کد خبر: ۱۹۶۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۸۴ - ۱۵:۴۵

محمد سلامتی: برخورد شعاری نتیجه ای ندارد

آفتاب‌‌نیوز : «محمد سلامتی» در گفتگو با آفتاب تصریح کرد: علی رغم این مسأله ما باید مذاکرات خود را با کشورهای مختلف ادامه دهیم و از ابزارهای اقتصادی و ... در این رابطه بهره ببریم. ایران همانند همه کشورها باید از حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای برخوردار باشد. منتها ما در ارتباط با این احقاق حق باید برخوردهای همه جانبه و پخته ای داشته باشیم که هم بهانه به غرب ندهیم و هم بتوانیم تعدادی از کشورهایی که مهم هستند را مجاب کنیم. 

سلامتی افزود: ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت به برخورد فعال تیم دیپلماسی ما بر می گردد. اگر برخورد شعاری باشد به نتیجه ای نمی رسد، بلکه باید همه جانبه و مبتنی بر منافع ملی باشد. برخورد همه جانبه و مبتنی بر منافع ملی می تواند روند پرونده را به نفع ما دگرگون کند. همین طور برخورد ناپخته یک روند مطلوب را می تواند به عکس آن تبدیل کند. 

به گفته وی،‌ در شرایط کنونی محور اصلی باید احقاق حق مسلم ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای باشد و برخوردها هم باید شعاری نباشد و مذاکره با کشورهای اروپایی پیگیرانه ادامه داشته باشد و قطع نشود. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: احتمال ارجاع پرونده هسته ای به شورای امنیت وجود دارد اما ایران با برخورد فعال می تواند اعتماد سازی کند و جلوی ارجاع پرونده را بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین