت، این مشکلات نبود. مشکل بیشتر از درون دولت است تا بیرون.

وی تصریح کرد:همیشه ممکن است به دلیل برخی ناهماهنگی‌های دولت مشکلاتی همانند دخالت‌های غیرقانونی برخی‌ها را داشته باشد که از درون خود دولت نباشد و از بیرون بر اوتحمیل شود و اگر دولت می‌گوید که می‌خواهمتوطئه را افشا کنم بهتر است که برای مردم بیان کند. یعنی اگر کسی چوب لای چرخ توسعه کشور گذاشته و اجازه فعالیت را از دولت گرفته، چرا اعلام نمی‌شود.

روحانی گفت:اگر دولت من با مشکل مواجه شود قطعاً بیان خواهم کرد و در این امر کوتاهی نخواهم کرد.من معتقدم که بهترین حامی دولت، ملت است. همین ملتی که دولت را انتخاب کرده باید از مشکلات دولت خود آگاه باشد و رئیس دولت باید به صورت نوبه‌ای با مردم حرف بزند مثلاًمی‌تواندهفته‌ایحداقل 10 دقیقه از طریق صدا و سیما با مردم حرف‌های خود را بیان کند تا ملت نیز از اقدامات و کارها و مشکلات آن آگاه باشند.

وی گفت:شفاف سازی دولت و پاسخگوبودن و مسئول بودن دولت در برابر مردم، مجلس و رهبری یک اصل است .

روحانی بیان کرد:راجع به هدفمندی یارانه‌ها مجلس قانون خوبی را تصویب کرد اما دولت این قانون رابه‌خوبی اجرا نکرد و از نظر منابع پرداخت یارانه‌ها تخلف کرد چراکه یارانه‌ها باید از همان منبعی که قانون در نظر گرفته پرداخت شود، اما دولت از منابع دیگر برداشت کرده است و این تخلفات از سوی دیوان محاسبات نیز گزارش شده است.

این کاندیدای ریاست جمهوری اظهار داشت:دولتباید قانون هدفمندی یارانه‌ها را به‌خوبی و تمام و کمال اجرا کند و در قدم اول نحوه اجرا را اصلاح کند و تا زمانی که نحوه اجرای مرحله اول اصلاح نشده نباید مرحله دوم اجرایی شود.

ویگفت:نمی‌شود قانون هدفمندی یارانه‌ها را در وسط راه رها کرد و از اجرای آن صرف نظر کرد، لذا باید این قانون را قدم به قدم پیش برد و به اتمام رساند اصل موضوع هدفمندی یارانه از این دولت نیست بلکه از برنامه دوم،این هدف پیش‌بینی شده است اما شرایط اجرا فراهم نشد و در دولت جدید اجرایی شد.

وی گفت:تا زمانی که فاز اول را درست نکرده‌ایم نباید فاز دوم را اجرایی کنیم و اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها لوازمی دارد که باید به همه لوازم آن توجه کنیم تا این قانون خوب در کشور عملیاتی شود. در هدفمندی یارانه‌‌ها نمی‌شود یارانه را هدفمند کرد ولی دیگر ملزومات را فراموش کرد مثل این که به فکر کنترلقیمت ارز نباشید چرا که در هدفمندی قیمت حامل‌های انرژی همچون بنزین و گازوئیل به قیمت فوبخلیج‌فارسباید برسد و فوبخلیج‌فارس به قیمت ارز محاسبه می‌شود نه با ریال، لذا اگر فوبخلیج‌فارسمثلاً 83 سنت و یا یک دلار باشد باید با قیمت دلار محاسبه شود. اگردلار 1000 تومان باشد بنزین 1000 تومان می‌شود و اگردلار سه هزار تومان باشد بنزین می‌شود 3000 تومان.

این کاندیدای ریاست جمهوری با بیان این مطلب که هدفمندی یارانه‌ها باید به عدالت اجتماعی و دادن علامت درست به تولید منجر شودگفت: هدفمندی یارانه‌ها برای این است که به تولید علامت درست بدهیم که به کدام جهت حرکت و سرمایه‌گذاری کند و عدالت اجتماعی در کشور ایجاد کنیم و اگر از سمتی یارانه نقدی به مردم پرداخت کنیم و از جهتی قیمت کالاها بالا رود، اثر پرداخت یارانه‌ها را خنثی می‌کند.

روحانی اظهار داشت:اگر بخواهیم در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به مردم 150 هزار تومان یارانه پرداخت کنیم، اما از سوی دیگر از آنها با افزایش قیمت‌ها 300 هزار تومان بگیریم، به معنی این است که به این خانواده یارانه نداده‌ایم، بلکه از این خانواده چیزی هم گرفته‌ایم و ما در قانون هدفمندی یارانه باید به مردم بدهیم نه بگیریم.

این کاندیدای ریاست جمهوری بیان کرد:اگر به دنبال این هستیم که وضع کارگر بهبود یابد باید تولید در کشور رونق پیدا کند و امروز بزرگترین خطری که کارگران کشور را تهدید می‌کند تعطیلی بنگاهها و کارگاههای تولیدی است و کار کردن بیست درصدی صنایع در کشور به معنای فاجعه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت:ما برای بهبود وضعیت کارگران در مرحله اول باید در پی رونق کسب و کار و تولید باشیم و در مرحله دوم می‌بایستبه دستمزد کارگران توجه ویژه داشته باشیم.یک دستمزد شایسته‌ایبرای کارگران باشد، چرا که کارگر قشر شریفو زحمتکش جامعه است و بخشی از تولید کشور بر دوش کارگر و نقش آنها در توسعه کشور بسیار مهم است.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری با بیان این مطلب که هر شهروند ایرانی باید زندگی شرافتمندانه داشته باشد اظهار داشت:وظیفه دولت این است که زندگی شرافتمندانه‌ای را برای مردم در کشور مهیا کند و در قانون نیز به این مطلب تصریح شده است که دولت باید دستمزد کارگران را متناسب با تورم افزایش دهد، در حالی که شاهد هستیم تورم در کشور 5/31 درصد است اما حقوق کارگران 25 درصد افزایش یافته است و این فاصله 5/6 درصد باعث خواهد شد تا کارگر برای تأمین مایحتاج خود با مشکلاتی مواجه شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت:من در دولت تدبیر و امید به دنبال این هستم تا فشار را از روی کارگران با رونق تولید، بردارم.

رئیس کمیسیون سیاسی - اجتماعی مجلس خبرگان در ادامه با بیان این که همه مدیران لایق،سرمایه‌های بزرگ کشور هستند بیان کرد:اگر بنا است از شایسته‌ها استفاده کنیم، برای من مهم نیست طرف قبلاً کجا بوده است بلکه مهم این است که فرد تا چه میزان توانمند،پاکدست و قابل اطمینان است و من در کابینه خود از این افراد و مدیران لایق استفاده خواهم کرد.

وی افزود: اصل سفر استانی کار خوبی است این که هیأت دولت به استان‌ها بروند و از نزدیک مشکلات استان را بررسی و مشاهده کنند، منتهی هراتفاقی که می‌خواهد در استان رخ دهد باید معطل کنیم تا در سفر استانی اتفاق بیفتد، ناصحیح است ومن این اقدامات را نمی‌پسندم.

روحانی بیان کرد:سفر استانی نباید منجر به این شود که اختیارات استانی کاسته شود بلکه باید منجر به این شود که از تمرکزگرایی جلوگیری و قدرت اجرایی استانی تقویت شود تااستان‌ها بتوانند رو به پای خود بایستند.

عضو مجمعتشخیص مصلحت نظام اذعان داشت:آنچه در استان‌ها تصویب می‌کنیمباید در چارچوب بودجه کشور باشد نه اینکهبرخلاف قانون بودجه چیز دیگری را به تصویب برسانیم.

وی گفت:سفراستانی برای این است که دقیق‌تر،صحیح‌ترو سریع‌ترپروژه‌های استانی اجرا شود. اگر سفر استانی برای به هم ریختن سازوکار برنامه و بودجه کشور باشد به نظر من شایسته نیست. دولت آینده باید این سفرها را در سازوکار جدیدادامه دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در رابطه با این که برخی از افراد شما را هاشمی دیگر می‌شناسند خاطرنشان کرد:هیچ فردی مشابه فرد دیگر نیست. چراکه هرفرد شخصیت و نظرات مستقل به خود را دارد، اما من با آقای هاشمی مدت‌ها کار کرده‌ام. آقای هاشمی فرمانده جنگ بود ومن معاون وی بودم. ایشان جانشین فرمانده کل قوا شد و من معاون وی بودم و همواره بعد از انقلاب با ایشان کار کرده‌ام و به هاشمی به‌عنوان یک فرد توانمند و یک متفکر در مسائل دینی و سیاسی اعتقاد دارم. با آقای خاتمی هم 8 سال کار کرده‌ام. در دولت آیندۀ خود، از نظرات آقایان هاشمی و خاتمی و دیگر نخبگان هم استفاده خواهم کرد.

وی بیان کرد:من از سال 1347 تاکنون به رهبری نزدیک هستم و در خدمت مقام معظم رهبری جزو اولین افرادی بودیم که به ساماندهی ارتش در اوایل انقلاب پرداختیم و زمانی که مقام معظم رهبری رئیس عالی شورای دفاع بودند من نیز عضو این شورا بودم و زمانی که ایشان رئیس شورای عالی پشتیبانی جنگ بودند و من نیز عضواین شورا بودم و از زمانی که ایشان به عنوان رهبر انقلاب انتخاب شدند من نیز به عنوان نماینده ایشان در شورای عالی امنیت ملی بوده‌امو همواره منصوب ایشان در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بوده‌ام و همواره در کنار ایشان بوده‌اموتعبیرات به کار برده شده دررسانه‌ها خیلی دقیق نیست، ولی آقای هاشمی را از ارکان انقلاب می‌دانم و از تجربیات ایشان استفاده خواهم کرد.

رئيسكميسيونسياسي-امنیتی - دفاعی مجمع تشخیص در ادامه بیان کرد:در مراکز تحقیقات برنامه‌هایپنج‌سالهمورد بررسی قرار گرفته، به‌ویژهبرنامهچهارم را به‌طور مفصل بررسی و نقاط ضعف و قوت آن را مورد ارزیابی قرار داده‌ایم. در خصوص برنامه پنجم توسعه اقداماتی را شروع کرده‌ایم اما هنوز ناقص است و چون برنامه ادامه دارد.

رئيسمركزتحقيقاتاسترات‍ژيك با بیان این مطلب که رشد اقتصادی کشور در این دوسال گذشته خیلی پایین و سال گذشته منفی بوده است، گفت:اگر این روند بخواهد ادامه پیدا کند، قطعاً برنامه پنجم در بخش اقتصادی عملیاتی نخواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:باید برنامه ششم توسعه با در نظر گرفتن نقاط قوت همه برنامه‌های گذشته نوشته شود، چراکه برنامه‌های ما نقاط ضعف و قوتی را داشته و گاهی برنامه در عمل با واقعیت منطبق نبوده و از اول شرایط ویژه کشور مدنظر گرفته نشد و برنامه پنجم با در نظر گرفتن شرایط عادی نوشته شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بیان کرد:سازمان مدیریت، سازمانی بود که وجود آن ضرورت داشت ولی مشکلاتی هم داشته است. ضمناًً برای وزرا هم این سازمان خوشایند نبود، چونمی‌بایستبرنامه‌هاازکانال این سازمان عبور می‌کرد.

روحانی گفت: دولت اگر مشکلی دراین سازمان می‌دید باید مشکل را برطرف می‌کرد نه اینکه این سازمان را به کل منحل کند و این به معنای این است که رئیس دولت به جای حل مشکل مسئله رابه کل پاک کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت:سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سازمانی است که برای کشور بسیار مهم است، ولی باید اشکالات گذشتۀ آن رفع و با ساز وکار جدید این سازمان احیا شود.

رئیس مركزتحقيقاتاسترات‍ژيك اظهار کرد:اصولاً بخش سلامت یک مشکل قابل تأمل در کشور ما است چرا که در بخش سلامت در بسیاری از کشورها مردم 25 تا 30 درصد هزینه را پرداخت می‌کنند و 70 درصد هزینه‌های درمانی از طریق بیمه پرداخت می‌شود.

رئيسمركزتحقيقاتاسترات‍ژيك با تأکید بر اینکه مردم کشور ایران 70درصد هزینه‌های درمانی را از جیب خود پرداخت می‌کنند. گفت:ما باید با این هدف‌گیریدر کشور پیش رویم که در پرداخت هزینه‌های درمانیمردم حدود 30 درصد باشد.

روحانی با بیان این مطلب که در حوزه سلامت باید رابطه بیمار با پزشک را از لحاظ مالی قطع کنیم گفت:به‌جای رابطه بیمار با پزشک در بحث هزینه‌های درمان بیمه‌هااین وظیفه را بر‌عهده گیرند و این در صورتی است که بیمه‌های ما به روز شوند و دولت تعهد خود را به بیمه‌هاپرداخت کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت:ما باید همه افراد را تحت پوشش بیمهدرآوریم و با تقویت بیمه‌ها بار را از روی دوش بیماران برداریم.

رئیس مرکز تحقيقاتاسترات‍ژيك بیان کرد:هنرمندان یک قشر بسیار فرهیخته و تأثیرگذار در جامعه اسلامی ما هستند و برخی فکر می‌کنند کار هنرمندان کار تزیینی است و فرق نمی‌کند که سینما و تتاتر تعطیل شود واین مغازه نیست که مردم در تأمین معیشت خود دچار مشکل شوند و حتی این چنین تفکری در کشور وجود دارد که سینما و تئاتر از غرب بر ما تحمیل شده است.

وی افزود:نیازمندی‌های یک انسان فقط تأمین غذای روزمره نیست بلکه نیازمندی‌های بسیاری را انسان دارد که غذای روحی موجب نشاط و تعالی جامعه می‌شود. گاهی یک فیلم پیامی را به مردم منتقل می‌کند که هیچ زبانی به خوبی آن نمی‌تواند این پیام را بیان کند.

روحانی تصریح کرد:اگر بخواهیم عشق به وطن در جامعه به اوج برسانیم هیچ زبانی بهتراز فیلم و موسیقی نمی‌توانداین کار را برای ما انجام دهند و اگر ما نیز بخواهیم اخلاق و تعالی فکری در جامعه اتفاق بیفتد بهترین زبان، زبان هنر است.

ویافزود:ما باید دنیای سینما و موسیقی را باز بگذاریم و چتر امنیتی که برروی این فضا گسترده شده است را برداریم. دولت اگر نظر وحرفی دارد با جامعه هنری در میان بگذارد و راه این ارتباط نیز تشکل‌های هنری است. در کل به فکر تعالی فرهنگ جامعه باشد و من شیوه کنونی راکه بر هنرمندان حاکم است را نمی‌پسندمچراکه معتقدم هنرمندان می‌تواند بالاترین کمک را به کشور هم در بخش توسعه اقتصادی و هم در بخشتوسعه فرهنگی داشته باشد.

وی بیان کرد:اگر معتقد به مردم‌سالاری هستیم باید کشور با رأی مردم اداره شود اگر می‌خواهیم مردم را به مشارکت تشویق کنیم باید مردم به هر کسی که دوست دارند رأی بدهند و ما چارچوب نگذاریم.

روحانی گفت:انتخابات معنایشاین است که مردم آزاد هستند افرد اصلح را برگزینند و به نظر من مزد سیاسی همه در انتخابات باید یکسان باشد. بههرکسی که رأی داده باید مزد مساوی بگیرد و دیگر تنبیه نشود.فشار به مردم با اصول سیاسی و قواعد بازی سازگار نیست و تأثیر منفی بر مشارکت مردم خواهد گذاشت و من آروزمندم اتفاقاتی که در سال 88 رخ داد دیگر تکرار نشود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۵
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
4
55
رای ما اقای هاشمی هست
حالا یه موج راه انداختن علیه اقای هاشمی میگن فتنه و از این حرفا !!!!
نمیدونم در مورد ما مردم عادی چی فکر میکنن بابا بخدا ما خودمون میدونیم و میفهیم
الان هرکی میخاد بیاد اشکال نداره فقط هاشمی باید باشه
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
3
64
توی ایران روزنامه کیهان تعیین میکنه کی بیاد و کی نیاد
نمیدونم چرا کسی به این همه توهین این روزنامه (بدون مخاطب) واکنش نشون نمیده
کار این روزنامه شده جنگ با اصلاح طلبان
فکر کنم قانون اساسی رو شریعتمداری صادر کرده یا اونقده برش داره که کسی جرات نداره بهش چیزی بگه
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
جناب شریعتمداری هر چی دلش می خواد میگه انگار نه انگار ولی بقیه گروه ها ی بیچاره ها اگه یک کلمه بگن دیگه هیچی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
2
22
کاش این طور بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
2
27
ولی یک شخص خاص که مردم به او رای دادند باید تنبیه بشه!!!!!!!!!
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
7
21
مردم منتظر حضور هاشمی در انتخابات هستند
اهل کاشانم سر سوزن عقلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
7
16
اگر هاشمی نیاید به کشور خسارت جبران ناپذیر دیگری وارد خواهد شد.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
1
13
امید واریم فردی ریاست قوه مجریه را به عهده بگیرد که :
1- قانون را به طور یکسان و برای همه لاز م الااجرا بداند
2- حقوق از دست رفته مردم و بیت المال را از غاصبین باز پس بگیرد.
بسیارند افراد لایق و شایسته ای که به جرم رای دادن به کاندیدای دیگری از حقوق خود محرو م شده اند و بسیار بسیارند افرادی که به میمنت رای دادن به احمدی نژاد یک شبه ره صد صاله رفته اند.
بنده هیئت علمی دانشگاه هستم به اتهام حمایت از یک کاندیدا تا زمان رای گیری (پس از انتخابات در هیچ جمعی یا گروهی فعالیت سیاسی نداشته و ندارم) دانشگاه من و دوستان من را از بسیاری حقوق حقه امان محروم کرده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
2
16
كي ميگه كيهان مخاطب نداره. من كه هر وقت سوار هواپيما شدم ديدم همه مسافرا كيهان ميخونن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
3
12
دفاع از حقانیت آقای هاشمی وظیفه تمام حق مداران و دوستداران کشور است وقتی اون که رئیس دولته حال و روزش اینه وای به حال وزریرش ، بلاخره معروفه که می گویند کمال همنشینی در او اثر کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
5
20
آفرین بر آقای روحانی . شیر مادرت حلالت که منصفی وحق را می گویی . نکته بسیار زیبایی را بیان کردید : خاتمی وهاشمی امروز بر اساس مقتضیات روز کشور را اداره خواهند کرد ..... از همین جا به مرد ادب خاتمی درود می فرستم
ایوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
1
17
به امید روزهای بهتر
من به کاندیدای مورد اجماع اصلاح طلبان رای خواهم داد.
زند باد اصلاحات
حریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
1
8
خاتمی آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآممممممممدددددددددد!!!!!!
بچه های دانشگاه گفتند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
0
1
تا حالا فکر کردین این شریعتمداری کیهان چقدر از اسم خاتمی هراس داره؟
جواد حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
0
1
س. خسته نباشید دوستان زنده باد روحانی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین